Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rega CD hopper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hey boys,

jeg har en Rega Planet CD, en af de gamle oprindelige toploadere som jeg er meget glad for. Nu tjener den sin aftægt som drev, hvor den føder min nye baby, en Lars Nielsen DAC. Den er netop blevet totlarenoveret af Audionord inklusiv nyt drev, grundet ælde.

MEN.. Planet er et frev uden nogen form for afkobling, så lige så snart jeg åbner lidt op for mine amps, så hopper min cd afspiller voldsomt. Den står trygt monteret i et AudioMagic rack, dog uden blykugler eller sand. Jeg vil i arrigskab imorgen gå ud og købe nogle betonfliser, og stille under afspilleren.

Men det ændrer jo ikke på problemet, idet jeg symptombehandler fremfor at årsagsbehandle. Jeg kan mærke på afspillerens chassis, at servoen må have det hårdt, idet hele chassiset ryster når jeg spiller bare halvhøjt..!

Jeg overvejer nogle SD Feet, men skal de stilles UNDER de oprindelige fødder på afspilleren, eller ISTEDET for disse fødder?

IDEEER?

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej blackhawk

Det er da skidt at den stadigt "ter" sig. Har du prøvet med afkoblingsfødder under? Det virker 100% hos mig (Jjazz). Der er intet at mærke i chassiset uanset hvor højt jeg spiller. Mine fødder står under afspillerens egne fødder.

Står Cd-afspilleren meget tæt på højttalerne? Der er en lille meter mellem den ene af mine og CD´en og der er ALDRIG problemer.

Det skal lige siges at min er en ny Planet 3 - er din en ældre model kan det måske have lidt at sige?

Jeg håber det løser sig for dig. Og så til sidst: Den DAC dér - hvad koster den og hvor kan man købe den?

(flere spørgsmål end svar - beklager)

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Det optimale er at hænge den op på en murstensvæg. Så er den færdig med at ryste.

jan n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej Black Hawk.

Jeg Kender problemet. kombinationen af Rega Planet MK3, parketgulv, The bongo song og ikke mindst to hoppende unger..... ja så går det galt.

Jeg har fået lavet en fed væg hylde med stålbeslag, en tyk mahogniplade med et par små gummidutter mellem pladen og beslagene det ser kanon ud og funker suverænt.

Held og lykke

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Dejen

Ja den ter sig stadig, indrømmet står den uanstændigt tæt på mine speakere. Så det er naturligvis derfor at det går galt, noget jeg skal have ændret på såsnart at jeg får skruet min plasmaskærm op på væggen, og møblet denne står på fjernet.

Ja det gør en forskel at det er den gamle Mk1, det er et helt andet drev. Fuldstændigt uden affjedring, skruet ned i chassiset. Så lige så snart kassen hopper, har servoen det virkeligt hårdt.

Lars Nielsen DAC er i mine ører og øjne et røverkøb. Jeg vender tilbage senere på aftenen med en lille umiddelbar testsentens. Men eftersom jeg kan mærke, at der er kløe i musikken i aften, så skal jeg lige spille en masse plader. Siden skal jeg nok bedømme, men allerede at jeg hiver cd efter cd frem er vel et ret godt tegn. Den klasse-A opbygning den har lyder virkeligt godt, kæmpestort rum, enorm ro og meget lav egenlyd. Mums!

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt - jeg vil også selv ud og dvæle til lidt Nick Cave (har i dag fået nyt interconnect, der skal brænde ind i mindst 25 timer. Nu har det spillet siden i formiddags, og det er helt sjovt at høre hvordan der sker noget med lydbilledet lidt for lidt)

Hvad koster sådan et DAC-vidunder?

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

perejvind + jan n

Jeg vil meget gerne skrue en bandit op i væggen, har dog desværre gipsvægge eftersom jeg bor i et almennyttigt lejebyggeri. Så jeg ved ikke om det kommer til at fungere, uden en ordentlig mursten at bore skidtet ind i?

The bongo song, og hoppende individer. Jeg har samme problem med hoppende og dansende gæster. Hver gang der kommer lidt gang i den, så hopper Regaen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes