Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til valg af cdafspiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 November 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej jeg leder efter en god cdafspiller, den skal selvfølgelig ikke være ret dyr, da jeg ikke har en krone på lommen. 

Jeg har set på en NAD C542, dog ikke hørt den endnu, da jeg simpelthen ikke kan se hvordan jeg skal kunne få råd til den, (3499,-) i min travle tid som student. Jeg har en NAD C352 og to Concept 8 højttalere, samt en Thomson DTH220 jeg er meget glad for det, men det er klart at jeg har brug for en cdafspiller, alt andet er egentlig uhørt!

Mit anlæg: http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=145

PS: grunden til at jeg ikke har lagt mit anlæg herind er at jeg gerne vil have mit tv og min xbox tilbage fra reperation, så kan i også få den glæde af at se mit nye tvmøbel.

Jeg tror at mange lidt ældre Hi-Fi nørder vil trække på smilebåndet når de ser mit gamle B&O anlæg arvet fra min morfar: http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=294

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 November 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Ved godt du stadig synes det er en høj pris, men giv denne spiller et lyt:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=7148

Har den selv, og min mening er at den spiller noget bedre end NAD's spillere som jeg også lyttede på da jeg skulle have ny.

Der er returret på, så giv den et lyt, den er ret ond i forhold til de få penge man giver for den....

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg da tænke over, men jeg ved ikke helt om mine højttalere og min forstærker egentlig har brug for en så god cdafspiller, det kan jo blive for meget af det gode. Jeg vil da helt sikkert give den et lyt. Er der nogen der kender noget til NAD C540? Er den værd at bruge penge på, har nemlig fundet et par stykker.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil osse sige, at brugt må da være vejen for dig og der er mange gode.

Ellers er der ARGON dvd fra HfK til 800,-. For om du køber ny billig cdafspiller eller en billig dvdafspiller, ja så er lyden nok lige kedelig.

Køb en god brugt cdaspiller i stedet.

SÆLGES
Mærke/Model: NAD 540 Kategori: CD-afspiller
Annoncør: Dan M. Pedersen
Bopæl: DK, København
Tlfnr.: 35841226
Email: Dan M. Pedersen
Oprettet: 02-11-2005
Udløber: 23-11-2005
Nypris: n/a DKK
Pris: 1000 DKK
NAD 540

NAD 540 sælges - står som ny.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har allerede fundet den der NAD cdafspiller, men jeg er ikke sikker på hvordan den lyder, så jeg vil helst ikke bruge 1000,- kroner på den hvis det bedre kan betale sig at spare op til Classic cdafspilleren. Jeg tager i hifiklubben imorgen (onsdag d. 9) og hører nogle cdafspillere, blev bl.a. anbefalet en Cambridge Azur cdafspiller.

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 November 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hvad med en brugt Sony 707 eller en Denon S10 eller Denon DCD 1650. dette er alle super maskiner som overgår den NAD du selv omtaler til 3495 med mange længder. de kan alle sammen findes brugt til en rigtig fornuftig pris. jeg fandt f.eks min 1650 til 1800kr i perfekt stand og kun 5 år gammel. I disse maskiner får du byggekvalitet, lydkvalitet og ægte ejerglæde for alle pengene.

Nicolai

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Der er en Arcam Alpha 5+ til salg her på H4Y. Det er en god klassisk engelsk cdafspiller, der er langt mere lyttevenlig end de NAD ting, du kigger på. Derudover kan den mod'es når du får råd til det, da den indeholder en god dac og en god strømforsyning. Hvis jeg var dig ville jeg købe den.

Venligst

Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode råd.

Jeg har lige været inde i hifiklubben i lyngby hvor de kender mig rigtigt godt efterhånden, jeg kender dem ihvertfald. Der spurgte jeg en af dem om NAD C542 og Cambridge Azur 640, han sagde at det ikke var nødvendigt at høre dem da det uden tvivl var naden der var overlegen. Jeg nævnte også Classic 0.1B men der sagde han at jeg i dette tilfælde ikke burde blande to mærker, da han mente at nad'en passede bedst til. Han roste den selvfølgelig, men jeg er stadig ikke sikker på om det er det rigtige køb, især ikke efter jeres udtalelser. Den konklusion jeg nu har draget siger mig at jeg skal tage et lyt på alle de cdafspillere, der holder sig ved de 3499,-  om jeg så skal tage toget til Japan. Selvom jeg kender ham vældig godt og er kommet derinde siden jeg var elleve skal han jo stadig have brød på bordet, han kan jo godt have pyntet på det efter som "business is businness" jeg forstår ham dog godt hvis det er tilfældet, men i sidste ende er det jo mine egne ører der afgører resultatet, da vi jo ikke er ens.

Igen tak for hjælpen.

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 November 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Belsebub skrev:

<snip>
Der spurgte jeg en af dem om NAD C542 og Cambridge Azur 640, han sagde at det ikke var nødvendigt at høre dem da det uden tvivl var naden der var overlegen.
<snip>

Det var da mærkeligt??!! Ingen grund til at høre dem?! Jeg ville nu alligevel insistere på at høre både Cambridgen og NAD'en - Det er jo ikke sikkert du høre denne "åbenlyse" klasseforskel som ekspedienten har hørt, og måske kan du bedst lide Cambridgen

Hvis man skal kigge lidt på anmeldelser, så står Cambridge Azur 640C ikke dårligt! F.eks. bruger det norske blad Fidelity Cambridge Azur 640C som afspiller i deres budgetanlæg og roser den meget.
Uanset, så mener jeg, du skal lytte på de mulige emner, for hvordan skal du ellers vide, hvilken en du bedst kan lide?

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 10 November 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

NAD 540 husker jeg ikke, men forskellen mellem 541i og 542 er nærmest ikke eksisterende. 541i burde kunne fås til en rimelig brugtpris. Denon 1650 kender jeg også, og mit valg ville være NAD 541i, som jeg mener er langt mere musikalsk og stadigvæk afslørende.

På brugtmarkedet vil jeg absolut kigge efter en Rega Planet eller evt. en Kenwood DP7090. Det er to meget forskellige maskiner. Kenwood er rigtig god, men lidt anonym, hvor Rega gør et væsen af sig selv. Dette hader mange, og er sikkert ikke hifi rigtigt, men ikke desto mindre er det en maskine der giver mig lyst til bare at lytte musik.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Sendt: 11 November 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Den oplevelse du har haft med Hifiklubben virker bekendt. Jeg har ikke hørt nogle få "lov til" at høre en Cambridge afspiller. De vil altid heller sælge en NAD. Uanset hvad. Og det er noget crap. Cambridge afspillerne (både Azur og ikke mindst 500SE) har fået topanmeldelser for deres musikalitet. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har hørt en Cambridge. Men jeg har hørt NAD og det imponerer mig slet ikke. Det er efter min mening anstrengende i længden og slet ikke så fanstastisk som visse gør det til.

Det tyske magasin Stereo skrev om Cambridge Azur 640cs:

"Moderner, britischer CD-Spieler mit für diese Preisklasse geradezu unglaublicher Musikalität"

Det stemmer jo ikke helt overens med HFKs ansattes modvilje mod mærket. Samme ansatte vil jo også hellere sælge en Thule dvd som cdafspiller end en dedikeret Denon. Det giver ikke mening i min bog.

Jeg stemmer ikke nødvendigvis for det ene eller det andet. Jeg har haft rigeligt med cdafspillere (også Rega, Arcam og NAD) til at vide, at du bliver nødt til at lytte selv. Mht at købe en brugt Rega Planet ville jeg passe på. Det er en udemærket spille, men dens toploading mekanisme er noget skrammel og den er ikke særligt præcis mekanisk set. Men den spiller fint. Skulle jeg købe noget brugt er der en Cayin 252 til salg her på H4A.

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

OK tak for det, jeg tager ind i den nyåbnede Scala i gentofte her imorgen og/eller hifiklubben, så kan jeg udvide mine lyderfaringer. Det er godt at du (Kjeldsen) nævner at der ikke er nogen hørbar forskel på NAD C542 og C541i for der er jo mange penge at spare. Ham i hifiklubben nævnte også at laseren i de lidt ældre modeller C540 kan gå i stykker da den er et par år gammel efterhånden. 

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Der er nok ikke nogen der læser dette, men jeg købte en Marantz CD6000 OSE cdafspiller inden jul og har lige bestilt et TMC yellow kabel, ja kablet er måske lidt overkill, men jeg fik lidt rabat. Desuden udskifter jeg mit højttalerkabel og køber et missing link kabel.

Der er ikke nogen der kan anbefale et højttalerkabel vel? gerne med bananstik i den ene ende og terminalspader i den anden. Hvis det ikke er monteret på, har i så nogle links til et sted hvor de har bananstik og terminalspader?

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Belsebub]

Der er nok ikke nogen der læser dette, men jeg købte en Marantz CD6000 OSE cdafspiller inden jul og har lige bestilt et TMC yellow kabel, ja kablet er måske lidt overkill, men jeg fik lidt rabat. Desuden udskifter jeg mit højttalerkabel og køber et missing link kabel.

Jo da vi læser det hele og det er altid dejligt med en der melder tilbage. Tak for det.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Ja du har faktisk ret i at det er dejligt med en der melder tilbage

Jeg glæder mig simpelthen så meget til at forstærkeren kommer tilbage fra værkstedet i Jylland, hele julen har jeg gået og beklaget mig da jeg ikke har kunnet se mine nye film og høre mit nye musik.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Der er heller ikke noget være end, at gå og vente. Har du ikke mulighed for, at låne noget andet.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle bare have spurgt om jeg måtte låne en forstærker i hifiklubben, men jeg regner med at få den tilbage om få dage. Desuden har jeg lige modtaget mit Phono kabel.

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået en e-mail > og sms! < fra hifiklubben om at forstærkeren er tilbage fra reperation, så jeg kan få min mor til at hente den en af dagene. Så behøver jeg ikke lette røven  udover hvis hun er for lang tid om det.

Er der nogen der ved om det gør nogen forskel at bruge almindeligt phonokabel i stedet for et "rigtigt" missing link kabel? Indtil videre bruger jeg et Tara Labs omni 200i. I hifiklubben sagde de at det var bedst at bruge et rigtigt missing link kabel, men det kan de jo sagtens sige. Jeg vil jo hellere have et par nye højttalerkabler, jeg tror jeg tager ind og låner nogle i hifiklubben, eller er der nogle i kan anbefale? Hvad med bananstik og terminalspader kan i anbefale noget?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes