| Forfatter |
|
class Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at investere i en Marantz SACD spiller, da jeg har hørt de skulle være top lyd.
Jeg spiller kun CD'ere og altså ikke SACD'ere.
Er der nogen som kender noget til SA11 S1 (ny version der afløser SA17 S1) og kan kommenterer?
Er der fornuft i at investere i en SACD spiller hvis kun CD'ere afspilles?
|
| Til top |
|
| |
bernd Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget med at sony har stoppet deres sacd program
måske vær at overveje når man skal ud at købe ny afspiller.
Mvh. Bernd
|
| Til top |
|
| |
class Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har jeg ikke hørt, er der andre som kan kommenterer dette??????
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
class skrev:
Overvejer at investere i en Marantz SACD spiller, da jeg har hørt de skulle være top lyd.
Jeg spiller kun CD'ere og altså ikke SACD'ere.
Er der nogen som kender noget til SA11 S1 (ny version der afløser SA17 S1) og kan kommenterer?
Er der fornuft i at investere i en SACD spiller hvis kun CD'ere afspilles? |
|
|
Hvis du ikke spiller SACD hvorfor så købe en SACD maskine .
Så heller købe ders DVD 12S2
|
| Til top |
|
| |
bernd Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige siges at det er noget jeg har læst på div. forum´s.
Om det passer ved jeg ikke, men fakta er at den store succes har hverken sacd eller dvd-audio haft.
Mvh. Bernd
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony er ikke stoppet med at producere SACD, men de er nok ikke så entusiastiske med det som for et par år siden. I dag er det specielt mindre pladeselskaber, herunder en del med audiofilt fokus, der satser mest på SACD.
Marantz-maskinen er superlækker, men om den er pengene værd som ren cd-maskine vil jeg ikke kloge mig på. Hvorfor er det præcis, at du ikke vil lytte til SACD?
|
| Til top |
|
| |
class Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske enkelt, har 400 cd'ere og derfor mere brug for en maskine som giver bedste lyd med cd mediet. Men hørte at Marantz SACD spillere var forrygende selv når der spilles alm. cd'ere.
Nogen der kender den nye Marantz SA 15 S1 (afløser for sa 17 s1)
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til SA-11 hos Sunaudio og ikke hjemme ved mig selv, derfor kan jeg ikke sige ret meget om lyden (Jeg vil helst lytte til produktet hjemme ved mig selv før jeg udtaler mig om det). Jeg kan til gengæld sige at designet er ganske dårlig, det hele ligner billige produkter fra Kina (især fjernbetjeningen). Jeg foretrækker designet fra PM-14, PM-17, CD-17, DV-12, SA-12, SA-17 osv., hvis jeg skal vælge en af marantz produkter.
Jensen: DV-12S2 kan godt afspille SACD skiver modsat DV-12S1.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
|
...jeg kan til gengæld sige at designet er ganske dårlig, det hele ligner billige produkter fra Kina (især fjernbetjeningen). |
|
|
Det er jeg så lodret uenig i Massivt ekstruderet aluminiumsfront i op til 20mm og skjulte samlinger af sider og top og 14kg kampvægt signalerer bestemt ikke "kinadesign" i min verden. Til gengæld er displayet temmelig svært at aflæse på afstand. (De andre nævnte Marantz'er har da en vis retro charme over sig)
@class: Angående lyden, så synes jeg den spiller CD'er på et "ganske fornuftigt niveau" (læs rigtig godt), med god opløsning og luft, omend lidt til den kølige side. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
keyvan skrev:
|
...jeg kan til gengæld sige at designet er ganske dårlig, det hele ligner billige produkter fra Kina (især fjernbetjeningen). |
|
|
Det er jeg så lodret uenig i Massivt ekstruderet aluminiumsfront i op til 20mm og skjulte samlinger af sider og top og 14kg kampvægt signalerer bestemt ikke "kinadesign" i min verden. Til gengæld er displayet temmelig svært at aflæse på afstand. (De andre nævnte Marantz'er har da en vis retro charme over sig)
@class: Angående lyden, så synes jeg den spiller CD'er på et "ganske fornuftigt niveau" (læs rigtig godt), med god opløsning og luft, omend lidt til den kølige side.
|
|
|
Her må jeg absolut erklære mig enig - designet er absolut i topklasse. Bedømmelsen er vist bare op til øjnene der ser på produkterne. Displayet er dog ganske rigtigt for dårligt - næsten ulæseligt ved højlys dag. Fjernbetjening er lækkert forarbejdet, og ikke grov som det normalt er til Kina-produkterne, og den ligger samtidig godt i hånden!
Lydmæssigt er den absolut god, men det er værd at nævne at den nye SA15-S1 ligner den til forveksling - den benytter en anden DAC, har ikke kobber-chassis og balancerede udgange, men deler derudover samme design, grundkonstruktion og drev, så hvis man ikke kører balanceret, kan den fåes til det halve, og skulle ifølge reviews spille næsten ligeså godt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |