Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon DCD 1015 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Nogen som har positiv/negative erfaringer med overnævnte model? evt nogle link, test osv???

jeg har nemlig fået en tilbudt som er 5 år gammel til 500 kr, som min søster skal have. nogen som ved i hvilken en årrække den blev lavet sådan ca???

Nicolai

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Den var ganske ok til nyprisen på 3000 kr i sin tid, men i dag er dens performance noget outdated. Lyden er lidt kornet, klinisk og tør syntes jeg at huske, men til gengæld ok dynamisk.

Tidsperioden den blev solgt i, er jeg ikke 100% sikker på, men den afløste DCD 1290, så det må være meget tæt på 1995 den debuterede! Den var på markedet i nogle år, men om den stadig kunne købes i 2000 (5 år gammel) tvivler jeg på. Da var afløserene DCD 1550 og senere DCD 1450 vist kommet på banen.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Den blev afløst i foråret 98' af DCD1550... der ligger helt fast.

Hvor gammel den du har fået tilbudt er, er nok mere tvivlsomt. Det eneste du kan regne med er at du ikke kan regne med sælgers udsagn. Den er nok nærmere 10år.

Brug det mod ham til at få den lidt ned i pris, for maskinen spiller udemærket. Ellers ville jeg nok se mig om efter en nyere som f.eks.  Denon DCD485/685 (ca. 00').

Du kunne også overveje Sony. De har lavet mange gode stabile maskiner!

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft den. Udemærket maskine. Jeg havde min i ca. 10 år og begyndte at hoppe lidt til sidst, men den var også blevet brugt rigtig meget. Den blev solgt i år........

Til 500 kr. er det et ok køb.

Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har en god ven, som har sådan en. Den er nok næsten 10 år gammel nu, og den kører fuldstændig fejlfrit. Han spiller ikke cd'er uafbrudt, når han er hjemme, men rigeligt til at der kunne være opstået problemer. Hos ham spiller den fint (ikke et meget dyrt system, men bløde domer i højttalerne, både diskant og mellemtone). Nogle af Denon-modellerne er næsten umulige at slide op. En anden ven har en 615 eller 625, som er blevet tæsket igennem i tusindvis af timer (han spiller rigtig meget musik). Den kører perfekt, og vi taler jævnligt om at det nærmest er unaturligt at den bare kører og kører. Samtidig er en 1015 meget behagelig at betjene. Knapperne er logisk placeret, og det indbyggede 10-tals tastatur sidder helt rigtigt. Men med den alder bør den vel være lige en tand billigere, selv om der ikke er meget at handle med ud fra 500. Men se engang på vægten og det rent mekaniske. Den overgår langt en ny maskine til 500-1000 kroner.

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

mange tak for de forskellige kommentare. jeg har købt den og den er rigtig fin min søster er meget glad for den.. den så helt ny ud. og ganske rigtigt den var fra 98 sælger havde kvittering på den.. men om den er 5 eller 8 år spiller ingen rolle for den kørte perfekt ingen ridser og ingen mislyde osv. min søster kommer også kun til at benytte den ganske lidt sammen med en ældre marantz forstærker og et sæt dali 2002 i perfekt stand som jeg jeg fik til hende for 900.. så hun er glad...

men endnu engang tak for hjælp, erfaringer og infomationer...

Nicolai

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes