Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 11:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: I stykker?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige behov for en smule førstehjælp til min cd-afpiller

Så endelig i dag fik jeg min cd-afspiller hjem (Opera refrence cd 2.2). Og efter at have hørt den fra kl. 16:30 til 20:30 var jeg ret overbevist. Men så skete der det at jeg ville have tray'et ind men kom til at slukke i stedet. underligt nok kørte tray'et ikke ind som det vel er normal praxis for en cd-afspiller. Da jeg tændte den igen kom der simpelthen ingen lyd ud af den. Den spiller cd'en men lige meget hvad man gør (kabel skift, kanal skift) så er der bare ingen lyd. En ting jeg lagde mærke til inden dette skete var at når jeg tændt loftlyset så påvikrede det cd-afspilleren så lyden hoppede. jeg håber der er nogle der kan fortælle mig hvad der er sket og hvad der skal gøres?

Venlig hilsen

Mir

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en vældig spændende oplevelse af de irriterende! Tror kun et teknikerbesøg kan klare den sag!

Et eller andet må jo være glippet i den - lagde du mærke til om eventuelle relæer slog til igen da den blev tændt? Hvis ikke, er fejlen temmelig sikkert der!

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Relæerne skal de afgive lyde når den bliver tændt (undskyld min uvidenhed). den siger da pænt klik klik når den bliver tændt.

Det er jo surt endelig at få den ind ad døren og så er den muligvis i stykker allerede efter få timer. jeg var ellers lige beyndt at blive glad for den.

neist
Lukket konto
Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Hej Mirowich

Det er da bare for træls, men er din nye CD afspiller gået i stykker efter få timer, bytter forretningen vel bare til en ny.

Mvh Neist 

Til top Vis neist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neist

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Skynd dig at få den byttet til en ny! Jeg har en maskine og har selv prøvet at slukke i stedet for at lukke tray´en, men her kunne jeg umiddelbart tænde for maskineriet igen uden nogen af de problemer du nævnte..

Tillykke med maskinen for øvrigt - den (modellen) skal du nok blive glad for når du ellers får den nuværende udskiftet/repareret

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Ja den skal dog HELT over til Jylland for at blive repereret og nu har jeg i noget nær en tørke periode været uden cd-afspiller.  Den virker ellers som en gedin sag da den vejer hele 16 kilo! Det er jo bare rigtig surt at det lige skulle ske.

Alex E. N har en lignene model og jeg har sendt ham en besked det kan jo være han kender mere til sagen. Ellers så må jeg jo ringe til Artsound og aftale noget. 

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Hans Iversen skulle eftersigende (det har ikke været nødvendig for mit vedkommende) være til at tale med..
Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Det er han i aller højeste grad. Han har været rigtig venlig og jeg har fuld tiltro at dette problem nok skal blive løst. Men han er desvære på ferie og kommer først hjem i næste uge.

Jeg har desvære ikke muligheden for at afprøve om problemet er det samme på XLR udgangene som på RCA.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Nogle Cd-afspillere kan provokeres til fejl som ikke vil forsvinde igen, det kan i sjældne tilfælde løses ved at vende netstikket eller sætte anlægget til på en anden gruppe. Jeg oplevede det første gang med B&O beogram 5000cd og 5500cd i firserne. Hvorfor??? Pas, jeg aner det ikke!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede det du forslog for at se om det hjalp. det gjode det desvære ikke. Ydermere fandt jeg ud af at hvis man slukker den med tray'et ude så giver det et godt knald i højtalerne så der må være et eller andet der er i stykker.

tak for jeres svar som desvære ikke har kunne hjælpe så jeg må nok ringe til forhandleren og løse det den vej.

Venlig hilsen

Mir

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes