Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DVD som CD afspiller eller...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
epoxy5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 05 August 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa :)

Jeg har pt. en Denon 1910 DVD afspiller som bruges både til musik og film, men er pt. ikke helt tilfreds med lyden ved musik..

Er der meget at hente, hvis man bruger 3000-5000 kroner på en brugt/demo dedikeret CD afspiller, og på hvilke områder vil det blive bedre på lydsiden?

Det hele hænger vel sammen med resten af systemet, men uanset hvad må der være nogle fordele - ikke?

Pft.
Thomas

Til top Vis epoxy5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af epoxy5 Besøg epoxy5's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Min genrelle erfaring med DVD spiller det er at de normalt ikke kan matche en god CD spille. Og da man kan få en god CD-spille til 5000 kr. brugt, så er der ingen tvivl om at du vil kunne få en bedre lyd fra en CD-spille, hvis dit anlæg ellers kan leve op til det.

Når det er sagt, så er DVD'erne ofte hæderlige ... men hvis hæderligt ikke er godt nok .. ja så må man kigge efter noget bedre.

Min Sony SACD/DVD til 3000 lyder ganske fint ... men sætter man det kritiske øre til og virkelig lytter ... så mangler der meget ... særligt rum og perspektiv, ligesom dynamikken generelt lader noget tilbage at ønske.

Men teknisk set kan man sagtens lave en god DVD/CD/SACD løsning ... se f.eks. Bladelius Gondul ... men det er jo desværre i en prisklasse hvor vi almindelige mennesker ikke kan lege med.

SATMIT

SATMIT

epoxy5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar, tænkte også noget i den retning du skriver.

Jeg skiftede også min integ. forstærker ud med en surroundforstærker, begge dele er måske med til at jeg oplever at musikken savner slagkraft og lidt mere liv.. Det hele er lidt fladt.

Film lyd er dog blevet meget sjovere, og her føler jeg der er den pondus jeg savner i musikken, men her er jeg jo heller ikke bedre vant :)

Så måske skal jeg både finde en bedre effekt del samt en cd afspiller, på længere sigt. Helt nyt surround system samt en 42" plasma gør sgu pungen lidt fladere :)
Til top Vis epoxy5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af epoxy5 Besøg epoxy5's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hej Epoxy5,

Nu ved jeg ikke hvilken forstærker du har nu og hvad diu har købt af surround gear, men en del surround forstærkere savner også det sidste rent dynamisk sammenlignet med rigtige forstærkere.

Personligt har jeg valgt en bondrøvs løsning, hvor jeg bruger to integrerede forstærkere til en 4-kanals surround ... drevet direkte fra DVD-spillen. Jeg kalibrerer så niveauerne ind med en test-tone fra DVD-spillen. Dette giver mig fuld dynamik til både musik og film - ulempen er at det er mere bøvlet. Til gengæld var løsningen gratis da jeg havde en gammel integreret Pioneer A88X nede i kælderen til at drive bagkanalerne.

Derfor ville jeg hvis jeg var dig låne en god CD-spille fra en du kender, og se om problemet ligger i DVD'en eller i Surround forstærkeren - eller begge dele eventuelt.

SATMIT

epoxy5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Ser lige om jeg kan støve en CD afspiller op :)

Jeg har købt en Denon 2105 surround forstærker og på papiret lignede den meget min gamle Denon intg. forstærker..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes