Sendt: 16 Januar 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, sådan en har jeg.
Som udgangspunkt er jeg ret godt tilfreds med den. Dab'en er helt uden støj og det er egentligt meget rart som baggrundsmusik. Kvaliteten af dab radio kan dog kritiseres, men det er vel ikke cambridges skyld. Jazz og klassisk kanalerne lyder helt hæderligt, men der er en digital klang over musikken især på de andre kanaler. Jeg synes dog det er til at leve med - til baggrundmusik altså - og jeg hører faktisk dab radio ret tit. Dac'en i tuneren er magen til den i 540c cd afspileren fra cambridge. Den har jeg ikke hørt, men jeg er ovenud glad for min 640c, der er nummeret større.
Fm delen er for såvidt ok. Jeg hører med p2 og her oplever jeg en behagelig varme/fylde i lyden. Jeg har sammenlignet p3 på dab og fm på 640 og der er ingen tvivl om at det lyder bedst på fm delen. Der er mere bredde, dybde, varme og fylde, og ikke samme kliniske lyd som på dab. Det uvildige dommerpanel bestående af min kæreste hørte det også straks.
Alt i alt er jeg meget tilfreds med tuneren. Den passe godt til mit behov, hvor dab er til baggrundsmusik og fm (og p2) er til lidt mere krævende lytning. Jeg vil gerne anbefale den. Den eneste anke er, at der er kun er en antenne indgang. Tuneren er leveret med en dm/dab indendørs antenne der skal skrues på antenne indgangen. For at få signalt fra sit væg stik og dab signalet skal man invistere i et dab samlefilter og smelte de to signaler sammen. Jeg har tænkt mig at prøve det - samlefilteret koster ca. 100 kr - inden så længe.
Jeg håber, du kan bruge mine skriblerier  __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|