Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 11:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SONY CDP-X33ES ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er på udkig efter en billig men god cd-afspiller. Så er jeg faldet over denne. SONY CDP-X33ES

I forhold til mit nuværende setup som er en Sony Str-da 50 es og en DVD/CD: Sony DVP-NS400D.

Vil der være nogen forbedring på cd-siden?

Håber på jeres gode feed-back :=)

Mvh Søren

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Det vil helt sikkert være en forbedring....men, hvis du har mulighed for at finde modellen større, vil du få en MEGET større lydforbedring...men lur mig om ikke Ronin snart kommer på banen - mener at han er ekspert i Sony CD-maskiner
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa og tak for inputtet!

Ja jeg kan se at Ronin har været på banen med andre Sony-maskiner, så det ku være fedt at høre hvordan den her ligger i forhold til!

Spørgsmålet er bare om jeg skal finde en dvd-afspiller der kan spille cd godt til omrking 1-1500kr eller om den spiller så meget bedre Cd end min nuværende dvd. Jeg ved det ikke, men den her cd-afspiller ser lækkert, robust og velbygget ud!

Alt sammen skal jo ses i forhold til resten af anlægget og den halvtomme pung

Det ku også være det var noget med nogle nye kabler  hehe

Mvh Søren

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hehe nu skal jeg da være der...

Min personlige mening er at CDP-X33ES er for gammel. Det er en lækker maskine uden tvivl, men den er trods alt fra 1989, og med 16 år på bagen er der både laser osv. at tage hensyn til. Samtidig er teknologien i dem jo udviklet en del, og skulle jeg umiddelbart smide omkring 1500 kr. efter en brugt ES´er, så ville jeg hoppe på enten CDP-X303ES eller endnu bedre - denne:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=42133

hvis ikke den er solgt, må det være valget. Til prisen gøres det ikke meget bedre, og den kommer endda i original emballage og hele molevitten! Den er 3-4 år nyere end X33´eren, og bruger løbeværket der gik igen indtil de skiftede til Fixed Pickup Mechanism, med BSL-lejer (slørfrit leje) i hovedmotoren, G-chassis både i skuffe-delen og i blokken omkring laseren, 8 Advanced Pulse-konvertere og 45-bit Digitalfilter monteret på glasfiberprints og forkobret kabinet med opdelte kamre til strømforsyning, konverterprint osv. samt ikke mindst separate trafoer for digital og analogdelen og en kampvægt på 13 kilo - tja, tror ikke det bliver bedre til de basseører!

Soul Brother
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Min personlige mening er at CDP-X33ES er for gammel. Det er en lækker maskine uden tvivl, men den er trods alt fra 1989, og med 16 år på bagen er der både laser osv. at tage hensyn til. Samtidig er teknologien i dem jo udviklet en del, og skulle jeg umiddelbart smide omkring 1500 kr. efter en brugt ES´er, så ville jeg hoppe på enten CDP-X303ES eller endnu bedre - denne:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=42133

hvis ikke den er solgt, må det være valget. Til prisen gøres det ikke meget bedre, og den kommer endda i original emballage og hele molevitten! Den er 3-4 år nyere end X33´eren, og bruger løbeværket der gik igen indtil de skiftede til Fixed Pickup Mechanism, med BSL-lejer (slørfrit leje) i hovedmotoren, G-chassis både i skuffe-delen og i blokken omkring laseren, 8 Advanced Pulse-konvertere og 45-bit Digitalfilter monteret på glasfiberprints og forkobret kabinet med opdelte kamre til strømforsyning, konverterprint osv. samt ikke mindst separate trafoer for digital og analogdelen og en kampvægt på 13 kilo - tja, tror ikke det bliver bedre til de basseører!

Det hele lyder jo godt, men hvad kan sådan en gammel sag hamle op med af udstyr i dag? Kan den konkurrere med nye cd-afspillere 4-5k klassen?
Til top Vis Soul Brother's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soul Brother

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Eller hvad med denne? samme pris(lidt anden model igen) Tusind tak fpr inputtet indtil videre

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=18904805&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10446

Mvh

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Soul Brother skrev:
Ronin skrev:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;am p;iAd=42133

Det hele lyder jo godt, men hvad kan sådan en gammel sag hamle op med af udstyr i dag? Kan den konkurrere med nye cd-afspillere 4-5k klassen?

Det vil jeg helt afgjort mene at den kan. Kredsløbsteknisk er der sket lidt i de nye, men omgivelser, altså den tekniske kvalitet og opbygning er betydeligt mere skrabet idag - blandt andet er plastikken en dominerende komponent og det er det ikke i Sony´en!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Eller hvad med denne? samme pris(lidt anden model igen) Tusind tak fpr inputtet indtil videre

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=18904805&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10446

Mvh

Den er udemærket, men så hellere X559ES

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Eller en x7esd.Dog nogle aar paa bagen,med gud hvor den spiller.17kg's vellyd.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Okay nu har vi så fået på det rene hvilke maskiner der er de bedste

MEN.... Hvordan er det så når man ser på det i forhold til prisen?

33éren er stadig betydelig billigere end 559éren.

Og set i forhold til mit setup, hvor jeg overvejer om jeg skal skifte til seperat cd afspiller og dvd afspiller eller spytte noget mere efter en dvd der "kan" begge dele??

Hvad vil du gøre/opgradere hvis du havde følgende anlæg:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20356&P N=1

mvh

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 07 Juli 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser det - kun signalkilden står til udskiftning indtil videre, og jeg ville klart smide de ekstra penge og få X559ES. Der er så meget mere for pengene og så er den samtidig også pænere med knap så mange knapper og med træsider!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes