Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Skuffelse & håb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 September 2003 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Efter at have fået solgt mit halvandet år gamel haman/Kardon sæt skulle jeg idag starte min søgen efter en cd-afspiller til omkring 7000 kr. Efter en god weekends surfing finder jeg at Topsound i Kbh ser ud til at have et bredt udvalg. Jeg tager derind og bliver præsenteret for en Rotel RCD-1070 til 7k og en Rega Planet til 6.3k. Disse afspillere blev tilsluttet en Rega forstærker og et par Audiovector gulvhøjtalere og så forventer jeg at få rigtig god lyd. Men her bliver jeg meget skuffet. Det lød simpelthen som om der var nogen der havde sat en prop fast i systemet. De to pladespiller lød derfor meget ens, dog var Rotel'en bedre i bunden. Men også materiale valget hos Rega'en virkede yderst sparsomt med en meget billig plastikkvalitet i toploaderen. Rotel'en havde valgt at have alle mulige knapper spredt hist og her uden en egentlig orden så en ellers materiale mæssig gedin maskine komme til at fremstå noget tumpet. Men jeg vil nu gerne høre Rotel'en igen for det kan ikke passe at den skal lyde så dårligt. så engang senere i oktober vil jeg bestille tid til en ny lytning på en bedre forstærker og bedre højtalere. Allerhelst havde jeg gerne set at jeg var kommet hjem med S.A.T CDfix'en de havde til 13.000 men det er desvære et godt stykke over mit budget.

Så udover Rotel RCD-1070 er der så noget i 7000 kroners klassen i kan anbefale at jeg lægger øre til? Den skal spille sammen med et Acoustic Reality setup. Jeg håber i kan hjælpe da jeg er løbet noget tør for ideer. Jeg savner at høre musik nu hvor jeg står uden cd-afspiller og et med et nyt forstærker sæt.

Venlig hilsen

Mir       

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 September 2003 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Der er en Luxman D700 til 7.5K i DBA,.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 30 September 2003 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

KT på Frederikberg har en Primare D20 til 6500, og den er bestemt et lyt værd.

http://www.audioreview.com/CD%20Players/Primare/PRD_117082_1586crx.aspx 

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 September 2003 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hej Mirovich...

Hvad siger du til at spare 3700.- ...?

Køb en AMC XCD: http://www.amchome.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=AO&Product_Code=XCD&Category_Code=X-Series til 3300.-

Den mangler en del i lækkerhedsappeal, men lyder superb...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej Mirovich.

Det kan ikke passe at den Rega lyder dårligt! Jeg har selv haft den, og jeg var flere gange ved at udskifte den til fordel for min Accuphase DP-55.

Der må have været noget galt med det setup du er blevet præsenteret for i Topsound, for Rega´en er så absolut en af de bedste CD´er i den prisklasse du søger. Giv den lige en chance til!

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 September 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. prøve at lytte til en Holfi xara nfb II, den synes jeg lyder fantastisk. Dansk Audioteknik har den ( den er lidt over budgettet, men de er til at snakke fornuftigt med...)
Til top Vis Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2003 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Mirovich skrev:

Efter at have fået solgt mit halvandet år gamel haman/Kardon sæt skulle jeg idag starte min søgen efter en cd-afspiller til omkring 7000 kr. Efter en god weekends surfing finder jeg at Topsound i Kbh ser ud til at have et bredt udvalg. Jeg tager derind og bliver præsenteret for en Rotel RCD-1070 til 7k og en Rega Planet til 6.3k. Disse afspillere blev tilsluttet en Rega forstærker og et par Audiovector gulvhøjtalere og så forventer jeg at få rigtig god lyd. Men her bliver jeg meget skuffet. Det lød simpelthen som om der var nogen der havde sat en prop fast i systemet. De to pladespiller lød derfor meget ens, dog var Rotel'en bedre i bunden. Men også materiale valget hos Rega'en virkede yderst sparsomt med en meget billig plastikkvalitet i toploaderen. Rotel'en havde valgt at have alle mulige knapper spredt hist og her uden en egentlig orden så en ellers materiale mæssig gedin maskine komme til at fremstå noget tumpet. Men jeg vil nu gerne høre Rotel'en igen for det kan ikke passe at den skal lyde så dårligt. så engang senere i oktober vil jeg bestille tid til en ny lytning på en bedre forstærker og bedre højtalere. Allerhelst havde jeg gerne set at jeg var kommet hjem med S.A.T CDfix'en de havde til 13.000 men det er desvære et godt stykke over mit budget.

