Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: System Setup på en Denon receiver. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 September 2003 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon AVR-2802 og sad lige og kiggede på min opsætning. Under Speaker Configuration har jeg sat alle mine højttalere til "Large". Men hvordan "måler" jeg om de er large eller small? Jeg har følgende HT'ere:

Front: B&W DM604S3, Center: B&W LCR600S3, Bag: B&W DM602S3

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2003 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Du skal sætte alle dine højtaler til Large. Jeg kender både din forstærker og dine højtalere og de er af en udmærket kvalitet og skal alle stå på large de kan godt  alle klare det fulde frekvens område og du vil opleve mere dynamik og sammenhæng således.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 23 September 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Okay. Danke schön!
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2003 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
Okay. Danke schön!

Jeg har lige været ude og tune et ligende anlæg her i weekenden og der stod centeren på smalle. det betød at den langsomme sub tog over og det blev noget rod. Når du sætter højtaleren på smalle så får den ikke alle frekvenser og der er ikke godt når du har så store højtalere det saktens kan bære det. Havde du små satalitter var det en anden sag ;O)

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2003 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Mens du er ved det kan du så ikke også fortælle mig hvad mit skal stå på?

Jeg bruger 3*LCR600S3 og 2*DM601S3 på en AVR3802

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 23 September 2003 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Ikke for at være på tværs...

Jeg har samme setup som dig, dog har jeg en avr 3802 og mine baghøjtalerne er "kun" dm 600s3.

Men...hvis man ser på denons hjemmeside så anbefaler de kraftigt at center og baghøjtalerne sættes på small.

Ligeledes er der adskillige tråde www.avforums.com der bekræfter dette for denons receivere.

Personligt synes jeg, at det lyder bedre når bassen bliver varetaget af fronthøjtalerne (har ingen sub).

Men det er vel smag og behag

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 September 2003 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Til Jannik og andre

Når alle fem højttalere er mere eller mindre ens, og de kan klare det fulde frekvensområde, bør man vælge large uanset, hvad Denon ellers siger (de ved jo ikke noget om den højttaler der er sat til).

Hvis man har store fronthøjttaler som f.eks. DM604S3 og ikke har en sub, så bør man sætte en mindre center på small. De fleste forstærkere (inkl. Denon) skærer i bunden når sub'en er sat til "on" selvom man sætter højttaleren til large. Derfor kan man sagtens sætte alle ht'er til large. Hvis man derimod ikke har en sub (sat til off i set-up) så får alle ht'er fuldt niveau, og det er ikke sundt for en LCR600, hvis man samtidig vil spiler højt på et par DM604 (det siger vist sig selv), det samme gælder naturligvis for baghøjttaler.

Håber det hjalp.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes