| Forfatter |
|
henrikb Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle !
har brug for hjælp og er jeres erfaring med ovenstående maskine, skal køre til tyskland mandag eftermiddag for at hente den, men er blevet lidt i tvivl om det er en god ide, da det jo ikke er verdens nyeste maskine,gider i godt og komme med noget "for og imod" måske erfaringer med et lille "ambulant" indgreb der forbedrede lyden dramatisk,eller der er måske ingen forbedringer at hente.
grunden til at jeg tror jeg vil have den,er min tidligere erfaring med min denon dcd s10mk2, som kørte uden problemer i 7 år,var en lydmæssigt noget der passede mig fint,dens bas og dynamik var helt i top,solgte den for mente at noget helt nykonstrueret måtte da være bedre,den jeg købte kostede ca. 10k. (2005)men den har ikke indfriet mine forventninger,det er primært dens ufatteligt langsomme betjening som er til at blive idiot af,samt bassen måske ikke helt er som jeg ønsker,er også lidt afrundet opadtil, så en "topmodel" må da være sagen ??!!
er der nogen der ligger inde med hvornår dcd s-1 er udgået af produktion, den i tyskland er ca. 4 år gammel, er det korrekt ? for jeg synes at have set at den kom frem i 1994, og en maskine konstrueret for 11 år siden er den lydmæssigt op to date ??
vær rar at komme med jeres erfaringer og viden,har hårdt brug for dem.
mvh
henrik
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Jeg har selv en DCD-S1 og har haft den i 7 år den var 10 md. gammel da jeg købte den.
Jeg har haft den på værksted en gang til lidt justering på ganantien ellers er der aldrig gjort noget ved den.
Jeg er meget begrejstret for lyden fra den, den har en god dynamik god bas og lyd billedet fylder meget.
Samlignet med den jeg havde før som var en DCD-S10 kom der pludselig mange flere detajler frem i musikken som jeg ikke havde hørt før hvilket jo var som at få en helt ny musik samling.
Så jeg kan varmt anbefale den, samtidig kan jeg godt lide designet og betjeningen som er kvik og enkel, i alt en smuk maskine der også er meget solid.
Mvh.
Kiro
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrikb skrev:
|
hej alle !
har brug for hjælp og er jeres erfaring med ovenstående maskine, skal køre til tyskland mandag eftermiddag for at hente den, men er blevet lidt i tvivl om det er en god ide, da det jo ikke er verdens nyeste maskine,gider i godt og komme med noget "for og imod" måske erfaringer med et lille "ambulant" indgreb der forbedrede lyden dramatisk,eller der er måske ingen forbedringer at hente.
grunden til at jeg tror jeg vil have den,er min tidligere erfaring med min denon dcd s10mk2, som kørte uden problemer i 7 år,var en lydmæssigt noget der passede mig fint,dens bas og dynamik var helt i top,solgte den for mente at noget helt nykonstrueret måtte da være bedre,den jeg købte kostede ca. 10k. (2005)men den har ikke indfriet mine forventninger,det er primært dens ufatteligt langsomme betjening som er til at blive idiot af,samt bassen måske ikke helt er som jeg ønsker,er også lidt afrundet opadtil, så en "topmodel" må da være sagen ??!!
er der nogen der ligger inde med hvornår dcd s-1 er udgået af produktion, den i tyskland er ca. 4 år gammel, er det korrekt ? for jeg synes at have set at den kom frem i 1994, og en maskine konstrueret for 11 år siden er den lydmæssigt op to date ??
vær rar at komme med jeres erfaringer og viden,har hårdt brug for dem.
mvh
henrik
|
|
|
Må man spørge hvor meget skal du give for den?
|
| Til top |
|
| |
henrikb Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 06:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
har købt den,den spiller super detaljeret,slap 11kilo.
mvh
henrik
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den - det er en fed maskine!
Har du sikret dig at laseren er iorden? De kan godt finde på at lave ballade.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
henrikb Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak !
den har ind til videre fungeret fejlfrit,den er 3 år gammel,uden kosmetiske fejl og spiller så jeg rigtig kan høre det er en lydmæssig forbedring´,og så er betjeningen bare SÅ lækker.
inden var det en dcd-s10mk2 - 8 år gammel og spillede fint og fungerede uden fejl,trængte til fornyelse(kedede mig tror jeg nok) og købte en primare cd21, det fortrød jeg hurtigt,måtte bare have en japaner igen, såee
nu skal jeg have fat i søren(kurt von kubik) og høre om han kan være behjælpelig med noget vdh kabel - både signal og højttaler, resten af mit anlæg er:
ear 1001
aragon 24k sp
denon dcd-s1
focal jm lab electra 907 be
dynaudio sub250(med en boston pro 8.5 enhed)
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med maskinen... det er jo kram fra en tid flere savner
Angående indgreb i maskinen... LAD VÆR. Det bliver ikke meget bedre.
Overvej evt. noget rumkorrektion i stedet.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med maskinen, det er jo en konge-afspiller efter min mening. damm jeg ville gerne have en S1'er selv.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Frede1977] Tillykke med maskinen... det er jo kram fra en tid flere savner 
[/QUOTE]
Har en tendens til at give ret her i!...
Denne maskine er født med de SSM opamps man isætter på DCD3560.. og om man finder det godt at udskifte de andre i buffer, I/V konvertering mm. med noget andet er meget individuelt og det er ikke altid sikkert at det bliver bedre!? især hvis man kan lide lyden som den er? så vil udskiftning af disse i de fleste tilfælde ændre denne lyd markant!...
Så kan du lide den nu!? lad være!!!!..
Lad den være som den er!!
En ny XO3 clock vil jeg mene måske kan være en god ide?!.. men det er nok også det eneste! jeg her kan anbefale...
Husk det SKAL! være XO3! ikke de ældre modeller XO & XO2 de gør mere skade end gavn!!... ( er min erfaring fra DCD3560.. så hvorfor ik også i S1??)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrikb skrev:
| nu skal jeg have fat i søren(kurt von kubik) og høre om han kan være behjælpelig med noget vdh kabel |
|
|
Ovre i VdH tråden tror jeg du vil få masser af råd, hvis du poster et indlæg der...
Er ikke selv ekspert, men Kubikken har da rådet mig der.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Tillykke med maskinen... det er jo kram fra en tid flere savner 
|
|
|
Hands off! Filteret iudgangen - ja! Clock og opamps -NIX! Jeg bruger min sammen med et externt løbeværk. Jeg kan derfor tilføje, at jeg mener det er dejlig nøgtern elektronik, som ligger i det apparat. Mærkeligt nok, så mener jeg kampvognsløbeværket har en tendens imod noget lidt for rundt og blidt, hvorfor erdet ikke lykkes mig at finde ud af. Meen hvor er det lækkert lavet, gid de fik lignende ambitioner d.d.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad må man forresten "bløde" for en S1 i dag???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
mvh. |
|
|
Jeg mener Slips slap sin for 9K
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Jeg mener Slips slap sin for 9K |
|
|
Der var også monteret LClock i den - det smadrede prisen en smule, for det tog tid inden den røg. Jeg kan mindes at den blev solgt for 8000 kr.
Min røg for 11000 kr. i original stand - det passer lidt bedre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrikb skrev:
|
mange tak !
den har ind til videre fungeret fejlfrit,den er 3 år gammel,uden kosmetiske fejl og spiller så jeg rigtig kan høre det er en lydmæssig forbedring´,og så er betjeningen bare SÅ lækker.
|
|
|
Tror næppe at den kun er 3 år gammel - det er meget længere tid siden at de stoppede med at lave dem.
Her er den iøvrigt indvendigt - absolut intet tilfælles med tidligere og efterfølgende modeller (bortset fra løbeværket DP-S1) med undtagelse af enkelte komponenter. Det er en absolut seriøs konstruktion der er bygget til at holde:

__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Jeg mener Slips slap sin for 9K |
|
|
Der var også monteret LClock i den - det smadrede prisen en smule, for det tog tid inden den røg. Jeg kan mindes at den blev solgt for 8000 kr.
Min røg for 11000 kr. i original stand - det passer lidt bedre!
|
|
|
Det var da en imponerende hukommelse du har Ronin. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
henrikb Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kurt von kubik har oplyst at produktionen stoppede 2001, så ok den nærmer sine 4 år med hastige skridt.
mvh
henrik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrikb skrev:
|
kurt von kubik har oplyst at produktionen stoppede 2001, så ok den nærmer sine 4 år med hastige skridt.
mvh
henrik |
|
|
2002 var det sidste år, hvor den var i handelen mener jeg. Men lige hvornår fabrikken færdiggjorde de seneste eksemplarer kan man måske læse ud af serienumrene. Kontakt klubben og hør evt. nærmere. I mellemtiden kan man nyde enkelthederne i denne lækre spille Et leje bør se sådan ud:  En pladestrammer kunneligne denneher:  Nice opbygning ser sådan her ud:  Fødder skal være tunge:
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ER! den lækker!! tror jeg må have fat i en på et tidspunkt!!... 
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan står denne fine CD spille i forhold til dens morfar DCD 3560?
Ser godt nok labert ud med de nærbilleder Kurt, man bliver jo helt .. Du ved 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |