| Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der ved noget om disse afspillere,har selv en DX6770 R1 og vil gerne vide mere om disse maskiner,der er vel ikke solgt mange i DK.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en DX-7911 og min kammerat har en DX-7711. Så lidt dækket ind er jeg da.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil han jo gerne vide lidt om maskinerne,ik´? 
7911 er en fornuftig maskine med en meget lækker opbygning. 7711 er lidt mere "standard", med billigere konvertere. Begge bruger MASH-konvertere fra Technics, kombineret med deres eget digital-filter - i 7911 er samplingfrekvensen skruet op og der benyttes en finere kreds til filtreringen. Modsat 7711´s ordinære strømforsyning, er 7911 opbygget med store Audio Grade ladelytter fra Elna og indkapslet ringkerne trafo med separate viklinger til digital og analog kredsløb. De deler løbeværker, som er massivt opbygget med tykke plader og transporten placeret på en 5 mm. alu-plint. Skuffen er i begge maskiner i aluminium og kører rigtigt lækkert - det slår dog ikke helt den gamle version af drevet som kørte ultralækkert.
Vejl. pris var 4399 kr. for 7711 og 7995 for 7911 __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok!! Der er vist en der har læst på lektierne der hva Eller havde du bare lige det gamle AudioScan blad fra 1996 til at ligge tilfældigvis. Var godt klar over at han gerne vil vide noget om maskinerne, men ventede i spænding om HVAD han gerne vil vide... Men som leksikonet Ronin hi hi... God beskrivelse 
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ja, DX-7911 er helt klart den mest high end maskine af de to. Fx, er bøsningerne bag på i en bedre kvalitet. Der gummiblægning på drevet hvor disken ligger. Den variable udgang er sindsyg god til hovedbøffer.
Ja, de bruger samme løbeværk. Det er et rigtig lækkert et. På højde med linn. Men det er ikke helt lige så lækkert som det i generationen før hvor man kunne løfte den 10kg tunge maskine op i drevet. Og den virkede stadig bagefter. Vildt nok. Det skal man altså ikke gøre med DX-7711 eller 7911 så knækker skuffeen inden i.
Ellers spiller de faktisk temmeligt godt. DX7911 har helt klart overtaget med upsamplings-agtige konverter.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak det var da gode oplysninger at have,tænker lidt i at de ellers er ret billige på brugtmarkedet og at de godt kan blive ret gode maskiner også modificerede og så kan jeg godt lide at lege lidt.Det vil vel også sige at DX7911 var/er topmodellen når man lige ser bor fra de nye DVD maskiner fra Onkyo.Der var en DX7911 til salg for ca.2900kr det er vel for meget og en DX7711 til 1000kr mere rimeligt.
Min DX6770 R1 har også 2 indkabslede trafoer og en god kraftig aluskuffe der kører på et par kraftige skinner.Så er spørgsmålet om det er værd at prøve en yngere maskine de har i hvert fald nyere konverterer.Syntes selv at min maskine er blevet ret god der er bla. LC Audio krystal i den og AD8066 op amps.
__________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX1138 skrev:
|
Ok!! Der er vist en der har læst på lektierne der hva Eller havde du bare lige det gamle AudioScan blad fra 1996 til at ligge tilfældigvis. Var godt klar over at han gerne vil vide noget om maskinerne, men ventede i spænding om HVAD han gerne vil vide... Men som leksikonet Ronin hi hi... God beskrivelse 
|
|
|
Hehe der er nogle der ikke er afhængige af bladene for at nævne specs 
Lad os bare sige at jeg har en rimelig hukommelse... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Tak det var da gode oplysninger at have,tænker lidt i at de ellers er ret billige på brugtmarkedet og at de godt kan blive ret gode maskiner også modificerede og så kan jeg godt lide at lege lidt.Det vil vel også sige at DX7911 var/er topmodellen når man lige ser bor fra de nye DVD maskiner fra Onkyo.Der var en DX7911 til salg for ca.2900kr det er vel for meget og en DX7711 til 1000kr mere rimeligt.
Ronin: Nææ, det er skam ikke urimeligt for DX-7911, men prisen for 7711 er derimod ret lav. Man skal være heldig at finde en DX-706 til den pris!
Min DX6770 R1 har også 2 indkabslede trafoer og en god kraftig aluskuffe der kører på et par kraftige skinner.Så er spørgsmålet om det er værd at prøve en yngere maskine de har i hvert fald nyere konverterer.Syntes selv at min maskine er blevet ret god der er bla. LC Audio krystal i den og AD8066 op amps.
Ronin: Der er sket en væsentlig forbedring på det punkt og DX-6770 er ikke just ny længere, så den skulle alt andet lige, være en del bedre på forskellige områder. Specielt DX-7911 vil opleves som en smule mere velopløst pga. den højere sampling. Hvordan sammenligningen så er når din er modded med LClock osv er så en anden sag, men da jeg ikke har hørt den, er det svært at sige!
|
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har lyst vil jeg også gerne høre om 700 serien den var/er vel bestemt for et andet marked eller hvad?Hvilken er topmodel her?Er denne serie bedre eller hvad?
Det er nu bare et løst krystal jeg har loddet i og afkoblet IC'er o.s.v.
Lidt ældre cd maskiner af mere almen oprindelse er faktisk ret billige på brugtmarkedet spørgsmålet er så om det kan betale sig om man får/kan få en ret god maskine som kan sammenlignes med det bedre på markedet.Tænkte også på at sætte et ZAPfilter i en ret god maskine og så se om det er mulig at få høj klasse til relativ billig pris.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
DX-706, 708 og DX-788F var de tilsvarende modeller fra den gamle serie. De havde en anden version af drevet i den nyere serie og det var kendetegnet ved en lynhurtig og meget lydløs skuffe og den dobbelte tidsudlæsning i displayet.
Konverter-delen var ligeledes baseret på MASH-konvertere fra Technics, men med et andet digital-filter og billigere clock-del (undtaget 788F). Svage lasere, især på DX-706, er et generelt problem på en del af dem.
DX-788F er desuden balanceret og er lavet til at matche 388/588F-forstærker-sættet!
LClock er selvfølgelig en smagssag, men jeg har personligt ikke hørt en maskine overbevise mig endnu. Ideen er måske god på billigere maskiner, men ikke på dyrere high-end maskiner, og desuden er gensalgsværdien håbløs! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de oplysninger jeg blev da lidt klogere på sagen.I øvrigt er det ikke en LC Clock men kun krystallet til 149kr på 5ppm.Der er sansynlighed for at dette krystal er mere præcis end det fabriksmonterede i dette her prisleje og jeg piller det ikke ud igen.
|
| Til top |
|
| |