| Forfatter |
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Hvad skal saadan et sat koste? Det er i mint cont.Jeg mener at Harman er holdt med at lave proceed samt de/Ml hvade problemer med deres lobevark i netop denne model samt deres 39 cd kombo.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørg nu for guds skyld for at drevet er blevet skiftet eller risiskerer du en megahøj regning når det går i stykker.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman producerer ganske rigtigt ikke Proceed mere - mærket blev udfaset forrige år, og det er vist allerede nu hip som hap med reservedele til dem. Sørg, som Jesper skriver, om at tjekke drevet. En reparation herpå kan sagtens løbe op i over 10.000kr, hvis det skal udskiftes!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Hejsa!
Hvad skal saadan et sat koste? Det er i mint cont.Jeg mener at Harman er holdt med at lave proceed samt de/Ml hvade problemer med deres lobevark i netop denne model samt deres 39 cd kombo.
MVH
|
|
|
Prøv at spørge Ikke Slipsefyr herinde, send eventuelt en privat besked.
Han har nemlig, så vidt jeg ved, sådan et sæt.
Han vil temmelig sikkert kunne videregive nogle erfaringer. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Mr. Highend har et sæt også. Han har ikke haft problemer
Jeg selv har haft en Proceed CDP. Drevet gik i stykker Ronin skriver at det koster penge....det er rigtigt...rigtig mange endda, fordi det er både loader og drev der skiftes.
Men ellers en rigtig fremragende maskine stadig.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop snakket med fyren der har sættet tilsalg.
Det er købt i 98´ en ejer fra ny.
Han forlanger 14k.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Han forlanger 14k.
MVH
|
|
|
Hvad siger I andre? 270961, Mr. High End og Ikke Slipsefyr?
Er det rimeligt?
Umiddelbart ville jeg mene at det er fair, da jeg synes jeg har hørt/læst, at nyprisen er 50k. Men jeg ved det ikke. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes bestemt ikke at det er dyrt - hvis ellers det er iorden __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Han forlanger 14k.
MVH
|
|
|
Hej Winter.
Det er rigtigt at det i 1998-2002 kostede 50.000 kroner fra nyt,grundet dollaren steg, ellers kostede det omkring 40.000 kroner fra nyt da det kom frem.
Jeg vil nok sige at til 14.000 kroner finder du ikke noget bedre,det er ren røverpris og man kunne da godt blive lidt mistænkelig/nervøs for om det nu også virker som det skal. Jeg ville nok tage ud til ham og få ham til at spille på det, for at se om alt virker som det skal,for det er sku ærgeligt at give 14.000 kroner for det hvis det fejler noget,det er svært at få lavet nu til dags nemlig og dyrt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det lyder bestemt ok, men hvis drevet ikke er skiftet ville jeg holde mig langt langt væk, for så er det kun et spørgsmål om tid før det ryger, på en ML 37 koster det ca. 17K og så meget billigere er det nok ikke for en Proceed.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm!
Jeg har nævnt problemet overfor fyren.Han siger han aldrig har haft problemer med sættet.Jeg vil ta' ud til ham i løbet af weekenden.Er der noget særligt jeg skal lægge mærke til?
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Hmmmm!
Jeg har nævnt problemet overfor fyren.Han siger han aldrig har haft problemer med sættet.Jeg vil ta' ud til ham i løbet af weekenden.Er der noget særligt jeg skal lægge mærke til?
MVH
|
|
|
Der er rigtig mange der har haft problemer med CDDén,min egen har fået helt ny indmad,det er vidst kun ringklokken der ikke er blevt skiftet......eller var det på cyklen .
Der er ikke noget specielt du skal lægge mærke til, men prop 4-5 cdér i den og surf frem og tilbage,den skal søge hurtigt,så læser den optimalt.Læg mærke til om lamperne blinker,det kan de godt finde på, det er dog ikke en alvorlig fejl,kun et irritations momment.
Om der så bliver problemer med den er jo svært at sige, de plejer at ryge inden for en tre års tid og der må man sige den er udover.Så det er noget du selv skal vurdere , du kan være heldig at gå fri for problemer og i så fald har du jo et dejlig sæt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det lyder ok, men regn måske med et nyt drev til ca. 10-15.000 kr. Så er prisen måske en helt anden. Alternativet er måske Accuphase DP 55V. Den virker....og den virker hele tiden.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
|
Hej
Det lyder ok, men regn måske med et nyt drev til ca. 10-15.000 kr.
|
|
|
Ja og et halvt års leveringstid ikke sandt . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
| [QUOTE=270961]
Hej
|
|
|
Ja og et halvt års leveringstid ikke sandt .
Ha ha, joooooo Håber ikke det står så slemt til mere Men uanset...så spiller Proceed cd-afspillerne stadig op til dagens standard Jeg savner stadig min lidt....den var god.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
| [QUOTE=270961]
Hej
|
|
|
Ja og et halvt års leveringstid ikke sandt .
Ha ha, joooooo Håber ikke det står så slemt til mere Men uanset...så spiller Proceed cd-afspillerne stadig op til dagens standard Jeg savner stadig min lidt....den var god.
Mvh
|
|
|
Kan man virkelig savne en Proceed når man har en Accuphase? .
Men ja ,lige det her Proceed er skruet godt sammen lydmæssigt.Funktionsmæssigt kunne det nok være gjort bedre,men 7-9-13,min CDD køre upåklageligt og skulle den ryge har jeg da helidgvis den mulighed at jeg kan sætte et andet drev til min DAP. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jooooh, men prisen er også afgørende. Accuphasen er stadig klasser bedre end min gamle CDP og den lyder ganske som en analog rillefræser.....det gør den ret interessant...nogen mener den er så god som en cd-afspiller kan blive. Jeg falder stadig i svime over lyden fra min DP 67. Og jeg vil anbefale på det kraftigste at lægge lyttebøfferne ind på et lyt på en Accuphase inden andet indkøbes.
Verdens bedste loader derimod mener jeg stadig findes hos Proceed og Mark Levinson.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proceed DAP/CDD er en god kombi - og hvis ellers sættet er i pæn stand, mekanisk samt kosmetisk så er prisen på 14.000,- helt reel.
Du kan jo evt. tage et kig omkring på de forskellige brugtmarkeder og se hvad du ellers får for 14.000,- tja, så er der ikke mange som kommer tæt på Prodeed sættet.
Hvis sælger fortæller dig at det evt. er blevet renoveret eks. loader eller ligende så skal du bede om at få serienummeret og tjekke hos Steensen om det nu også er sandt, Steensen registrere alle reparationer med serienummer, det er din garanti for at sælger taler sandt eller ej.
Ang. om Accuphase eller Proceed er den ene bedre end den anden, tja så er det vist en smagssag. Jeg synes personligt at Proceed kombi'en er bedre, den er mere korrekt (ægte) - der er alt for meget flødesovs på Accuphase og spiller langt fra analogt.
Men held og lykke med din evt. handel, lad høre når du har truffet dit endelig valg.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop lånt sættet med hjem,det spiller bare derudaf.Jeg har ligeledes lånt en shanling scd 200t.De spiller meget forskelligt proceed sættet er meget direkte,hvor shanling er varm samt tilbagelænget.Min egen cd er en modificeret sony scd 777 es.(audiocom mod).
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Har netop lånt sættet med hjem,det spiller bare derudaf.Jeg har ligeledes lånt en shanling scd 200t.De spiller meget forskelligt proceed sættet er meget direkte,hvor shanling er varm samt tilbagelænget.Min egen cd er en modificeret sony scd 777 es.(audiocom mod).
MVH
|
|
|
Interesant,lad os høre lidt mere om dine lytteindtryk når du har fået spillet lidt mere på det alt sammen. Proceed er nok det mest neutrale af dem du har til prøve der,så du får ikke noget ektra varme etc. Foræret. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |