Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Kineser HIFI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CHIP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Status: Offline
Sendt: 30 November 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej!!!

Man kan jo ikke undgå at blive påvirket af denne hjemmeside.  Bl.a. har jeg haft en del gavn af div. anmeldelser.

Har i den forbindelse flere gange været omkring cd maskinen Classic no.01b.  Maskinen virker til at være godt opbygget.  Men spørgsmålet er hvordan den virker og især hvordan den lyder.

Den kommer i øvrigt til at arbejde sammen med Densen b-100 og System Audio 1270

Er der nogen der har erfaring med denne 'kinaspiller'????   Alle info. modtages med kyshånd.

Til top Vis CHIP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHIP

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 November 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er også ret glad for Cayin, har du lytet til det? Der er vidst en anmeldelse af Classic cd afspilleren herinde.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

CHIP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 30 November 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Lyttede til en i sommers.  Virkede rigtig ok.  Målet var egentlig bare at høre om Calssic faldt ind under hvad man kunne kalde semi-seriøst 2 kanals cd-maskine.

Men du har ret  -  Cayin lyder godt.    Spørgsmålet er om Classic kan følge bare lidt med??  Har ikke rigtig kunnet finde andre tests end her på siden.  Det skulle da lige være deres kinesiske hjemmeside.  Men mit kinesiske er ikke hvad det har været.  Det har det aldrig været.

Til top Vis CHIP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHIP

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 November 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Opera Audio er et andet bud. Har også SACD
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

josan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet classic no. 01b for et par måneder siden. Jeg havde den i en uge. Lyden var tilfredsstillende... kvaliteten virker til at være i top. CD'skuffen vírker gedigen og stabil... lyden virker rolig med god bund. Lidt tilbagelænet.. nogle ville argumentere for at den lige mangler det sidste pift af engagement.

Fjernbetjeningen er i øvrigt fantastisk! Den vejer nærmest et ton... man kunne gokke en indbrudstyv ned med den... jeg tror det er to stykker helstøbt aluminium der er skruet sammen med umbraco-skruer. Ingen batterier vil falde ud ved tab på gulvet.

Til prisen, som i dag er faldet til nærmest det halve, siden jeg lyttede til den, er den et scoop!

Jeg kender ikke cayins... og venter selv på en shanling jeg har under bestilling.

Dion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Her op til jul var jeg på jagt after en ny CD afspiller og ikke noget med de her multi afspillere nej ren 2 kanal.
Min aldrende Teac skulle på pension, drevet virkede stadig bund solidt men resten af maskinen DAC mm var ikke uptodate.
Max pris og et stramt jule budget sagde 5.000 kr - så nej Wadia - snøft ...
Jeg læste anmeldelsen her på hifi4alll og så havde importøren lige sat prisen ned til 3.500 kr og så den opbygning uden at havde lyttet til den købte jeg den.

Underligt nok findes der ikke megen info om den her kinøjser og at den også sælges som Original - http://www.audioexxtra.de/ jo derude i kineserland bliver der enten arbejdet meget sammen eller lånt...

Never mind - den her 3.500 kr maskine spiller bare musik - efter min mening gør den aldrig noget forkert og der er en dejlig ro om musikken som jeg ofte har savnet på CD mediet. Det er ikke en Wadia, det er ikke en Accuphase nej det er en spiller som giver så meget kvalitet for pengene så de istedet kan bruges andre steder i setuppet - øh hvad med de her båndiskanter fra kineserland ...

- Dion

Classic no.01b

Til top Vis Dion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dion Besøg Dion's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

jeg har en cayin cd252, samme erfaringer som josan, og vist også samme fjernbetjening...

bevares, den mangler at være langt mere korrekt, og diskanten samt bas er alt for pænt gengivet, men til prisen er der intet at udsætte.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes