| Forfatter |
|
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det muligt at afspille en SACD på en ganske almindelig cd-afspiller, eller skal man have noget specielt.. ligesom AudioDVD eller noget i den stil??
og hvad forskel er det helt konkret der er for en SACD sammenlignet med en almindelig CD??
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Prøv søgefunktionen...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sacder, der hedder hybrid (og som typisk har compact disc-logoet bagpå) kan bruges i alle afspillere, andre sacder kan ikke.
Men man kan selvfølgelig kun udnytte fordelene med en sacd-afspiller. En SACD benytter kort sagt et større frekvensområde, en langt højere samplingfrekvens samt et andet kodning af lyden (DSD) end en alm. cd, der benytter PCM-kodning. Hvis du tænker på de lydmæssige forskelle, er det lidt en bred diskussion, søg evt. på forummet.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hybrid SACD kan ikke afspilles på alle cd afspillere.
Jeg har lige købt en SACD skive som ikke kan afspilles på mit Sony midi anlæg. På
min normale cd spille går det fint. Kan også forstå at en Copland i en anden tråd
heller ikke kunne. Jeg troede da at hybrider virkede fint i alle cd afspillere. Nogen
der ved mere om dette tilsyneladende problem?
mvh
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Af de 4 hybrider jeg har prøvet var der en der ikke kunne afspilles på min ML cd. Så det er ikke sikkert det er maskinen alene der har skylden, hybriderne kan måske også være kodet forskelligt.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvordan hybriderne er kodet, men det er da en skam, at de ikke kan afspilles overalt. Det har jeg ikke hørt om før. Jeg har en del hybrider og har aldrig prøvet nogen bilradio eller andet, der ikke kunne æde dem.
Hvis I har en computer, har I så ikke mulighed for at brænde en ny kopi af cd-laget og prøve, om den så kan ædes af afspilleren? (det skulle vel være lovligt, når det er ens egen sacd?).
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er der ingen problemer i, har selv gjort det med med Pink Floyd: The dark side of the moon til bilen.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har en del sacd skiver og jeg har ingen problem med at afspile dem, men kommer sikker også anpå maskinen...
mvh novisad
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt produceres de flest SACD skiver som hybridudgivelser, altså udgivelser, så indeholder begge spor - SACD og CD.
Hybridtypen kan veksle lidt, alt afhængig af selskabet, som udgiver værket, men som udgangspunkt er det meningen at hybriderne skal kunne spilles i alle afspillere.
Imidlertid har det vist sig, lige som alm. cd´er med "copyprotection", at enkelte afspillere har problemer med at afspille skiverne.
Min konklussion er, at det ikke er afspillerne som fejler som sådan, men nærmere fordi pladeselskaber smider 100-vis af forskellige typer af "copyprotection" på skiverne (på CD-laget), så de ikke overholde CD-standarden.
|
| Til top |
|
| |