Så udover Rotel RCD-1070 er der så noget i 7000 kroners klassen i kan anbefale at jeg lægger øre til? Den skal spille sammen med et Acoustic Reality setup. Jeg håber i kan hjælpe da jeg er løbet noget tør for ideer. Jeg savner at høre musik nu hvor jeg står uden cd-afspiller og et med et nyt forstærker sæt.

Venlig hilsen

Mir       

Hmm, du kritisere diverse materialer maskinerne er laver af, det kan man ikke nede i den prisskala der, der er altså grænser for hvad man kan forvente at få for 7000 kroner. Derfor vil jeg da også råde dig til at købe brugt i stedet.

Jeg ville ikke selv kunne leve med alt det plastik . 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:

Hej Mirovich.

Det kan ikke passe at den Rega lyder dårligt! Jeg har selv haft den, og jeg var flere gange ved at udskifte den til fordel for min Accuphase DP-55.

Der må have været noget galt med det setup du er blevet præsenteret for i Topsound, for Rega´en er så absolut en af de bedste CD´er i den prisklasse du søger. Giv den lige en chance til!

Hmm, personligt har jeg hørt den nævnte Rega, men teknisk set er der nu altså klasse forskel på de 2 maskiner du nævner.Så mon ikke bare at Rega lige har passet bedre i lige netop dit setup?.

Jeg kan ikke se hvad du spiller på, men for at udnytte en Accuphase optimalt kræver det udstyr i mindst samme priklasse pr .kasse.

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=Nicolai]

Hej Mirovich.

Hmm, personligt har jeg hørt den nævnte Rega, men teknisk set er der nu altså klasse forskel på de 2 maskiner du nævner.Så mon ikke bare at Rega lige har passet bedre i lige netop dit setup?.

Jeg kan ikke se hvad du spiller på, men for at udnytte en Accuphase optimalt kræver det udstyr i mindst samme priklasse pr .kasse.

Jo, det har du ret i, og jeg har udstyr i samme klasse også. Men nogen gange er der bare ting der overrasker, og det gør Rega´en efter min mening. Vi har blindtestet den overfor blandt andet Meridian 588 (28000,- kr. ) og flere mente at Rega´en var bedre!

Accuphasen er helt klart bedre på mange punkter, men i hifi er der ingen regler og jeg har eksperimenteret meget med at købe billigere grej. Hvis jeg skulle starte forfra idag, ville jeg helt klart gå efter noget billigere end Accuphase-standard. Efter min mening er Rega´en meget alsidig og burde kunne passes ind i de fleste anlæg. Designet kan diskuteres, men jeg vil nu alligevel mene at den har charme.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=Nicolai]

Hej Mirovich.

Personligt har jeg hørt den nævnte Rega, men teknisk set er der nu altså klasse forskel på de 2 maskiner du nævner.Så mon ikke bare at Rega lige har passet bedre i lige netop dit setup?.

Jo, det har du ret i, og jeg har udstyr i samme klasse også. Men nogen gange er der bare ting der overrasker, og det gør Rega´en efter min mening. Vi har blindtestet den overfor blandt andet Meridian 588 (28000,- kr. ) og flere mente at Rega´en var bedre!

Accuphasen er helt klart bedre på mange punkter, men i hifi er der ingen regler og jeg har eksperimenteret meget med at købe billigere grej. Hvis jeg skulle starte forfra idag, ville jeg helt klart gå efter noget billigere end Accuphase-standard. Efter min mening er Rega´en meget alsidig og burde kunne passes ind i de fleste anlæg. Designet kan diskuteres, men jeg vil nu alligevel mene at den har charme.

Jaja, smag, behag og behov er da gudskelov så forskeligt.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 30 September 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=Nicolai]

Hej Mirovich.

Hejsa

Rega er godt det er et udmærket og meget musikalsk mærke. Jeg har testet 2 rega anlæg nu og jeg er overrasket hver gang over hvor meget ubesværet musik de kan drive ud af deres forholdsvise billige produkter. Der er hyggeligt at lytte rega. Rega er ikke det dyerste mærke man kan finde og det er begrænsningen i det mærke for mig for vil man have top off the pop så bliver rega overhalet af naim og linn men så bliver det også væsentligt dyere, men det er jo ikke alle det har ønsker om at nå det sidste. Vil du have billige anlæg i 30.000kr klassen så tør jeg godt anbefale REGA.

Min erfaring med Meridian er at det ikke dur sammen med andet udstyr, deres meget kontante ud af højtaleren musik bliver noget rod hvis det ikke bliver styret digitalt hele vejen igennem. 

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 30 September 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

JAJA men husk der er kun en virkelighed i den fysiske verden så bruger vi vores smag gætter nogle af os mere rigtigt end andre for 2 forskellige lyde kan ikke være lige tæt på virkeligheden.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

JAJA men husk der er kun en virkelighed i den fysiske verden så bruger vi vores smag gætter nogle af os mere rigtigt end andre for 2 forskellige lyde kan ikke være lige tæt på virkeligheden.

Det er korrekt, men hvis det er virkeligheden man vil gengive, hvad skal man så med en Rega??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hvis det er virkeligheden man vil gengive, hvad vil man så med noget som helst?At mene at det man har spiller op til virkeligheden er ikke andet end uskyldig naivitet!

Det sjoveste er at gøre forsøget på at nå det!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hvis det er virkeligheden man vil gengive, hvad vil man så med noget som helst?At mene at det man har spiller op til virkeligheden er ikke andet end uskyldig naivitet!

Det sjoveste er at gøre forsøget på at nå det!

Ja det kan jeg nu heller ikke mindes jeg nogensinde har påstået at mit grej skulle gengive virkeligheden mest troværdigt, det er der ikke rigtig noget der kan, alene det at du spiller i en stue gør forskellen..

Men jo mere neutralt ens anlæg spiller, jo tættere er man nu på virkeligheden og her mener jeg nu at regaen taber terræn. Derfor kan regaen sagtens være en fin spilledåse, men her kommer behovet jo så bare ind for hvad man vil opnå med sit stereguf derhjemme. Noget man syntes lyder godt, eller noget der kommer tættere på kildematerialet. 

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Uha, det her bliver alt for nemt positivisme kontra subjektivitet. Man skal huske på at ALT her i verden er subjektivt, således også oplevelsen af lyd.

En gruppe mennesker kan sagtens være enige, men når alt kommer til alt drejer det hele sig jo om tolerance og accept af andre menneskers holdninger. Jeg giver gerne Jonas ret mht. sammensætningen af Meridian-grej, men var man uforstående overfor hifi-problematik syntes man sikkert der kom musikalsk lyd ud af højttalerne alligevel. Faktum er: Hifi er en forbandelse, men på en sjov måde. Der skal være plads til at ens egen holdning kan udmyntes uden man føler man kommer i klammeri med nogen.

Eksempelvis erhvervede jeg mig en gammel Audio Innovations 300 rørforstærker for 1000 kr. her for kort tid siden. Mange positivistiske mennesker vil sikkert mene at den ikke kan spille bas eller nogetsomhelst andet, men faktum er at første gang jeg satte Diana Krall på den forstærker, fandt jeg mig selv sidde og savle ned af trøjen.

Jeg kunne sagtens høre hvad den ikke kunne, men dens måde at levere musikken på var for mig absolut guf. Også selv om ikke "burde" svinge særlig godt med en Accuphase CD-afspiller som er 25 gange dyrere.

På samme måde var det lidt med Rega-systemet. Havde jeg aldrig hørt andet var jeg sikkert uhyre tilfreds, men da min hifi-ånd nødvendigvis MÅTTE sammenligne med Accuphase/Classé kombinationen på havde jeg ikke lyst til at beholde det alligevel.

Hvis jeg tænker tilbage, kunne jeg sagtens have levet med det Rega-system og jeg glemmer sent hvor meget musikalitet det sæt (Planet 2000/Mira) kunne levere. Og det må jo være det det handler om!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:

Uha, det her bliver alt for nemt positivisme kontra subjektivitet. Man skal huske på at ALT her i verden er subjektivt, således også oplevelsen af lyd.

En gruppe mennesker kan sagtens være enige, men når alt kommer til alt drejer det hele sig jo om tolerance og accept af andre menneskers holdninger. Jeg giver gerne Jonas ret mht. sammensætningen af Meridian-grej, men var man uforstående overfor hifi-problematik syntes man sikkert der kom musikalsk lyd ud af højttalerne alligevel. Faktum er: Hifi er en forbandelse, men på en sjov måde. Der skal være plads til at ens egen holdning kan udmyntes uden man føler man kommer i klammeri med nogen.

Eksempelvis erhvervede jeg mig en gammel Audio Innovations 300 rørforstærker for 1000 kr. her for kort tid siden. Mange positivistiske mennesker vil sikkert mene at den ikke kan spille bas eller nogetsomhelst andet, men faktum er at første gang jeg satte Diana Krall på den forstærker, fandt jeg mig selv sidde og savle ned af trøjen.

Jeg kunne sagtens høre hvad den ikke kunne, men dens måde at levere musikken på var for mig absolut guf. Også selv om ikke "burde" svinge særlig godt med en Accuphase CD-afspiller som er 25 gange dyrere.

På samme måde var det lidt med Rega-systemet. Havde jeg aldrig hørt andet var jeg sikkert uhyre tilfreds, men da min hifi-ånd nødvendigvis MÅTTE sammenligne med Accuphase/Classé kombinationen på havde jeg ikke lyst til at beholde det alligevel.

Hvis jeg tænker tilbage, kunne jeg sagtens have levet med det Rega-system og jeg glemmer sent hvor meget musikalitet det sæt (Planet 2000/Mira) kunne levere. Og det må jo være det det handler om!

Ahhh, jamen hvis du har Classe forstærkere kan jeg godt forstå du kan lide Regaen..Jeg ville personligt aldrig sætte Accuphase og Classe sammen og dette er ikke for at forklejne nogle af mærkerne, de er fremragende hver for sig, men de passer ikke sammen i mine øre.. Det vigtiste her i hi-fi veredenen er at få sat tingene ordedeligt sammen så de klangmæssigt passer sammen.

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Nicolai skrev:

Jamen hallo! Hvordan kan du overhovedet udtale dig om det, når du hverken kender mine højttalere, kabler, Classé forstærkerens modelbetegnelse, lytterum etc. Nogen gange opstår der synergi på trods af hjemmestikkede dårlige odds.

Ahhh, jamen hvis du har Classe forstærkere kan jeg godt forstå du kan lide Regaen..Jeg ville personligt aldrig sætte Accuphase og Classe sammen og dette er ikke for at forklejne nogle af mærkerne, de er fremragende hver for sig, men de passer ikke sammen i mine øre.. Det vigtiste her i hi-fi veredenen er at få sat tingene ordedeligt sammen så de klangmæssigt passer sammen.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Nicolai skrev:

Jamen hallo! Hvordan kan du overhovedet udtale dig om det, når du hverken kender mine højttalere, kabler, Classé forstærkerens modelbetegnelse, lytterum etc. Nogen gange opstår der synergi på trods af hjemmestikkede dårlige odds.

Det kan jeg helelr ikke udtale mig 100 % om, men jeg har leget med sammensætning af high-end udstyr i over 25 år snart og jeg har en nogenlunde bredt kendskab til de forskellige mærkers klangidealer, men derfor kan det da godt forholde sig anderleds hos dig.

Uanset modebetegnelse på et mærke, så ligger Classe produkterne klangmæssigt jo meget op af hinaden, jeg vil betragte classe som spillene meget neutralt og sætter du det sammen med Accuppase kan jeg ikke forestille mig at det er så charmerende at lytte til som når du sætter din rega på.

Hvis du tog begge disse maskiner og koblede dem på mit setup, så  ville du få et helt andet resultat.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Et helt andet resultat, ja - men derfor kan det jo godt tænkes at Nicolai synes at Accu´en gør det bedst med Classé. Smag og behag - at et mærke laver et komplet system betyder jo ikke at det ikke kan matches med andre mærker - hvis det var tilfældet kan jeg jo heller ikke forstå hvad Tannoy laver i din stue - Revel hører jo til dine ML/Proceed produkter!

Som sagt, virkeligheden er jo en barsk reference at have, og fordi et anlæg klinger neutralt (fortolk det, hvem der kan) eller hyperanalytisk betyder det vel ikke at virkeligheden byder på kold og klinisk lyd som man bestemt ville opnå hvis du smed Revel ind i dit system?!

Og du misforstår mig lidt længere oppe - jeg siger skam ikke at du mener at dit spiller mest korrekt, for det mindes jeg aldrig at du har sagt. Sandt som du siger gør det forskellen alene ved at spille i en stue. God pointe, iøvrigt!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes