Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz cd17 vs. 7300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe en ny marantz cd 7300 på tilbud til 3500,-

Jeg kan også købe en brugt cd17 til cirka samme pris....

Nu har jeg hørt 7300 som jeg synes gør et godt job, men hvis jeg kan få mere ud af cd17 er det vel værd at overveje

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Rigtigt, men hvis det er tale om den første CD 17 er den efterhånden nogle år gammel. CD 17 hedder CD 17 III idag......

CD 7300 har faktisk en lidt mere åben gengivelse end den første CD 17. Tilgengæld har den første CD 17 en lidt mere fast basgengivelse og et lidt større lydbillede. Der er og tale om mindre forskelle lydmæssigt på en CD 17 mk.1 og en CD 7300. 

CD 7300 kan afspille Mp3 og CD 17 kan ikke. CD 17 er en premium serie og lidt flottere, og har et bedre drev. Tilgengæld er den pågældende brugt og minimum 4 år gl.

Det er et svært spørgsmål. Du skal dog sikre dig at den pågældende CD 17 er i perfekt stand, og du bør være villig til at betale en evt. rep. af maskinen, hvorimod du har garanti på en ny CD 7300.

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Som Kenneth fra Sun adio skriver, er der jo for og imod. Jeg ville nu gå efter CD17'ren, men jeg har også een selv som jeg uhyre glad for  

Foruden selve byggekvaliteten, som er creme-de-la-creme, så er lyden så lækker og musikalsk i CD17, at man tror det er løgn. med hensyn til reparation, så kan jeg oplyse at jeg har købt en ekstra laserenhed til den, for at have een i reserve, hvis det skulle blive nødvendigt og den gav jeg kun kr. 500 for i Holland.

Bare det at CD17 har været produceret i så mange år, fortæller lidt om at det er en fremragende konstruktion.

Men lyt til dem begge og rør ved dem og se om ikke du bliver forelsket i een af dem!

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Tak for svar begge ;-)  jeg vælger cd17, Jeg kan vel altid sælge den igen hvis lyden ikke er bedre end cd7300....

selve designet er jeg helt vild forelsket i! Man skal lede længe efter et flottere design hvor 7300 er lidt kedelig...men det er jo lyden der i sidste ende er afgørende, men det gør ikke noget det er flot at se på også

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Arc hProduct&cont=eu&bus=hf&prod_id=2403&type=cd

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted

Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har bare lige en lille kommentar til ny/gammel cd køb. min nabo skulle udskifte sin gamle sony ES 505X.... tror jeg den hedder (har lidt knas med drevet). kostede 8-9000 kr for 10 år siden, så vi hentede en 3500 Kr Denon maskine for den må jo være mindst lige så god, vi høre jo der er en rivende udvikling med cd maskiner, men den fik regulær tæsk af den gamle Sony.....

mvh Hylle

Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hylle skrev:

Hej, jeg har bare lige en lille kommentar til ny/gammel cd køb. min nabo skulle udskifte sin gamle sony ES 505X.... tror jeg den hedder (har lidt knas med drevet). kostede 8-9000 kr for 10 år siden, så vi hentede en 3500 Kr Denon maskine for den må jo være mindst lige så god, vi høre jo der er en rivende udvikling med cd maskiner, men den fik regulær tæsk af den gamle Sony.....

mvh Hylle

Jae, sådan er det sgu med det meste. Prisen på god hifi går op fordi der ikke produceres så meget - og prisen på hifi i dk er i dag forholdsvis højere end for 10 år siden meget pga. hifiklubbens prisstigninger. For 10-12 år siden var Danmark langt det billigste land at købe hifi i ! - Hifiklubben solgte f.eks. JBL xpl højtalere for 7000 kr. stykket, en fuldstændig grotesk lav pris. Men det samme var gældende for dali ht op til 93.

Men f.eks. ift. dvdafspillere og projektorer sker der en kanon udvikling.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået cd17 hjem... fandt en til 2100,- med ny laser.

Den spiller satme godt... Jeg hører detaljer i musikken jeg ikke kunne høre før med min denon dcd1450

Gammelt grej holder.... Har et par kef c45 højtalere der stadig spille bedre end de fleste nyere højtalere i dag, selvom jeg blev træt af at se på dem.

ang. dvdafspillere så giver jeg dig helt ret Kramer71, mææææn du får altså meget ud af en gammel sony dvp 900 eller pioneer 717 (denon 3300 har et fantastisk billede) trods alderen og manglende mp3 wave divx og andet pjat der mest af alt sælges til 375,- i bilka.

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

hej Kasper76, velkommen i "cd17-klubben" - ja det er en kanon afspiller og det var da et godt køb - de fleste cd17'ere går for ikke under kr. 3000 på eBay.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Kasper76, tillykke med den.....det er sg en lækker maskine  

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Tillykke, den skal du nok blive glad for. Det var en rigtig billig pris!
Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

tak, tak, og tak Den spiller MEGET bedre end min gamle denon dcd 1450ar

Jeg er en glad mand, Nu går der mindst 12 måneder før jeg finder på noget andet i mit system der skal skiftes...

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej,

Tillykke. Det er endnu et eksempel på at i de mere billige cdafspillere er det vigtigere at prioritere udgangstrin frem for dyre fancy multibit konvertere.

Angående dvdafspillere, så vil jeg lige sige at en eks. denon3300, så vidt jeg husker fra en test, har et jitterniveau der er 30 gange så højere end nogle at de nye sony i de helt lave prisklasser. Det kan altså høres på lyden !

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes