| Forfatter |
|
Morten Fog Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogle der har nogle erfaringer med Benchmark DAC1? det lyder ud fra hvad jeg har læst mig frem til at det er noget kram? men den koster jo også en slags penge, mellem 1000 dollars og 10000 Dkr.
__________________ mvh Morten Fog
|
| Til top |
|
| |
class Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lyttet til den flere gange. meget analytisk men efter min mening for klinisk, jeg spiller på bånddiskanter, for meget af det gode!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har fået et mere stilet look nu, i det nye design!
http://www.benchmarkmedia.com/dac1/

Er der nogen der har erfaringer at øse af?
Er den så markant anderledes i lyden, at man skal revidere hele sit setup - nye kabler m.m. ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Er der nogen der har erfaringer at øse af?
Er den så markant anderledes i lyden, at man skal revidere hele sit setup - nye kabler m.m. ?
|
|
|
Jeg kender den ikke. Men det ville under alle omstændigheder være en forkert vej at gå - at 'skræddersy' sit øvrige udstyr til at matche en enkelt komponent.
En fintrimning med kabler og lignende kan vel gå an, men man skal ikke 'ommøblere' hele éns setup fordi man får et nyt apparat... Regn selv ud, hvad der sker hvis du senere tager det 'nye apparat' ud af kæden igen. Så kan du starte forfra... 
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den afslører flere detaljer, og stiller større krav til resten af udstyret, kan jeg leve med det.
Hvis den af pladeindustrien betragtes som neutral, må den også kunne formidle mere end blot detaljer.
Samme problematik dukkede op med Icepower, der igen stiller krav til resten af setuppet, for at ende med et resultat der ikke kun er detaljefokuseret.
Bassen skulle være ret god på den Benchmark, så noget har de gjort rigtigt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvilke komponenter den lille kanarie fætter er betykket med i analog delen, jeg læser hele tiden kun om digital delen og jitter kredsløb, men ingen steder nævner man det vigitigste , analogdelen.? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig . . . .
Endelig et apparat med BNC-stik til digitalsignalet. Endelig nogen, der ved, hvad det handler om.
(Bare de ikke har monteret 50 ohms-typen . . .  ) __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt den oppe hos HighEnd Sound.
Mit indtryk var at den var meget in your face, meget detalieret og efter min mening lige lidt for meget, men jeg hørte den også på et sæt Audiostatic som i sig selv er meget detalieret.
Lyden blev noget pågående, men hvis man har et setup som helder lidt til den mørke side så tror jeg den ville passe noget bedre.
Jeg er selv til en lidt mere blød lyd men gerne detalieret, så for mit vedkommende var det aldrig noget jeg ville købe alt for kold og in your face, og til prisen slet ikke, jeg mener selv at en OneTech DAC fra Ole slår den, og er efter min mening meget, meget bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man skal lige sikre sig at lyden egner sig til ens dagligstue. Det er ikke sikkert at man vil høre indspilningerne helt råt og brutalt 'som de er'. Men når teknologien slår igennem på AD-konvertersiden, og højner standarden på selve indspilningen, så giver det gevinst til alle dem der også har rørgrej igennem hele kæden ! AD-konverteringen er jo aldeles afgørende, og her kan mange digitale indspilninger ikke helt tåle at blive udstillet endnu. Ikke så mærkeligt at rørgrej aldrig har mistet sin popularitet.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Bud Spencer, det er da i hvert fald nogle kanon sider de der, jeg kan dog ikke helt gennemskue analogdelen, men umiddlbart ser den ikke ud til at være bestykket med op amps. Men nu er min øre også bedre end min tekniske forstand.
Jeg skal dog have lyttet seriøst til den her på søndag, min far har nemlig lige købt den og er meget imponeret af den lille kanarie fætter. Den er desuden udgået fra importøren lige nu, men skulle være på lager om 3 uger igen har jeg fået at vide. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Der er en god test af den i HF 1/06, her redegøres i hvertfald godt for den analoge del 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
|
Hej !
Der er en god test af den i HF 1/06, her redegøres i hvertfald godt for den analoge del 
Bond 
|
|
|
Ok..hmm, så må jeg nærlæse artiklen igen, for jeg har ikke kunne finde nogen omtale af analogdelen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Bond skrev:
|
Hej !
Bond 
|
|
|
Ok..hmm, så må jeg nærlæse artiklen igen, for jeg har ikke kunne finde nogen omtale af analogdelen.
|
|
|
Hæ, ....nu får du jo mig i tvivl, sidder ikke med bladet.....eller også har jeg misforstået hvad du, helt præcist, søger ? 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Bond skrev:
|
Hej !
Bond 
|
|
|
Ok..hmm, så må jeg nærlæse artiklen igen, for jeg har ikke kunne finde nogen omtale af analogdelen.
|
|
|
Hæ, ....nu får du jo mig i tvivl, sidder ikke med bladet.....eller også har jeg misforstået hvad du, helt præcist, søger ? 
Bond 
|
|
|
Det jeg af nysgerrighed søger er bare om den er opbygget med op amps (og i så fald hvilke) eller om den er diskret opbygget, det kan jeg ikke rigtig finde ud af nemlig. . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Morten Fog Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Det jeg af nysgerrighed søger er bare om den er opbygget med op amps (og i så fald hvilke) eller om den er diskret opbygget, det kan jeg ikke rigtig finde ud af nemlig. .
|
|
|
se det kunne jeg også være meget interreseret i at vide, så når du finder ud af hvilken opbygning den har må du da gerne lige fortælle det videre herinde, da den stadig stå rimelig højt på min liste over udstyr der skal prøvelytets til. Det mening om lyden i den kunne du jo så også lige skrive med, når du har haft lejlighed til at høre den. __________________ mvh Morten Fog
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Fog skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Det jeg af nysgerrighed søger er bare om den er opbygget med op amps (og i så fald hvilke) eller om den er diskret opbygget, det kan jeg ikke rigtig finde ud af nemlig. .
|
|
|
se det kunne jeg også være meget interreseret i at vide, så når du finder ud af hvilken opbygning den har må du da gerne lige fortælle det videre herinde, da den stadig stå rimelig højt på min liste over udstyr der skal prøvelytets til. Det mening om lyden i den kunne du jo så også lige skrive med, når du har haft lejlighed til at høre den.
|
|
|
Jamen jeg skal nok komme med lytteindtryk af den i løbet af næste uge. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, så fik jeg opklaret analogdelen, i følge importøren som jeg har mailet til skulle der sidde op amps i den. En gammel kending: NE5532, Kubiks ynglings.
Så man må konkludere at analog siden her også er lidt nedprioteret som alt andet på markedet.
Men ifølge min far så skulle den spille røven ud af bukserne på alt hvad han har hørt...og lyden er jo det vigtigste trods alt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Fog skrev:
| nogle der har nogle erfaringer med Benchmark DAC1? det lyder ud fra hvad jeg har læst mig frem til at det er noget kram? men den koster jo også en slags penge, mellem 1000 dollars og 10000 Dkr. |
|
|
Jeg har haft en DAC-1 på prøve og syntes at den er fremragende til prisen. Forskellene mellem min nuværende Proceed DAC og Benchmark var svære at detektere da jeg kørte igennem min daværende forforstærker, men da den blev koblet direkte til effekttrinnet skal jeg ellers love for at der skete ting og sager. Det jeg husker bedst var betydelig mere "hul igennem" hvor detaljeringsniveauet og overblik i lydbilledet var klasser over det jeg tidligere havde. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Morten Fog skrev:
| nogle der har nogle erfaringer med Benchmark DAC1? det lyder ud fra hvad jeg har læst mig frem til at det er noget kram? men den koster jo også en slags penge, mellem 1000 dollars og 10000 Dkr. |
|
|
Jeg har haft en DAC-1 på prøve og syntes at den er fremragende til prisen. Forskellene mellem min nuværende Proceed DAC og Benchmark var svære at detektere da jeg kørte igennem min daværende forforstærker, men da den blev koblet direkte til effekttrinnet skal jeg ellers love for at der skete ting og sager. Det jeg husker bedst var betydelig mere "hul igennem" hvor detaljeringsniveauet og overblik i lydbilledet var klasser over det jeg tidligere havde.
|
|
|
Det lyder da yderst interesant det her eftersom du har haf samme dac som jeg (ved ikke om du stadig har selvfølgelig). Kan du uddybe forskellen lidt mere på Benchmarken og Proceedén.
Kørte du nogensinde proceeeden dirkekte i dit effektrin?, det er jo sådan jeg bruger den og det gav også et løft med den nemlig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |