| Forfatter |
|
Dennis Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Jeg kører med 2 aktive subber, som gerne skulle reguleres lidt med en Behringer DSP8024. Jeg har nemlig et grimt peak omkring 50Hz, som er temmelig irriterende, og bunden kunne måske godt hæves en lille smule...
Men, når jeg kobler Behringeren på, efter min forforstærker (og såleds kun regulerer på subberne), kommer der forholdsvis meget sus i mine standerhøjttalere 
Problemet er tydeligt, også ved musiklytning!
Hvad gør jeg?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du kunne beskrive opkoblingen bedre vil det være noget nemmere at hjælpe dig 
Jeg ved ikke om DSP8024 har samme problem med jord som 1124P, men du kan forsøge at koble den til en ujordet stikdåse, eller sette et stykke elektrikertape over jordpolen på stikkkontakten __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er Behringeren i standerhøjttalerenes signalvej?
Fidusen må være at kun indsætte Behringeren imellem forforstærker og sub, og ikke påvirke signalvejen til standerhøjttalerene.
Dertil skal du bruge y-led, som splitter signalet fra forforstærkeren til 2 signaler pr. kanal.
Så undgår du helt at equalizeren støjer i hovedhøjttalerene, da den jo kun er foran selve subberne. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løsningen Spencer skisserer er fin, om det er det som er problemet. Den eneste PEQ'en fra Behringer jeg kenner til der vistnok skal være god nok til at bruges i fuldfrekvens er DEQ2496 __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min forforstærker har flere pre-outs, og ja, det er netop fidusen at Behringeren kun skal ind mellem forforstærkeren og subberne. Men det er Behringeren tilsyneladende ligeglad med, den støjer sku i standerhøjtalerne alligevel! 
Mit setup:
/ efftekt - stander
CD-For
\ Behringer - effekt - subber
Jeg har ikke jord i kontakterne.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder som forskelligt stel potentiale, er alt jordet?
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej intet er jordet..!
Kunne det hjælpe et jorde hele molevitten??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere her, min viden begrænser sig til DSP1124P hvad Behringer angår.
Men et siste spørgsmål, er effektforstærkeren den samme for subbene, og høytalerene? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg kører med forskellige effekforstærkere.
Densen Beat 300 til standerne, og Acurus A250 til subberne. Det skulle vel ikke gøre noget?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis skrev:
|
Nej intet er jordet..!
Kunne det hjælpe et jorde hele molevitten?? |
|
|
måske, men prøv evt at vende stikkene et af gangen, måske du har polvendt en af tingene.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du nogen uskærmede kabler nogen steder i anlægget?
De må skiftes med godt skærmede, hvis det er tilfældet. Din Behringer sender nok støj ud i selve rummet, som opfanges et sted på anlægget.
Muligvis vil galvaniske skilletrafoer på signalkablerne helt fjerne støjen, hvis det er støj der løber ind over stelvejen.
Har du prøvet at vende netstikkene på de forskellige apparater?
Et netstøjfilter på Behringeren kan måske også afhjælpe, så den ikke støjer ind på lysnettet. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg eksperimenteret med jording af samtlige enheder på kryds og tværs 
Resultatet er klart bedst med kun forforstærkeren jordet. Men der er stadig et hørbart og irriterende brum i subberne, og et brum/sus i standerne 
På nogle af konstellationerne er jeg sikker på at mine naboer er ved at være godt trætte af mig, sådan nogle subber kan altså sige nogle fæle lyde...
Oven i det hele er Behringeren begyndt at opføre sig mærkeligt, går død midt i det hele, og kan ikke starte op ordentligt 
Jeg er lige på nippet til at smide den ud gennem vinduet!
Er Behringeren dømt ude, til fordel for en anden model (nogle gode forslag?), eller er der håb endnu?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du begynder at blive desperat kan du forsøge at sette på et stykke elektrikertape over jordpunktet på stikket til Behringeren.
Jeg så for lidt siden en spørgeundersøgelse hvor man spurgte om ejerene af DSP1124P hadde haft problemer med brum, og om det hadde forsvundet når de løftet jord.
50% hadde haft problemer, og 100% af de hadde sluppet af med brum efter å ha løftet jord. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet, men jeg har prøvet med og uden jord på alt fra Behringer til barbermaskine efter hånden... 
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft en DSP 8024 og kører du RCA til XLR (XLR på DSP´en) så skal du huske at kortslutte 2 af de 3 ben i XLR-stikket, ellers er der masser af brum/støj
Jeg brugte den FULLRANGE, uden nogle problemer med brum/støj
Bruger du RCA til RCA/PHONO-OMKOBLER - kan der være problemer der ikke lige er til at løse, men ved XLR kan man godt komme uden om støjen - husk at forbindelserne ikke er ens i højre og venstre XLR
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har haft problemer med "ufrivillig" jord via mit TV, som er tilkoblet kabel TV. Det har drillet mig meget..... Det brummede og lavede jord/brum slöjfer.
Ellers er min eneste erfaring med Behringer en billig el-guitar med forstärker - og det er jo en helt andne sag......
Held og lykke - mvh Sören
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
Jeg har selv haft en DSP 8024 og kører du RCA til XLR (XLR på DSP´en) så skal du huske at kortslutte 2 af de 3 ben i XLR-stikket, ellers er der masser af brum/støj
Bruger du RCA til RCA/PHONO-OMKOBLER - kan der være problemer der ikke lige er til at løse, men ved XLR kan man godt komme uden om støjen - husk at forbindelserne ikke er ens i højre og venstre XLR
|
|
|
Jeg kører rigtig nok RCA til XLR i Behringeren, men jeg har da ikke kortsluttet 2 af benene i xlr-stikket... Måske er det her koen ligger begravet! Hvilke ben skal kortsluttes??
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis skrev:
skruerselv skrev:
|
|
|
|
Ja, hehe - kunne jeg bare huske det, men det er de ben VED SIDEN AF HINANDEN = Altså enten de 2 her = (** *) eller de 2 her (* **) - så meget KAN jeg da huske
En anden ting er: ER softwaren ikke en 1.3 eller højere, så få den skiftet (koster ca 300,-) så kører den optimalt mht interface /computer - er det under 1.3 software, så fejler den ved "correktionen" og resultatet er knapt så godt.
Jeg kører rigtig nok RCA til XLR i Behringeren, men jeg har da ikke kortsluttet 2 af benene i xlr-stikket... Måske er det her koen ligger begravet! Hvilke ben skal kortsluttes??
|
|
|
|
| Til top |
|
| |