Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rega Planet cd vs. Ontech dac (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Har idag været ude og lytte lidt til cd-afspillere, er blevet enig med mig selv om at det må være her den næste opgradering skal ske. HAr kigget lidt på en rega planet og er ellers blevet tilbudt en Ontech dac, er der nogle der har nogle kommentar om nogle af disse?

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogle der har nogen kommentar?

Har også kigget lidt på en audio note dac 1. Savner at få en lidt mere blød og musikalsk lyd ud af mit anlæg.

Mvh Theis

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Desværre har jeg ikke et særligt præcist svar på det, du spørger om, men siden der ikke er andre der melder sig på banen ... :)

Jeg har en Rega Planet (mk 1) som er den bedste cd-spiller, jeg kender, som jeg havde råd til. Jeg opfatter den som lidt varm og blød i klangen, så hvis man er meget til detaljer og analytisk lytten, er det måske ikke det bedste bud (selvom den nye version muligvis er anderledes hvad det angår). Under alle omstændigheder er det hvad jeg opfatter som en meget musikalsk cd-spiller, som ikke ødelægger min lyst til at spille cd'er, hvilket ikke er nogen ringe præstation.

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med porskjaer. Jeg har også en Planet, og det er bare en fed lille spille. Den rykker godt og grundigt i både storetå og guitargreb. Og så er der det der med at man skal løfte låget for at smide en skive i, det synes jeg også er rart

Ontech'en kender jeg ikke noget til.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Den planet spiller også vildt fedt. Har bare ikke rigtig plads til at cd'en skal i, i toppen. Har hørt at mærker som Arcam, Creek, Cyrus, Linn, Musical Fidelity og Rotel skulle lyde på nogenlunde samme måde?

Har i haft sammenlignet jeres planet op imod nogle dac's?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hej. Hvis jeg var dig ville jeg købe den Sony 779ES der er til salg på dba.dk - der er møjlækker, selvom prisen måske lige er en tand til det høje.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Det ville jeg ikke, altså købe en Sony (anyone of them) i stedet for en Rega, fordi jeg deler de andre på trådens oplevelse af Rega'en.

Jeg synes du skal prøve at få de to du har kigget på hjem til et lyt, og hvis det ikke kan lade sig gøre så tag Rega'en dels på baggrund af din positive oplevelse og da den allerede her på tråden har fået pæne ord med på vejen fra flere.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Sony laver nogle FREMRAGENDE cd-afspillere - man skal bare ikke købe de billigste.

Rega´en er en meget musikalsk maskine, men har slet ikk den luftighed i toppen som en Sony i samme prisleje.

Jeg har selv haft en Rega, helt udemærket, har haft en Denon DCD S1 og en Sony 707ES og Denon´en er da også den der spillede bedst, men man falder ikk på røven af skuffelse ved at gå fra den til en 707ES.

Derimod er en Rega slet ikk i samme klasse fra nedre mellentone og op - bassen ER god på en Rega, men resten af frekvensområdet er KLART bedre på en Sony 707ES - - og så også på en Denon DCD S1, men ok sidstnævnte koster også 28K fra ny.

En Sony 707ES vil jeg tro man kan få brugt for 3-4K og DER er meget cd for de penge.

Iøvrigt hopper en Rega meget nemt hvis ikk den står yderst stabilt og det KAN være et problem hvis man gerne vil spille MEGET højt.

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

jan n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hej Tchav

Jeg kan også kun anbefale REGA jeg har haft en MK3 kørende i små 2 år det er en charmerende musikformidler. (til prisen)

Jeg må give only2channel ret i at den er følsom for ydre påvirkning... såsom Disneysange kombineret med hopppende unger og trægulv... ups.

Men det kan løses med et par gode hyldeknægte og en god træ/glas sten plade

så kører det

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

jan n skrev:

Hej Tchav

Jeg kan også kun anbefale REGA jeg har haft en MK3 kørende i små 2 år det er en charmerende musikformidler. (til prisen)

Jeg må give only2channel ret i at den er følsom for ydre påvirkning... såsom Disneysange kombineret med hopppende unger og trægulv... ups. Hehehehe, fedt skrevet

Men det kan løses med et par gode hyldeknægte og en god træ/glas sten plade - JA !!! Den er sikker hver gang

så kører det YES

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

En Sony 707ES vil jeg tro man kan få brugt for 3-4K og DER er meget cd for de penge.

Sony 707ES og Sony 779ES er stort set identiske.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en Rega - kun forde at den spiller mere musik en de andre gode CDer !!

Hilsen King -)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at sony'erne vil passe mig. Har i øjeblikket en Sony x559es og synes at den mangler noget varme og ro når den spiller.

Alle dem med Rega, ved i hvor stor forskel der er på de forskellige udgaver (MkI, mkII og MkIII) Er der ikke nogle maskiner der spiller lige så godt men hvorman ikke skal sætte cd'en i, i toppen?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:

Jeg tror ikke at sony'erne vil passe mig. Har i øjeblikket en Sony x559es og synes at den mangler noget varme og ro når den spiller.

Nu er det ikke fordi jeg skal "prakke dig noget på", og Regaen er ganske givet også et godt valg. Du skal blot være opmærksom på at der er stor forskel på 559 og 779/707/505.

JEg har desværre aldrig hørt Regaen så jeg kan ikke sige noget begavet om den, udover at den Top-loading da er for fed.

Rockefoten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Norge
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

jeg tror ontech er i en annen klasse selv om prisen er ganske lik. en av gutta i norge sammenligner den med burmester til 60 lapper..

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:
Har idag været ude og lytte lidt til cd-afspillere, er blevet enig med mig selv om at det må være her den næste opgradering skal ske. HAr kigget lidt på en rega planet og er ellers blevet tilbudt en Ontech dac, er der nogle der har nogle kommentar om nogle af disse?

Den sony spille giver selvfølgeligt en noget hård lyd, om man vil, men jeg tror du skal undersøge om problemet med lyden ikke ligger et andet sted i elektronikken, f.eks. på den reciewer ? - har du prøvet noget andet ikke surround som forforstærker ?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

tchav skrev:

Den sony spille giver selvfølgeligt en noget hård lyd, om man vil, men jeg tror du skal undersøge om problemet med lyden ikke ligger et andet sted i elektronikken, f.eks. på den reciewer ? - har du prøvet noget andet ikke surround som forforstærker ?

Ja det har jeg prøvet! Gav lidt men ikke meget! Tilgengæld er der stor forskel på hvilken cd-afspiller jeg sætter til!

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Idag har jeg så været ude og lytte til en masse forskellige cd-afspillere i 6000 kr klassen. Den jeg syntes bedst om var en primare d20. Virkelig en lækker lyd den har. Den slog efter min mening Rega planet, som jeg ellers havde højst på listen.

Mangler stadig at høre den ontech dac, inden jeg får besluttet mig.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hmmm!

copland 266.

sony x 7esd/xa5/xa3

teac 10 vrds.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:

Idag har jeg så været ude og lytte til en masse forskellige cd-afspillere i 6000 kr klassen. Den jeg syntes bedst om var en primare d20. Virkelig en lækker lyd den har. Den slog efter min mening Rega planet, som jeg ellers havde højst på listen.

Mangler stadig at høre den ontech dac, inden jeg får besluttet mig.

Jeg ved ikke for dig, men for mit vedkommende er det umuligt at vurdere udstyr ude i byen. Det skal høres under hjemlige forhold. Måske er det fordi jeg ikke rigtigt mere nyder at shoppe rundt og lytte, men mere vil sætte en skive på :) - god lytning !

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes