Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Høje priser på Nad S500/S500i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 November 2005 kl. 03:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har igennem længere tid overvejet at investestere i en Nad S500 eller S500i, men priserne har været lidt for høje for min smag.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor en brugt S500 står i 4000+ kroner (har set en enkelt lidt lavere) her i Danmark, når man i eksempelvis USA kan få den bedre S500i ny for 800USD (ca. 5000,-) nu efter produktionen er stoppet?

Er det fordi Hifiklubben havde monopol herhjemme, og ikke har solgt/sælger ud af de udgåede maskiner til lav pris, og derfor holder referencepriserne for brugtvarene høje?
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 10 November 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Det kan være en del af forklaringen.
En anden del kan være at elektronik generelt er dyrere i Danmark, da Danmark er et mindre marked med højere afgifter, så det er ikke altis så relevant at sammenligne med USA.

Og sidst men ikke mindst, så bliver meget brugt grej sat til salg til urealistisk høje priser. Husk på, at bare fordi noget er til salg for 5K betyder det jo ikke at det ender med at være salgsprisen.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

MichaelWB: "Og sidst men ikke mindst, så bliver meget brugt grej sat til salg til urealistisk høje priser. Husk på, at bare fordi noget er til salg for 5K betyder det jo ikke at det ender med at være salgsprisen."

Jep jeg tror du har fat i noget her, lige præcis med silverline serien har jeg oplevet meget lave brugtpriser, efter et forløb hvor folk typisk er startet højt. Jeg vist også har skrevet noget om det i en anden tråd vedrørende en Nad s300. Der var et af svarene at NAD typisk har været et "billig" mærke med meget for pengene og pludselig laver de en high-end serie og så kan de ikke ryste "billig-mærke-etikken" af sig og så bliver brugtpriserne urimeligt lave. Jeg har set en relativ ny Nad s300 gå for omkring 5k hvilket må siges at være billigt og typisk er mange af silver-line tingene til salg længe, hvis ikke prisen er godt nede.

Så at du oplever høje brugtpriser, kan meget vel skyldes som MichaelWB er inde på at de er urealisten. Det kan jo også være at efterspørgslen er ved at stige uden at jeg har opdaget det

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 10 November 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om jeg bare skal gå i kødet på sælgerne og prøve at få dem godt ned i pris...:)

jetz: Jeg gav selv omtrent den pris for min S300, men jeg ser dem oftest til salg for 8000+
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes