Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: forstærker til b&w 703 [EDIT: EFFEKT!] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 November 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Min far har et sæt b&w 703 og skal have fat i noget effekt til dem, jeg har læst lidt herinde og hørt meget godt om AR ear's produkter...dog har jeg lige nogle spørgsmål, da jeg også har læst om BEAST fra audiokabel.dk - er de ikke stort set identiske? Hvilken lyd skal man forvente der kommer ud fra BEAST'en?

Min far ønsker (måske) på længere sigt få noget surround (5.0 formoder jeg, da han bor i lejlighed) i stuen og derfor skal han også have en surround receiver - jeg har selv Marantz og synes den spiller rigtig fint sammen med mine b&w cdm7se, så derfor så jeg helst at han også fik en Marantz (da jeg også nemt kan opstille den)! Da han også ønsker musik i stuen og på soveværelset ville det være smart med noget multiroom-funktion.. Nogle idéer? (behøver ikke lidt være Marantz) Det behøver ikke være noget vildt, for baghøjttalerne (hvis surround kommer på tale) skal ikke være så store - da han bor sammen med sin kone også (som vidst nok finder 703'eren lidt stor i forvejen )

Skal man bruge en forforstærker eller fungere surroundreceiveren som forforstærker når der kommer effektforstærkere på?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
/Malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 November 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Hej,

Min far har et sæt b&w 703 og skal have fat i noget effekt til dem, jeg har læst lidt herinde og hørt meget godt om AR ear's produkter...dog har jeg lige nogle spørgsmål, da jeg også har læst om BEAST fra audiokabel.dk - er de ikke stort set identiske? Hvilken lyd skal man forvente der kommer ud fra BEAST'en? Hvad med marantz SM-17? B&W 703 spiller godt sammen med PM-17 og SM-17 er identiske med PM-17. Den eneste forskel er forforstærkeren som er bygget ind i PM-17én

Min far ønsker (måske) på længere sigt få noget surround (5.0 formoder jeg, da han bor i lejlighed) i stuen og derfor skal han også have en surround receiver - jeg har selv Marantz og synes den spiller rigtig fint sammen med mine b&w cdm7se, så derfor så jeg helst at han også fik en Marantz (da jeg også nemt kan opstille den)! Da han også ønsker musik i stuen og på soveværelset ville det være smart med noget multiroom-funktion.. Nogle idéer? Marantz SR- 7500  serien og opefter har multiroomfunktion. Han kan også kigge efter noget brugt eller demomodeller f.eks. SR-7400 /SR-9200/SR-8200 (behøver ikke lidt være Marantz) Det behøver ikke være noget vildt, for baghøjttalerne (hvis surround kommer på tale) skal ikke være så store - da han bor sammen med sin kone også (som vidst nok finder 703'eren lidt stor i forvejen )

Skal man bruge en forforstærker eller fungere surroundreceiveren som forforstærker når der kommer effektforstærkere på? Surround receiveren kan godt fungere som forforstærker ved brug af main ind og pre out.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
/Malik

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Sendt: 09 November 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Men netop fordi effektdelen i PM17 og SM17 er identiske kan man ligeså godt snuppe en PM17 og bruge forforstærker delen til bedre stereo.

Bagpå PM17 sidder en switch, der skifter mellem integreret og effektforstærker - således kan man få bedre stereokvalitet, samtidig med at den kan fungere som effektrin for fronterne via en surroundreceiver.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

PM-17 er udgået ikke sandt?

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 November 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Bleadelius Thor er et andet virkelig kompetent bud på en forstærker. Den kan også konfugureres til at passe ind i et surroundsystem hvis det skulle komme på tale.

Der er efter min mening ingen grund til at "smide penge væk" på en surroundforstærker så længe man kun har brug for 2 kanaler. Man får MEGET MERE value for pengene, hvis man bruger de samme penge på en dedikeret 2 kanals forstærker.

Hellere 2 kanaler af god kvalitet end flere middelmådige... til en hver tid

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Men det jo endnu flere penge smidt væk, hvis det skal udbygges til surround. 

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Men det jo endnu flere penge smidt væk, hvis det skal udbygges til surround. 

Så længe, der er et "hvis" i ligningen, vil jeg foretrække en integreret. Pengene er jo ikke smidt væk. Man har jo effektdelen til når (hvis) der udbygges.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det ikke til at finde nogle danske priser på Bladelius Thor'en?

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

De har den bl.a. ved Expert i Varde. Den koster vist ca. 20.000,-

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Det er stadig mange penge set i forhold til beast'en som koster 2x3900kr (sån ca 7800kr )

Havde også tænkt på Marantz sr7500.. og så blot en effekt.. men alt er velkommen..

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 10 November 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Det kan være du skulle give os en idé om budgettet?

Og skal det hele absolut være nyt?

En mulighed, hvis det skal være "seriøst" er jo også at se på en decideret surroundforforstærker med tilhørende effekt, de er typisk betydeligt bedre i stereo end receivere.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Det kan være du skulle give os en idé om budgettet?

Og skal det hele absolut være nyt?

En mulighed, hvis det skal være "seriøst" er jo også at se på en decideret surroundforforstærker med tilhørende effekt, de er typisk betydeligt bedre i stereo end receivere.

Ja, det kunne selvfølgelig også være..men har de multi-room?

Det skal helst være nyt, tror ikke det har nogen interesse at købe brugt (pga garantien).

Jeg har ikke fået noget budget..men jeg vil umiddelbart tro omkring 15k max..

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Ja du kan også få multirum eller flere zoner på forforstærkere, selv min gamle Parasound har det.

Men hvis budgettet er 15K og det skal være nyt, så er der nok ikke så mange andre muligheder end de integrerede og så selvfølgelig NAD T163v2. Jeg ved ikke om der er nogen af "kina-mærkerne" der har løsninger i den prisklasse.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Her er f.eks. en kinesisk integreret/effekt (dog uden fjernbetjent switch) der koster ca. det samme som de oprindeligt foreslåede effektforstærkere: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=7149

og den er anmeldt her på siden: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 503&zoneid=3

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Her er f.eks. en kinesisk integreret/effekt (dog uden fjernbetjent switch) der koster ca. det samme som de oprindeligt foreslåede effektforstærkere: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=7149

og den er anmeldt her på siden: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 503&zoneid=3

Men det er så ikke surround!

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
CHTT skrev:

Det ved jeg da godt 

Men der er jo også spurgt om effektforstærker (se oprindeligt indlæg) hvor min første pointe netop var at bruge en integreret forstærker som effektforstærker i sammenhæng med en surroundforstærker og dermed kunne køre ren stereo uden at bruge surroundforstærkeren.

Desuden koster kineser forstærkeren kun 7,5K og dermed er der 7,5K tilbage af budgettet til en surround receiver

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
MichaelWB skrev:
CHTT skrev:

Det ved jeg da godt 

Men der er jo også spurgt om effektforstærker (se oprindeligt indlæg) hvor min første pointe netop var at bruge en integreret forstærker som effektforstærker i sammenhæng med en surroundforstærker og dermed kunne køre ren stereo uden at bruge surroundforstærkeren.

Desuden koster kineser forstærkeren kun 7,5K og dermed er der 7,5K tilbage af budgettet til en surround receiver

OK! Jeg troede bare det var en forlængelse af mit indlæg

Har den forstærker en "processor indgang" eller hvad man nu kalder det, så den i surround sammenhæng kan bruges som effekt?

Hvis der skal laves en multirums løsning er det nu nok bedre at tage udgangspunkt i en surroundreceiver, men det kommer selvfølgelig an på hvordan man prioriterer.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Har den forstærker en "processor indgang" eller hvad man nu kalder det, så den i surround sammenhæng kan bruges som effekt?

Hvis der skal laves en multirums løsning er det nu nok bedre at tage udgangspunkt i en surroundreceiver, men det kommer selvfølgelig an på hvordan man prioriterer.

Ja den har direkte input til effektdelen (se evt. anmeldelsen).

Men hvorfor skulle det være bedre at tage udgangspunk i receiver med multiroom? De fleste har de multiroom. Hvis man alligevel påtænker at sætte en effektblok på fronterne, så er det jo en klar fordel, hvis den kan "spille selv" - altså også være integreret.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

MichaelWB skrev:

Ja den har direkte input til effektdelen (se evt. anmeldelsen).

Men hvorfor skulle det være bedre at tage udgangspunk i receiver med multiroom? De fleste har de multiroom. Hvis man alligevel påtænker at sætte en effektblok på fronterne, så er det jo en klar fordel, hvis den kan "spille selv" - altså også være integreret.

Jeg tror vi taler forbi hinanden, men nu er det de færreste stereoforstærkere der har mulighed for multirum og denne har i hvert tilfælde ikke, så hvis det er et krav er det ikke så smart med en stereoforstærker som centrum i anlægget.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Classic'en kunne være et fint bud..

Nogle erfaringer med thule-lyd? eller tact..?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes