Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 23:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: forstærkertilkobling?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
homp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

hej!

har kigget på denne forstærker og disse højtalere:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/CAMBRIDGE_Azur_340A_forstaerker.htm?id=5446

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/kompaktho ejttaler/detail/BW_DM303_hoejttaler.htm?id=1732

Jeg ville høre om det almindelige "monster" anlæg som jeg har nu, der indeholder cd-afspiller, radio og båndoptager, kan tilsluttets til forstærken og på den måde bare bruges som afspiller? er det så bare højtalerudgangen på anlæget som jeg føre hen til forstærkeren?

Til top Vis homp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homp

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Ved ikke rigtigt om forstærkeren er "stærk" nok.. De B&W har en meget lav følsomhed så tror du skal have en der kan "sparke" lidt mere i dem...
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert en udmærket kombination til prisen, hvis du kan lide B&W-lyden.

Det med at koble dit gamle anlæg til din nye forstærker kan du kun gøre, hvis dit monsteranlæg har pre-out, linieudgang, tape-out eller anden lavniveau-udgang.

Du må ikke koble din nye forstærker til højttalerudgangen - det er et signal med højt niveau og kommer fra en (indbygget) forstærker i monsteret - hvilket, i øvrigt?

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

homp skrev:

hej!

har kigget på denne forstærker og disse højtalere:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/CAMBRIDGE_Azur_340A_forstaerker.htm?id=5446

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/kompaktho ejttaler/detail/BW_DM303_hoejttaler.htm?id=1732

Jeg ville høre om det almindelige "monster" anlæg som jeg har nu, der indeholder cd-afspiller, radio og båndoptager, kan tilsluttets til forstærken og på den måde bare bruges som afspiller? er det så bare højtalerudgangen på anlæget som jeg føre hen til forstærkeren?

Du skal IKKE sætte højttalerudgang til din evt. nye forstærker. Hvis ikke der er anden linieudgang (fx. til ekstern båndoptager) så brug Hovedtelefon udgangen!

Du skal nemlig bruge dit eksisterende anlæg som forforstærker og/eller blot som komponenter til den nye forstærker.

Mht. til den Cambridge og B&W, så synes jeg at du skulle finde noget brugt i stedet.  Det lyder som om du er på vej ind i hi-fi verdenen fra et kombi-anlæg og du vil opleve kæmpeforskelle på lyden. Den CD-spille der sidder i dit kombianlæg er muligvis af sædvanlig ringe type og du vil få meget mere ud af at finde et par gode brugte højttalere til samlet kr. 1000 og så en brugt integreret forstærker til kr. 1.000 og så måske en ny eller lettere brugt CD-spille til kr. 1.000-1.500  Det bliver samme beløb som den spritnye Cambridge og B&W'er men du vil kunne sammensætte et anlæg der virkelig kan løfte dig HELT ind Hifi-verdenen. 

God fornøjelse! 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes