| Forfatter |
|
G40driver Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er folks erfaringer med denne model?
Salgsår samt evt. udgangseffekt?
Takker  __________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony STR-DB830 er fra 1999 og den er på 5x100 watt. Den har samme udgangstrin som storebroderen DB930 - forskellen ligger i enkelte udvidede funktioner og to-vejs fjernbetjening på 930´eren!
Lydmæssigt er den ok - hverken mere eller mindre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den spiller okay i stereo, ikke noget at råbe hurra for men den gør det da.. Derimod klare den faktisk DTS 5.1 en hel del bedre! så er man ikke den helt store "nørd" vil den sagtens kunne bruges - uden tvivl.. har selv haft den
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for inputs venner 
Har lige fået sådan én samt en Sony F606ES int. forstærker  __________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
STR-DB830 og 930 havde en del problemer med at levere de lovede 100w, 840/940 fik en forbedret forstærker del og var tættere på opgivelserne, men det var nu stadig ingen power-forstærker. Har selv haft en 940 og den var rigtig god i surround. Jeg mener alle modellerne har pre-out så man kan jo altid supplere med en ekstern effekt, som surround forforstærker er de slet ikke tossede. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, den har pre-out til alle 5 kanaler....har den selv, og ved skam godt at den, helt som Ronin siger, er "ok" - hverken mere el. mindre.
Skal dog siges at dens effekt er ganske "fornuftig" - havde dengang jeg købte den, en tilsvarende Pioneer model hjemme............og den var helt "håbløs" til at drive mine JBL højtalere - det klarede SONY'en bedre.
Når jeg skriver "klarede", er det fordi at jeg har købt et sæt Ear 1001 babyer - og DE kan styre JBL'erne.
Men er egentlig forundret over hvor få surround-receiver i dag, som har pre-out til alle kanaler .........burde være en selvfølgelighed.............
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal et stykke op i pris idag for at finde pre-out - man skulle ellers mene at det på de mindre var mere hensigtsmæssigt at tilbyde muligheden for at tilslutte bedre forstærkere men det er selvfølgelig et prioriteringsspørgsmål og ikke mindst en ekstra tilføjelse til feature-listen!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en af grundene til at jeg i sin tid købte den Marantz SR-4200 jeg havde før (ud over lyden ) at man der kunne få en fornuftig receiver, der ikke var for dyr med pre-outs, for jeg vidste at jeg ville begynde at eksperimentere med forskellige effektforstærkere.
Det bliver hurtigt dyrt hvis man skal have en kraftig receiver. Personligt vil jeg hellere købe en receiver til f.eks. 5K og så bruge 5k på en god effekt til fronterne frem for at købe en receiver til 10k
Et oplagt valg til en 830 kunne vel være at finde en ældre Sony ES effekt, det skulle jo nok kunne få lidt gang i det hele. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |