Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: tilslutning af gallien-krueger forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gabriel00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har fået fat i en gallien krueger 800rb forstærker men jeg kan bare ikke få den til at spille optimalt, med forstærkeren fik jeg alesis midiverb 3. jeg har et sæt cerwin vega 15" højtalere og en 15" eltax atomic sub, og det kørte jeg før over en surround reciver (jvc) egentlig burde der ikke være så meget at tage fejl af da der jo kun er 6 stik i den men lige meget hvordan jeg vener og drejer dem kommer der det samme ud af det da jeg endelig fik gang i det var der så bare ingen bas på og det holder jo ikke en meter. så det jeg spørger efter er hvordan jeg skal få det hele til at køre sammen fra reciver, sub, forstærker, midiwerben, og højtalerene. så søger hjælppp..

Til top Vis gabriel00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabriel00

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Du har købt en basforstærker og en rumklang. Du har ikke brug for nogen af delene til HiFi eller Surround.

Hvis du tilgengæld havde en basguitar og et baskabinet, så havde du et ganske effektivt system.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

gabriel00
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Du har købt en basforstærker og en rumklang. Du har ikke brug for nogen af delene til HiFi eller Surround.

Hvis du tilgengæld havde en basguitar og et baskabinet, så havde du et ganske effektivt system.

Det mener du bare ikke Jeg regnede simpelhen med at jeg havde gjort Handlen da jeg gerne ville udnytte mine højtalere fuldt ud hvilket min reciver bestemt ikke kan okay men tak alligevel.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

This tried-and-true classic has set the standard for back-line bass amplification for two decades. Versatile and powerful, it drives multiple cabinets with ease. Its bi-amped power and custom voicing filters make it exceptionally controllable. It is light, rack mountable, tonally versatile, and delivers a bass sound that is warm, clean, and strong. Today it still tops the list of amplifiers that pro players, touring bands, and back-line companies rely on for the big gigs.

Hvis det er denne, så er jeg ked af det. Den har to forstærkere, men er ikke stereo. Den ene er til bundkasse, den anden er til topkasse (bi-amping). Forstærkeren til bundkasse vil du med fordel kunne bruge til en passiv sub.

Den koster 8500 kr. fra ny, så du bør kunne få en god pris brugt, og så købe en rigtig effektforstærker. Hvis du skal bruge JVC'en til at styre forstærkeren, skal du være sikker på den har pre-out.

Rumklangen kan bruges til karaoke, eller du kan sælge den for omkring 6-800 kr.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

gabriel00
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

This tried-and-true classic has set the standard for back-line bass amplification for two decades. Versatile and powerful, it drives multiple cabinets with ease. Its bi-amped power and custom voicing filters make it exceptionally controllable. It is light, rack mountable, tonally versatile, and delivers a bass sound that is warm, clean, and strong. Today it still tops the list of amplifiers that pro players, touring bands, and back-line companies rely on for the big gigs.

Hvis det er denne, så er jeg ked af det. Den har to forstærkere, men er ikke stereo. Den ene er til bundkasse, den anden er til topkasse (bi-amping). Forstærkeren til bundkasse vil du med fordel kunne bruge til en passiv sub.

Den koster 8500 kr. fra ny, så du bør kunne få en god pris brugt, og så købe en rigtig effektforstærker. Hvis du skal bruge JVC'en til at styre forstærkeren, skal du være sikker på den har pre-out.

Rumklangen kan bruges til karaoke, eller du kan sælge den for omkring 6-800 kr.

jo det er den okay fint jeg sælger den igen

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Gallien-krueger er en legendarisk basforstærker - navnlig til kontrabas
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes