| Forfatter |
|
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
| |
|

Er der nogle der har nogen erfaring med denne forstærker. kan den bruges til eff. forstærker eller sub forstærker og endlig hvordan lyder den
|
| LC audio ZAPpulse 2.2 1 kanal |
KR. 1.099,- |
Køb |
 |
 |
| Leveringstid: 2-3 dage |
|
VOR PRIS: 1.099,- |
 |
|
| Produkt beskrivelse |
Her ses vor nye 3. generations Digital PWM udgangsforstærker. I forhold til tidligere versioner, er der nu indført disse forbedringer:
15k indgangsimpedans. Kører problemfrit med alle typer forforstærker. DC Servo, max 5 mV DC på udgangen. Remote Shutdown, modulerne kan slukkes fra forforstærkeren. Black Gate kondensatorer i indgangsforstærkeren. Forbedret spændingsregulator til timing controlleren. Mulighed for ekstern Gate Drive, kan reducere effekttabet yderligere. Mulighed for at slå kortslutningssikringen fra, så modulet kan trække højttalere ned til 2 Ohm. 10dB lavere EMI udstråling, er nu på niveau med en alm. computer harddisk.
Størrelsen på printet er stadig præcis som et dankort, og udgangseffekten er henholdsvis 200 Watt for standard versionen og op til 290 Watt RMS i 8 Ohm for Special Edition (Billedet). Effektiviteten er ekstrem høj, omkring 96% ved fuld effekt, det betyder i praksis at der ikke er brug for en decideret køleplade til denne forstærker. Modulet kan holde til at producere denne effekt kontinuerligt ved 100 grader Celcius, men eftersom forstærkeren sjældent kommer over 30 grader, er der rigelig sikkerhedsmargen.
Indgangssignalet er analogt, og omdannes til et PWM signal i en ultra højhastigheds integrerende modulator. Det er denne præcisions modulator, der er grunden til at vores PWM forstærker, allerede nu af uafhængige testere er betegnet som en af markedets bedst lydende. |
| SPECIFIKATIONER |
| |
Analog del til CD opgardering |
 |
|
Nej |
 |
 |
 |
| |
Bedre operationsforstærker |
 |
|
Nej |
 |
 |
 |
| |
Digital forstærker |
 |
|
Ja |
 |
 |
 |
| |
LClock |
 |
|
Nej |
 |
 |
 |
| |
Strømforsyning |
 |
|
Nej |
 |
 |
 |
| |
Transformator |
 |
|
Nej |
 |
 |
 |
| |
Bemærkning |
 |
|
Husk strømforsyning, kabinet mm. til kittet. |
 |
 |
 |
 |
|
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØØh sikke en masse bras der står først undskyld
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9418
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
brug søgefunktionen og skriv Zap. Når du vil have billede med så skal du blot højreklikke på billedet vælge egenskaber og kopiere billedeadressen. Sæt den herefter ind med billedefunktionen.
Bruger du Opera browseren, kan du direkte kopiere billedeadressen.
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bred151 skrev:
ØØh sikke en masse bras der står først undskyld |
|
|
Der er en 'ret' knap til at rette i indlæg
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du spørger mig, så er det noget der dur.
Ja, den kan bruges til effektforstærker, du kan bygge den i en sub, og du kan lave en komplet forstærker ved at sætte et potmeter på.
Jeg har selv en zap-pulse 2,2se. Bruger den som effekt, og er meget tilfreds. Her spiller den med stor overbevisning, og har enormt overskud. Især i bunden synes jeg at den gør det godt.
mvh
|
| Til top |
|
| |
e-cox Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
har en 5x2.2se baseret effekt der trækker et par 2xJBL ti 5000, en L-Center, 2xJBL ti 1000, masser masser af effekt med den rigtige trafo..., men har hørt en del af dem, og vil sige det kommer helt an på hvor dygtig byggeren er... min lød sgu ikk ret godt i starten, men har da efterhånden fået rettet alle fejl og fået bastlet et rigtig fedt kabinet sammen. så jo, hvis du er til opgradebare forstærker løsninger og du kan lave det selv, synes jeg at lyden er uovertruffen til prisen, hvis man altså ikke arbejdstimer med :-)
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. bred 151
Undskyld jeg ikke bruger dit fine indlæg - det er uoverskueligt at forholde sig til.
Jeg forholder mig til dit spørgsmål - og ja Zapp Pulse er kanon, du får ikke ret meget bedre lyd. Du skal bygge det op med andre trafoer en de originale, de er for små og dårlig kvalitet.
Jeg har i dag testet på sådan 4 moduler, 2 moduler til hver højtaler. De er byget op med trafoer i udgangene - det lyder forrygende. Sammenlignet med ASP 100 ICEpower, vinder de klart i alle områderne. Med nogle 1000 Watt trafoer og andre kondensatore her og der, samt en speciel ny spole i modulet - så er det ubeskriveligt flot lyd.
Og husk de er ikke digitale - det er analog lyd, ganske som Icepower modulerne.
Men det afhænger jo også af resten af dit setup og sammensætningen, synergien er vigtig. Men generelt lyder en Zapp Pulse perfekt. Gør den ikke det i setuppet - så ville jeg nok prøve at finde fejlen / udbedre et andet sted.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Hej. bred 151
Undskyld jeg ikke bruger dit fine indlæg - det er uoverskueligt at forholde sig til.
Jeg forholder mig til dit spørgsmål - og ja Zapp Pulse er kanon, du får ikke ret meget bedre lyd. Du skal bygge det op med andre trafoer en de originale, de er for små og dårlig kvalitet.
Jeg har i dag testet på sådan 4 moduler, 2 moduler til hver højtaler. De er byget op med trafoer i udgangene - det lyder forrygende. Sammenlignet med ASP 100 ICEpower, vinder de klart i alle områderne. Med nogle 1000 Watt trafoer og andre kondensatore her og der, samt en speciel ny spole i modulet - så er det ubeskriveligt flot lyd. Et billede af den forstærker med låget af og meget gerne nogle links til de trafoer kondensatorer og spoler ville få mig til at savle! Var det 4 stk version 2.2SE?
Og husk de er ikke digitale - det er analog lyd, ganske som Icepower modulerne.
Men det afhænger jo også af resten af dit setup og sammensætningen, synergien er vigtig. Men generelt lyder en Zapp Pulse perfekt. Gør den ikke det i setuppet - så ville jeg nok prøve at finde fejlen / udbedre et andet sted.
Med venlig hilsen Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl Kaptajnen |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bred 151
Zappulse 2.2SE m/ større trafo og Rifa lytter, indbygget i midlertidigt 19 rack kabinet, med passiv volumekontrol ( Motorstyret balanceret ALPS potmeter fra Densen ).
Tidligere ejer af en masse forskellige forstærkere de sidste i rækken Copland rørforstærker CTA 401, Luxman L540, Zapsolute MK4.1 fra LC osv osv .
Lyd du kan forvente fra Zappulse ! Kontrol, dynamik,detaljer og lækker top. Det er selvfølgelig min mening som jeg dog deler med en del bekendte som investerede i Zappulse da de havde hørt min egen spille. Startede selv med 2.0 versionen og derefter 2.1 og 2.1SE og senest 2.2SE som er en tand mere homogen.
Fordele ved Zappulse tjaa billig i anskaffelse og billig i brug ( meget lavt strømforbrug) Jeg har min stående tændt hele tiden dag og nat ! Et enkelt lille velment råd , medmindre du er vant til at rode med elektronik grej ,så køb en færdiglavet konstruktion, evt Predator. Så undgår du alle de småproblemer som jeg selv og mange andre har haft med Zappulse !
Har fornyligt lyttet på Bertrams montrin The Beast Ice Power 1000ASP hjemme i egen stue på mit eget grej og kan konstatere at forskellen mellem disse og Zappulse er marginal og nok et spørgsmål om smag og behag og måske hvilket grej man spiller på. Jeg syntes selv at Zappulse er lidt luftigere i toppen og spiller lidt dybere til gengæld er The Beast måske lidt strammere i lyden men det er i småtingsafdelingen man finder disse forskelle. Sagt på en anden måde uanset hvilken af disse jeg var indehaver af ville det ikke kunne forsvares at bekoste en udbytning til den anden model det gælder forøvrigt også Acoustic Reality som jeg har haft hjemme i en opgraderet Ear Two udgave .
Pyha det blev næsten en hel roman sorry !!
PS: Har lige set at der er en ny Zappulse 2.3SE forstærker på vej d 15 jan !!
Held og lykke uanset dit valg !!
Hilsen Gonz
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
|
Hej Bred 151
Zappulse 2.2SE m/ større trafo og Rifa lytter, indbygget i midlertidigt 19 rack kabinet, med passiv volumekontrol ( Motorstyret balanceret ALPS potmeter fra Densen ).Kan du ikke oprette en tråd i "Mit DIY projekt" og indsætte et par billeder af din zap. Husk at beskrive de enkelte komponenter. Hvilken trafo og kabelføring - osv...
Tidligere ejer af en masse forskellige forstærkere de sidste i rækken Copland rørforstærker CTA 401, Luxman L540, Zapsolute MK4.1 fra LC osv osv .
Lyd du kan forvente fra Zappulse ! Kontrol, dynamik,detaljer og lækker top. Det er selvfølgelig min mening som jeg dog deler med en del bekendte som investerede i Zappulse da de havde hørt min egen spille. Startede selv med 2.0 versionen og derefter 2.1 og 2.1SE og senest 2.2SE som er en tand mere homogen.
Fordele ved Zappulse tjaa billig i anskaffelse og billig i brug ( meget lavt strømforbrug) Jeg har min stående tændt hele tiden dag og nat ! Et enkelt lille velment råd , medmindre du er vant til at rode med elektronik grej ,så køb en færdiglavet konstruktion, evt Predator. Så undgår du alle de småproblemer som jeg selv og mange andre har haft med Zappulse !
Har fornyligt lyttet på Bertrams montrin The Beast Ice Power 1000ASP hjemme i egen stue på mit eget grej og kan konstatere at forskellen mellem disse og Zappulse er marginal og nok et spørgsmål om smag og behag og måske hvilket grej man spiller på. Jeg syntes selv at Zappulse er lidt luftigere i toppen Okay!!! troede ikke at zappen kunne være med i toppen!!! og spiller lidt dybere til gengæld er The Beast måske lidt strammere i lyden det kan også blive så stramt at man ikke kan høre sine 12" men det er i småtingsafdelingen man finder disse forskelle. Sagt på en anden måde uanset hvilken af disse jeg var indehaver af ville det ikke kunne forsvares at bekoste en udbytning til den anden model det gælder forøvrigt også Acoustic Reality som jeg har haft hjemme i en opgraderet Ear Two udgave . Man kan vel udlede at du finder zappulse mere varm i lyden end ICE - det kan vel sagtens have med det faktum at gøre at zappen 2.2 er født med en indgangsimpedans på 15kohm, mens ICE1000 (Bertram Bæstet) er på 8 kohm...
Pyha det blev næsten en hel roman sorry !!
PS: Har lige set at der er en ny Zappulse 2.3SE forstærker på vej d 15 jan !! Yes Sir!
Held og lykke uanset dit valg !!
Hilsen Gonz
|
|
|
Velkommen til Gonz...
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
PS: Har lige set at der er en ny Zappulse 2.3SE forstærker på vej d 15 jan !! |
|
|
Interessant, hvilke ændringer ligger der i 2.3 eren ????
Er han kommet opstarts og remote blobbet til livs ? Hvis ja, så er det en forstærker i verdensklasse
Kommer der nogle store fede lodde-øer så man kan montere nogle ordenlig fede kabler i ?
Hva hva ????
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bred151
Jeg har haft en Predator et stykke tid. Synes også den var udmærket, men ikke speciel god som nogle herinde gør den til. Det meste at det jeg ellers har haft har været bedre (men dog også dyrere). Det er kun dig selv, der kan og skal afgøre hvad der er bedst. Har du mulighed for at låne én nogle dage og evt sammenligne med andet, ville det nok være at foretrække. Jeg hælder selv mest til FET- og RØR forstærkere. Derfor var min personlige erfaring med forstærkeren, måske ikke overraskende, en lidt kold og uengageret lyd. Effektrinnet Audio Research VT-50, en Krell KSA og LUXMANs C-05/M-05 duo har jeg sammenlignet med. Sidstnævnte har jeg stadig idag.
Under Køb salg bytte markedet her på Hifi4all, har der været nogle zappulse moduler tilsalg. Har også set en næsten komplet forstærker med disse moduler herinde. Har du tjekket op på det?.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård.
Der er en verden til forskel på en Predator og så en man selv bygger op med trafoer og andre lytter. Jeg testede på en Predator i en måned og var heldig at den ramte lige ind i det hele med en god synergi som følge, det var dæleme flot lyd der kom ud af det.
Netop i dag har jeg testet hjemmebyg på LC moduler, med 2 moduler i hver monoblok - det spiller forrygende flot. Men prisen bliver også en anden hvis man skal gøre det anderledes end den prisbevidste Predator, som trods alt spiller flot, og væsentligt bedre end meget andet i prisklassen.
Bare det at skifte kablerne i udgangene på Predator giver den et kollosalt løft, da de originale er med til at give den en lidt kold lyd som du beskriver. Og når man er i gang tager man også dem i indgangene - pludselig har man en forstærker der giver en helt anderledes og varmere lyd. AtT skifte det ud er enkelt og ikke så voldsomt dyrt, det er bare med at finde det rigtige kabel.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
T2Madsen Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også kun anbefale ZapPulse 2.2SE ....
Har selv bygget 2 monotrin med hver 1000w ringkerne + 200000mf i hvert trin!
2 brokoblede moduler til bassen med aktiv deling og 1 modul til mid./high.
Det vil sige ca. 1400watt i bunden + ca. 400watt til toppen i 4 ohm! (Dali 40SE)
Det spiller med en kontrol og et overskud der er svært at beskrive, - måske
også pga. af min TacT 2.2x AAA
Mange hilsner
S.Madsen
P.S. Jeg har døjet lidt med susen/støj, som jeg stadig ikke helt har styr på.
- Og det har LC heller ikke!!
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen Toftdahl
Jeg er næsten sikker på, at den jeg lånte var original udgaven uden de ændringer du omtaler. Jeg vil så tilføje at predatoren ikke blev stillet dårligere i testen end de andre forstærkere. Den eneste ændring der blev foretaget var udskiftning af forstærkeren.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bytter nok til 2.3SE en af de kommende dage.
Hvis der er nogen der allerede har lyttet & evt. sammenlignet med 2.2SE er vi da nok nogle der kunne være interesseret i nogle beskrivende ord. __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
T2Madsen skrev:
P.S. Jeg har døjet lidt med susen/støj, som jeg stadig ikke helt har styr på.
- Og det har LC heller ikke!!
|
|
|
Støj/sus bliver ikke nævnt som forbedring ??? så jeg ser frem til et review
|
| Til top |
|
| |
Jesper_911 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bred151
Jeg har en 2,2se med v4p modul og 2stks 2x42volts trafoer.
Jeg må sige at det er noget der virker den er lynende hurtig måske lidt til den lyse side. Men spiller uovertruffent og for små penge.
Prøv den der er 30 dages returret.
See ya
|
| Til top |
|
| |
blaaberg Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Bundgård.
Der er en verden til forskel på en Predator og så en man selv bygger
op med trafoer og andre lytter. Jeg testede på en Predator i en måned
og var heldig at den ramte lige ind i det hele med en god synergi som
følge, det var dæleme flot lyd der kom ud af det.
Netop i dag har jeg testet hjemmebyg på LC moduler, med 2 moduler i
hver monoblok - det spiller forrygende flot. Men prisen bliver
også en anden hvis man skal gøre det anderledes end den prisbevidste
Predator, som trods alt spiller flot, og væsentligt bedre end meget
andet i prisklassen.
Bare det at skifte kablerne i udgangene på Predator giver den et
kollosalt løft, da de originale er med til at give den en lidt kold lyd
som du beskriver. Og når man er i gang tager man også dem i indgangene
- pludselig har man en forstærker der giver en helt anderledes og
varmere lyd. AtT skifte det ud er enkelt og ikke så voldsomt dyrt, det
er bare med at finde det rigtige kabel.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Hej,
Jeg er også i gang med Zappulse, men ikke færdig, så jeg kan ikke fortælle om lyden endnu.
Det er en forstærker som mange bygger, så der må være masser af "know how" at finde.
Jeg er selv meget interesseret i anbefaling af kabler internt!
Venlig hilsen Jan Jensen
|
| Til top |
|
| |