| Forfatter |
|
Vatos Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står vel med et velkendt problem.
Jeg har én parabolreceiver og 2 fjernsyn, som står på hver sin etage. Jeg vil gerne kunne se signalet fra min receiver begge steder (jeg ved godt at jeg kun kan se det samme signal).
Jeg kan se 3 muligheder:
1. Trække kabler fra det ene hjørne af huset til det andet.
2. Købe udstyr til trådløs overførsel af signalet.
3. Benytte de kabler der allerede er trukket til at overføre signalet.
Den sidste løsning er lidt eksotisk og kræver lidt forklaring. Jeg vil tage signalet fra recieveren og sætte det over i mit antennestik (altså der hvor man normalt får en signal ud - nu vil jeg sætte et signal ind). Derefter vil jeg trække signalet ud igen i et af de andre antennestik i huset. Det lyder lidt vildt, men det kan faktisk lade sig gøre. Jeg har testet det, men jeg kan kun få signalet igennem med sne på (dette kan måske løses med en signalforstærker).
Er der nogen der har erfaringer med dette?
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du siger at du vil sætte signalet til antennestikket så formoder jeg, at det er et antennestik som kommer fra din almindelige UHF-antenne og er fordelt til flere antenne udtag i huset. I såfald har du jo som minimum en antenne og et delefilter og/eller en antenneforstærker som belastning "i den anden ende". Derfor oplever du et meget ringe signal i det andet udtag. Da jeg formoder at du bruger din UHF antenne er det nok ikke nogen god ide at fjerne delefilteret. Sætter du mere power på det signal som du fører tilbage kan du muligvis fjerne noget sne, men der er stor sandsynlighed for skygger pga. dårlig tilpasning.
Jeg vil råde dig til at trække et "lokalnet" antennekabel, som distribuerer dit receiversignal til andet/andre rum - så har du styr på dæmpning og reflektioner. __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vil helt klart også anbefale at du trækker nye kabler. S-Video kabler er gode over lange afstande.
Det ville naturligtvis være lettere at bruge trådløs overføring af signalet, men kvaliteten bliver ikke så god, som hvis du trækker et kabel. Arbejdsindsatsen er, også i dette tilfælde, ligefrem proportional med resultatet  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
e-cox Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller et wirelesslink fra philips eller thomson så behøver det ikke være samme signal... :-)
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sidste løsning fungerer perfekt i vores hus. Det kræver blot en antenneforstærker, når signalet fra receiveren sendes tilbage og fordeles i de andre værelser.
Lars
|
| Til top |
|
| |
e-cox Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
smart lars havde jeg ikke tænkt på... har du set de dersens db forstærkere fra tektronic.dk, tror du det virker ved svagt 19 g. øst signal, har bygning der står lidt ivejen :-(
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
e-cox skrev:
| smart lars havde jeg ikke tænkt på... har du set de dersens db forstærkere fra tektronic.dk, tror du det virker ved svagt 19 g. øst signal, har bygning der står lidt ivejen :-( |
|
|
Jeg bruger en ordinær antenneforstærker til 40 kr. fra Harald Nyborg. Da den kom på, kunne jeg tage lokalstatiner fra fjerne egne over min radio, samt at det hvide sne på vores forskellige tv forsvandt. Det behøves derfor ikke nødvendigvis være en dyr antenneforstærker, man anvender..
Lars
|
| Til top |
|
| |
e-cox Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men har bare erfaringer med at det noget bras hvis det ikk er hf tæt til parabol
|
| Til top |
|
| |