Sendt: 18 November 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg bruger SACD med stor fornøjelse i stereo. Det er kun omkring halvdelen af de ialt 2500 SACD-udgivelser, der har surroundlyd, men alle skiver har stereospor.
Jeg er lidt usikker på, hvordan det præcis er med DVD-audio, altså om man kan sige noget helt generelt om stereo vs. surround eller det varierer fra skive til skive.
Der er med mit vidende ikke udråbt nogen vinder af formatkrigen, men når den i artiklen omtales som ovre, tror jeg det betyder, at de mange multiafspillere har gjort, at man ikke behøver fravælge. Til gengæld får man ofte bedre lyd med det ene af formaterne ved at vælge enten en cd/sacd-afspiller eller en dvd-afspiller med dvd-audio.
P.t. er der klart flest SACD-udgivelser, men mængden er ret skævt fordelt på forskellige musikgenrer, så om ikke andet kan man også vælge lidt efter det.
Se generelt siden www.highfidelityreview.com omkring højopløsningsformaterne.
Hvis man ser forskellige internationale fora er der hele tiden rygter om, at nu er det ene eller det andet format blevet droppet af Sony eller Panasonic. Med andre ord: disse typer af rygter er lige så lette i omløb som nyheder om graviditeter og forlovelser i kongehuset.
|