Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: S-lyde, årsagen og løsningen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hvorfor opstår der markante S-lyde på nogle optagelser, når jeg afspiller fra DVD/CD?

Vil det typsik skyldes indspilningen?

Vil det skyldes afspilleren?

Eller kablet fra afspilleren?

Hvordan kan det evt. løses?

Emnet har vist været diskuteret før herinde, men jeg kan ikke søge mig frem til nogle svar!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Jeg har selv haft problemet med de spidse S og T lyde på en Cd afspiller af lidt ældre dato (97") til 1499 kr. Jeg fik en væsentlig lydforbedring ved at købe Sorborthane fødder til at placere Cd afspilleren på, det var ligesom det hele blev mere blødt og roligt at lytte til mindre stressende om man vil. Faktisk blev jeg så glad for dem at jeg stadig bruger dem idag

En anden ting du kan gøre er (hvis du tror på den slags) at købe nogle signal kabler specielt egnet til lyst klingene udstyr, jeg brugte et Taralabs Prism 11 signalkabel til min gamle afspiller der fungere det udmærket da det lukker lidt sammen i toppen, men omvendt hvis jeg bruger det til min Denon DVD 3300, bliver det let for lukket og der går ligesom noget rumlighed og detaljer tabt. 

Men selvfølgelig har indspilninger og de andre led i anlægget også noget at sige, men disse to ting hjalp meget på mit problem.

Peter

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 November 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

jeg vil anbefale noget kimber eller monsterinterconnect, det kan også afhjælpe problemet.

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Andre ideer til løsninger?

Er det mest kablerne eller er det mest afspilleren?

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 November 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas.

Jeg har haft meget samme problem - og det er vanvittigt irriterende. Men jeg er bagne for at det er kombination i sig selv nærmere end enkelte komponenter der ofte er problemet. Det betyder imidlertid ikke at det ikke kan løses. Jeg gjorde følgende.

1: Udskifte delefilterkomponenter til højere kvalitet. Dette er dog mest relevant hvis det er DIY HT med nem adgang til filteret. Det tog en del, men ikke det hele. Senere vil jeg igen prøve at opgradere delene i filteret, ogse hvad der så sker.

2: Prøvede anden CD - det gjorde ikke ret meget forskel. Men det gør det måske hos dig - her må du nok bare prøve/låne dig frem og se hvad der sker...

3: Skifte signalkabel fra sølvkabel til Kobberkabel. Forholdsvist nemt, og ret effektivt. Det tog også en del af det.

4: Afkobling af cd-spiller (med overskårne hoppebolde igen pga lavvande i kassen ) Det hele, inklusive S'erne faldt mere på plads.

5: Skifte ht-kabel til kobberkabel. Det har jeg ikke fået gjort endnu pga lavvande i kassen.

6: Prøve at holde op med at fokusere på S'erne, når de engang er faldet helt på plads. MEN: Det er svært. Når man først at begyndt at lytte på s'er er det svært at holde op igen. selv når jeg er ude ved andre, som ikke selv mener de har S'problemer, mener jeg at kunne høre det. Man skal med andre ord passe på ikke at overdrive og således "fremmane" problemet. At lytte på andres anlæg, og få andre til at lytte på dit, kan være en hjælp til at sætte det forestillede problem i perspektiv.

Håber det kunne bruges.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 November 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Problemet er nok afspilleren, men det kan løses med kablet.

visse forstærkere kan forstærke problemet.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Et nummer jeg har lyttet en del til da jeg havde problemet var Phil Collins Another day in paradise, der er nogen slemme S lyde fælder, fx i starten af nummeret synger han "he starts to whistle as he crosses the street" det var rent helvede på min gamle Onkyo, uden modifikationerne, men der hjalp det meget med kabler og fødder. Dog klare min Denon det klasser bedre. Og så gør det da heller ikke noget at nummeret er ganske udemærket

Peter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes