| Forfatter |
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Kenden nogen til denne model? Jeg overvejer at prove netop denne model.Hvordan spiller den iforhold til 830 el.850?
Og til sidst hvad maa den kosten? Den er ca 5 aar gl.
|
| Til top |
|
| |
Juel Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Winter,
Først kan jeg lige fortælle dig, at den IKKE kun er 5år gml. - snarere 10år idet den blev produceret mellem 94-97. Når det er sagt, så er det en kanon afspiller! Wadia 21 er forgængeren til 850, og dermed bygget på samme platform, hvilket vil sige bundsolid (omkring 17kg!) og så har den Teac´s VRDS transport, som iflg. mange stadig sorterer blandt det ypperligste indenfor løbeværk.
Så vidt jeg kan huske er 21´eren en 21bits maskine, hvor 850eren er 24 bit. Dermed også sagt, at detaljeringsgraden må formodes at være lidt ringere - dette dog sagt i den kontekst at Wadia generelt præsterer en detaljeringsgrad og musikalitet i toppen af digitalhierakiet.
Du kan ikke sammenligne den med en 830, idet denne er et langt billigere produkt at producere. Det ses helt konkret på bl.a. vægten og det faktum at 830´eren bruger et billigere Pioneer drev med Stable Platter Mechanism - udmærket teknik men IKKE i liga med Teac drevet.
I øvrigt har 21´eren Wadia´s digitale volume control, som gør at du kan køre uden om en forforst. og direkte i sluttrinnet. - Forudsat du ikke har nogle analoge kilder som kræver forforstærkning!
Det er svært at give en eksakt brugtpris, idet Wadia er omgivet af megen affektionsværdi, men er 21´eren i god stand er den sikkert 8 - 10.000 værd i dag. Nypris i DK ville andrage ca. 45.000 i 1995.
NB: på hvilken baggrund udtaler jeg mig om Wadia...Jeg kører selv på min nr.2 DAC fra firmaet og er YDERST tilfreds med produkterne - så herfra skal lyde et held og lykke med din forhandling.
VH Juel
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
I tilfældet af at du ikke har fundet det selv:
Der er en flinker kineser der har taget nogle billeder af dyret:
http://purer.myrice.com/Digital/wadia/wadia21.htm -- så er der
syn for sagen. Som (næsten) altid med Wadia, så er det solide
sager!
Billederne viser to stk. K grade BB1702 per kanal, et CMK-4.x drev
(tror jeg det hedder -- ligesom det i Wadia 850) og Wadia's
meget lækre kabinet lavet af 20mm tykke alu-plader.
Den kan sgu' næsten kun lyde godt! :-)
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få serie nummeret på drengen og kontakt Wadia importøren Mcintosh og få tjekket spillens historik... Altid en god ide og Mcintosh er en flinker fyr.
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at den benytter samme løbeværk som Teac VRDS-7 og dertil hørende print fra Teac. En god ide ville være at tjekke laserens levedygtighed - på Teac er den ikke overvældende lang!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Hvordan vil den klarer sig mod min sony scd 777 es toploaded.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Juel Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver nok nødt til at foretage en direkte face to face sammenligning, hvis du vil have det eksakte svar på det spørgsmål.
Men min subjektive vurdering er, at din 777 sikkert står distancen fint i bas og nedre mellemtone område, mens jeg har en klar fornemmelse af at Wadian vil være overlegen i resten af toneområdet.
Hvis du aldrig har hørt Wadia gear spille før, vil din første - og sikkert blivende - indskydelse være at Wadia spiller med en frigjorthed og musikalitet som er helt i særklasse for digitalt grej. Især menneskestemmer og eks. klangen af et bækken eller klaver for den sags skyld står helt klokkeklart frem i lydbilledet, men trods dette faktum bliver Wadia aldrig anstrengt at høre på. Nu siger jeg noget som godt kan føre til verbale tæsk, men efter min egen mening er Wadia det optimale bud på at forene klangfordelene fra hhv. den analoge og den digitale verden.
Men men men, alt er subjektivt. Hør maskinen og sæt lid til dine egne ører.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo!
Saa har jeg haft laant wadia'en de sidste 2 dage.Jeg maa dog sige at den spiller godt,men min sony slaar den paa alle omraader syndes jeg.Der er alt for meget bas i wadia'en og ved lav musikstyrke mister wadia'en en del iforhold til sony'en.Nu skal det ogsaa lige siges at min sony er blevet opdateret med audiocom's (richard kern) superclock mk II +Ny sacd/cd laser+blok samt en ny spindelmotor.Til den lille sum af 700£.Men okay som JUEL siger,man bliver aldrig traet af at hore paa wadia,den er nu dejligt varm at hore paa.Hvor sony'en kan vare lidt(for) lys.Dog har min sony kun spille ca 100 timer efter updateringen,Den skulle spille optimalt efter ca 300 burn in timer.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Juel Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er der jo kun at sige tillykke med din Sony 777, som åbenbart står distancen så rigeligt
Kunne dog være interessant at høre Winter om du har kørt Wadiaen direkte i dit effekttrin, eller gennem en pre.forst først? Min egen erfaring er nemlig at Wadian i mange sammenhænge spiller absolut bedst ved direkte tilslutning til effekttrinnet. Netop din beskrivelse af for meget bas output lyder nemlig ikke som noget generelt Wadia kendetegn. Nuvel spiller Wadia dybt og måske tangerende mod det varme, men i mit setup virker bassen ganske detaljeret.
Det skal dog siges at min DAC 25 er en 24 bitter, og den er væsentligt mere detaljert end firmaets tidligere 21 bitter - som eks. Wadia 21´eren. Måske skulle du prøve en 850/860 Winter, hvis du altså stadig er i markedet for en værdig afløser for Sony´en...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
I tilfældet af at du ikke har fundet det selv:
Der er en flinker kineser der har taget nogle billeder af dyret: http://purer.myrice.com/Digital/wadia/wadia21.htm -- så er der syn for sagen. Som (næsten) altid med Wadia, så er det solide sager!
Billederne viser to stk. K grade BB1702 per kanal, et CMK-4.x drev (tror jeg det hedder -- ligesom det i Wadia 850) og Wadia's meget lækre kabinet lavet af 20mm tykke alu-plader.
Den kan sgu' næsten kun lyde godt! :-) |
|
|
Hmm....sørgeligt at se, at det kun er et af Teacs billige drev der er brugt!
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |