Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude,
hjæææælp.. 
Har netop pakket min nyindkøbte second hand Denon DCD 3560 ud af papkassen, og sat den til mit setup.. Men...
Selvom jeg har løsnet transportskruer, sat output til coaxial 1+2 for at lede signalet videre til min DAC, så siger den INTET!
Jeg bypassede så DAC´en for at føre signalet via det vanlige phono via først Fixed siden Variable outputtet på maskinen og til min preamp. For at fejlsøge satte jeg mit gamle Rega drev til, og DAC samt kabler fungerer fint uden øvrige ændringer i setup. Men AK..
EDIT: Efter jeg fik den ud af sollyset kan jeg se, at tidstælleren slet ikke gik igang, den står på track 01 og så sker der ikke yderligere...
Den er taaaaaaavs... Hjælp  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert laseren!?
En tur til service værksted vil sikkert gøre underværker..
Jeg vil altid anbefale at med en brugt Denon, bør den lige have en tur ind om "klubbens" servise værksted..
Ny laser ( måske) samt rens, smøring og justering.. ( bed også om at checke alt mekanik, skuffe, klampe bro, fjerer på ditto, samt gummi driv ringe til skuffe.)
Så "ruller" den fint der ud af i mange år endnu...
Disse dejlige gode gamle maskiner, trænger som regel til en kærlig hånd når man får fat i dem!.. tidens "tand" er hård!.. såååå....
( Der er som oftest også altid en grund til de bliver solgt og hvis man får dem billigt!!.. og det er nettop at de oftest behøver en del service & rep... men de er det ekstra man kommer til at bløde ved den service/rep. værd!)
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den læser TOC´en (indholdsfortegnelsen) så virker laseren OK!
Er der noget galt med play-knappen? Har du prøvet om den kan skippe til eks. vis track 3 og så begynde afspilningen derfra? Bare som forslag, det koster ingenting! 
Måske du nu ved et eller andet om grunden til salget; for hvis den lyder så godt som det påståes, hvem i 3H vil så sælge den?
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for Jeres store hjælp, miju og F.Christians 
Ak ja, de er skam dejlige de store gamle kæmper. Jeg troede at det var løgn da jeg skulle løfte kassen med min 3560 i. Tung og kram, det er en dejlig maskine!
Men jeg fik et mindre chock! da jeg afleverede dyret nede i Klubben:
Ifølge Klubbens centralværksted er det UMULIGT at skaffe flere 3560 drev, uanset hvor meget man end tigger og beder???
Så i princippet, hvis det er rigtigt, så har man en stakket frist med sin elskede DCD 3560, indtil laseren eller lignende står af. Og så er er den bare til pynt?
Meget ærgerligt, jeg havde sådan lige glædet mig. Men nuvel, lad os se hvor galt det går, i øjeblikket er den på vej på serviceværkstedet, til en kærlig hånd. Imens må jeg bede i retning mod Denon, for at det ikke er drevet der er stået af og gået til de evige jagtmarker.
Er nu stadig meget glad for at det endelig er lykkes mig at blive 3560 ejer  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er næppe drevet. Det går ikke sådan i stykker.
Linsen foran laseren kan være faldet af under transport. Denne skal blot monteres igen (har selv prøvet det).
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej hr Kjeldsen; hvordan skulle den så kunne læse TOC´en
Hvis maskinen har stået stille i flere år, kan det godt være at en ny-opsmøring og lidt motion hjælper på problemet! Hvis den kan læse TOC´en, så fejler drevet heller ingenting!
Hvis drevet er slidt op på en eller flere måder og derfor typisk bliver kaldt "ophugningsklart", så kan det altså godt lade sig gøre at renovere drevet! (Alt kan renoveres, hvis prisen er ligegyldig!)
Hvorledes tror I egenligt at de bærer sig ad med, at få veteranbiler ud at køre igen! Godt så!
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
EDIT: Efter jeg fik den ud af sollyset kan jeg se, at tidstælleren slet ikke gik igang, den står på track 01 og så sker der ikke yderligere...
Det tyder på, at laseren HAR læst info på CDen. JEG TROR IKKE DET ER LASEREN DEN ER GAL MED!
Prøv det nævnte tip med at springe et par numre frem i afspilningsrækkefølgen, lige når du har lukket skuffen.
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Linsen foran laseren kan være faldet af under transport. Denne skal blot monteres igen (har selv prøvet det).
|
|
|
Det lyder faktisk meget sandsynligt, Kjeldsen. Faktisk må jeg indrømme, når jeg nu tænker mig om, at den ikke nødvendigvis kunne læse TOC´en. Den lange række numre som markerer numrene på pladen, var altid oppe på maks, og langt flere end på pladen??
Så jeg håber at du har ret, lang tid siden at jeg har været så glad for en ting jeg har købt. Man kan virkeligt mærke at det er kvalitet  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
Det tyder på, at laseren HAR læst info på CDen. JEG TROR IKKE DET ER LASEREN DEN ER GAL MED!
Prøv det nævnte tip med at springe et par numre frem i afspilningsrækkefølgen, lige når du har lukket skuffen.
|
|
|
Godt tip, men den nægtede at gå igang selv med dit lille kneb, som ellers virker lovende. Nu er den sendt afsted på værksted, og beder til at det kan fixes så jeg ikke har en "ophugningsklar" cd afspiller i kongeklassen  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
Det lyder faktisk meget sandsynligt, Kjeldsen. Faktisk må jeg indrømme, når jeg nu tænker mig om, at den ikke nødvendigvis kunne læse TOC´en. Den lange række numre som markerer numrene på pladen, var altid oppe på maks, og langt flere end på pladen??
Så jeg håber at du har ret, lang tid siden at jeg har været så glad for en ting jeg har købt. Man kan virkeligt mærke at det er kvalitet 
|
|
|
Nemli' ja. Det samme med min hedengangne Pioneer. Her kunne jeg også bladre i numrene, og langt flere end der var på pladen. Jeg skildte apparatet ad, og hørte noget rasle rundt, herefter limede jeg med en lille bitte klat sekundlim linsen fast igen. Pioneer er jo med omvendt drev, så det var noget besværligt at komme til. Jeg fik dog ødelagt et motorstyringskabel siden hen og solgte den for en slik.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke skeffe flere DERV skriver du???????... drevet skal ikke skiftes!... kun laser hovedet!.. ( hvis der er noget med det??) var det laseren de mente??..
Drevet er praktisktaget uopslideligt og nok noget af det sidste på den maskine der går i stykker!!
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
|
|
Jeg tror netop også at laseren er død. På de fleste cd-afspillere står der 01 når man smider pladen i og trykker play - her kan den stå i lang tid, specielt når den ikke kan læse. Sker der ikke noget på musikkalenderen og den bare er i max konstant, er det slut.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhh.. 
10000 tak miju og lige så mange tak til cm3!
Vi 3560 ejere må holde sammen, det er jo som at arve en meget værdifuld veteranbil, hvor man skal kæmpe for at holde skidtet kørende. Det gør mig mere rolig i maven, at jeg ved at man stadig kan finde en ny laser til kampvognen 
Jeg har haft den en dag, og jeg savner allerede dyret.. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår dig!!... den er en uvurderlig skat!!..
Dens lige findes aldrig!! de moderne maskiner der er til at betale (og selv mange ubetalelige) er noget skrammel ved siden af!!
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Mit bud er, at laser slæden trænger til en dråbe olie på styrskinnen og intet andet. Typisk kan den dog godt være lidt besværlig a få i gang, hvis den har stået ubrugt en tid. Men fat mod, den kommer. i med en CD, bestil f.eks. track 5 og check at den læser TOC og leder efter nummeret. Sker der intet, så af med låget, flyt laseren ud til yderpositionen, bestil track 5 igen og igen, efter lidt tid er den der bare, og så er der aldrig bøvl mere. Det skyldes først og fremmest, at laserens ophæng godt kan blive lidt småstift, så servoerne ikke kan foretage de allerfineste bevægelser med linsen. En vatpind på linsen, der så motionerer ophænget forsigtigt, kan også hjælpe lidt. Slidt op - aldrig, det kan man ikke. Alle bevægelige dele skiftes ved linseskift, pånær skuffen og dens glidemekanismer.
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Black-hawk; jeg tror at hr von Auspuff´s historie ligger rimeligt tæt op af sandheden. Kort sagt; din afspiller lider af et dovent drev!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Ifølge Klubbens centralværksted er det UMULIGT at skaffe flere 3560 drev, uanset hvor meget man end tigger og beder???
|
|
|
Sådan går det jo.......gammel teknologi udfases - der bruges jo heller ikke dampmaskiner mere __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
blackhawk skrev:
|
|
|
Sådan går det jo.......gammel teknologi udfases - der bruges jo heller ikke dampmaskiner mere
|
|
|
Dampmaskiner...????
Vis mig et bedre drev...
Tillad mig at quote Mr. Kubik i en anden tråd:
Citér:
Må altså lige opkaste en fodnote her. Der er en alenlang tråd om netop 3560 her på sitet, som er spækket med gode informationer om spillens opbygning og evt. modifikation af dens analogdel, som godt kan bringes til at yde mere, uden dog at vokse ind i himlen.
Løbeværket i den er efter min opfattelse nok et af de bedre. Jeg ville sige det bedste der er lavet, men jeg må o blankt erkende, at jeg ikke har hørt alle verdens løbeværker. Det her i 3560 har dog det særkende, at det er så slagkraftigt, bredbåndet og dynamisk i relation til alt andet jeg har hørt op imod den, så man faktisk ikke helt forstår hvad der er galt med de fleste CD maskiner og løbeværker. Hvis du en dag skulle gå hen og få den skøre idé, at du vitterligt insisterer på, at du VIL have fuldt dynamikområde på et koncertflygel eller et symfoniorkester, så har du det løbeværk der kan gøre det. Jeg kender ingen andre der når den nogen vegne. Og forskellen er ganske enkelt markant og ikke til at overhøre. Jeg har såmænd lyttet til hundedyre maskiner med sekscifrede prisskilte, der ikke nær har samme formåen. Så jeg ved ikke hvordan man skal bære sig ad med, at finde noget der sparker tilsvarende bagdel. Teac, der ellers også laver overbevisende CD maskiner, har klart en mere rund, fraværende og lyrisk lyd. Så du sidder med dynamit mellem hænderne, skulle jeg hilse og sige. Pas godt på den, når den kommer hjem fra behandling. Hvad er der i øvrigt galt med den. Den eneste fejl på den, som jeg nogensinde har hørt om, er at gummiremmen til CD skuffen kan springe efter mange år, og at laseren kan stå af. Det første er en smal sag for en pilfinger, det andet skal den bruge en pæn instrumentsamling for at få til at virke, idet justeringerne sidder på digitalboardet i maskinen og ikke på selve laseren. I øvrigt er laseren med glasoptik og hedder KSS151A. Ode tunger fortæller, at den er ude af produktion nu, hvilket får mig til at anbefale, at du indkøber et eksemplar som reserve - de holder i øvrigt typisk ca. 10-12 år godt og vel og lyder klart bedst efter pæn lang tid. En ny laser er altså ikke ønsketænkning. Til eksempel kan jeg berette, at jeg pt. har 2 maskiner i stalden, den ene med "ny" laser - dvs. 2 år - den anden med original laser. Jeg mener til stadighed, at den med original laser er bedre, desværre er det ikke min. I øvrigt har jeg kun set en spritny der var pænere end den - og så endda. Den er i mint condition - simpelthen - imponerende. Det specielle ved løbeværket er at dets mekaniske dele er lavet af BMC og at de rigtige dele er tuuuuuuuuuuuuuuuuuunge - tror jeg. Hertil er laseren gearløs, den glider på en skinne i den ene side og triller på et hjul i den anden. Fremføringen er magnetisk og dermed 100% kontaktløs. Det giver lydløs aftastning med lynhurtige og samtidig smoothe reaktioner og bevægelser af slæden. Selve linsen bevæges altid af elektromagneter, der styres af en linseservo. Metoden ses aldrig i dag, nu anvender selv de allerdyreste Cd maskiner billige og upræcise nylon gear, som de regner med, at de straffrit kan korrigere efterfølgende. Sørgeligt er det, men selv det allermest berømmede værk der findes nu om dage - CDM-PRO MKII fra Phillips ligner bare en joke og lyder ligesådan. Så vær du glad for den gamle kæmpe og pas på den. |
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25269&K W=blackhawk __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|