ja...sorry hvis emnet er omtalt før, men jeg kan ikke finde det med søg-funktionen...
jeg har netop fået vurderet mit hus, og har fundet ud af at jeg har en del tilovers når jeg flytter til et andet hus. En lille del af pengene skal bruges til en multirums-installation.
Krav:
-musik i 5 eller 6 værelser.
-skal kunne indbygges relativt problemfrit (huset er bygget nu :-( )
-Der skal være betjeningspanel/remote/? i alle rummene.
-I 2 af rummene skal panel og htt. kunne tåle fugt.
-"Vedligeholdelsesfrit", dvs. ingen software el.lign. som er beta-versioner.
For 5 år siden var det mest in med en cd-changer og pre/effekt forstærker. Man havde så en remote, ir-øje og højttalere i hvert rum.
Men der er jo sket noget på pc-fronten siden da, jeg tænker her bl.a. på amitech's homecenter(eller hvilken en af dem det er med indbygget webserver og harddisk) og trådløst netværk, kan man bruge det på en slags tynd klient eller andet billigt, exv. girder?
Jeg vil også gerne høre om der er nogen ide i at opgradere til fx. en af Denon's flagskibe(AVC-A??)brugt. Altså hvor omfattende multirums-delen er.
Men kan i henvise eller evt selv fortælle om erfaringer med multirum-installationer, min int. har især en computerbaseret løsning.
Nå ja, budgettet skal gerne holdes et stykke under 20.000,- men jeg er klar til at lade mig imponere (=et spark i skridtet på budgettet
).
EDIT: strømforbruget må også gerne være med i vurderingerne.