Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 14:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: forstærker til minianlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
homp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ville høre hvad mine var muligheder er for at sætte en forstærker til mit minianlæg som jeg vil bruge som en cd afspiller, radio osv...!

det her er forstærkeren jeg har kigget på:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/CAMBRIDGE_Azur_340A_forstaerker.htm?id=5446

Jeg kan ikke finde noget udgange bagpå anlægget så mit eget gæt ville være hovedtelefonstikket!? Men er det muligt at skaffe nogle ledninger som kan bruges via højtaler stikkene?

Til top Vis homp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homp

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej homp

Hvad er det for et minianlæg? Med mindre det er et supergodt minianlæg (og det er det vel næppe siden du har brug for en ekstra forstærker) - så er du nok bedst tjent med at skrotte det helt og så købe nyt. Hører du radio? - hvis ja, kan du overveje en receiver i stedet for en forstærker. Receiveren har indbygget radio modtager. Som CD-afspiller kan du bruge en billig (for det fornemmer jeg det skal være) DVD afspiller til 4-500 kr. Eller du kan søge efter noget brugt? - der er som regel gode handler at gøre på brugtmarkedet.

Men for at svare på dit spørgsmål. Du kan i princippet godt bruge hovedtelefonudgangen - men det kan ikke anbefales. Du kan (formentlig) ikke bruge højttalerudgangen, spændningsniveauet passer simpelthen ikke .

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte lige. Måske var et nyt komplet minianlæg også en løsning? - har du kigget på http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Stereo/Systemer/deta il/DENON_DM31_receiver.htm?id=1734 # - den er ca 1000 kr dyrere end den cambridge du har kig på, men har så også indbygget CD afspiller og radio (jeg antager forsigtigt at du ikke længere bruger kassetterbånd, ikke?!) - HIFI klubben laver også nogle "sampaks" med højttalere og lidt rabat. Det er da til at gå ind og lytte på!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes