Sendt: 21 November 2005 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg har lidt svært ved at finde ud af om S-Master Pro bare er en smart måde at gøre produkter billigere på. Det ser ud til at S-Master (ikke pro) har hittet blandt billige forstærkere, men er det noget der kan bruges i HiFi sammenhænge?
Jeg har for lang tid siden hørt en TACT digital forstærker på et par gode B&W i HiFi-klubben og syntes at det lød rædselsfuldt. Men der kan jo være sket meget siden.
Hvorfor er der ikke nogen der laver nogle seriøse sammenligninger af det digitale HiFi med det analoge?
Grunden til jeg spørger, det er at jeg har en NAD-T163 v. 2, som er koblet på en række forstærkere, herunder en NAD S-300 til fronthøjttalerne. Men nu er min S-300 ved at stå af (der kommer af og til en larmende støj fra venstre kanal).
Spørgsmålet er så om jeg skal fortsætte med den analoge linie, som jeg har været meget tilfreds med eller om jeg skal springe ud i digital forstærkning? I forvejen er alt hvad jeg afspiller digitalt og kører via SPDIF lysleder, for at minimere kvalitetstab. Jeg kan endvidere forestille mig at man i princippet kunne gøre lydgengivelsen mere præcis med digital forstærkning. Men hvordan ser virkeligheden ud?
Det er vigtigt for mig at der er masser af drivkraft og ekstremt meget styr på bassen, selv ved lave lydstyrker. Bas skal være bas også selvom det bliver spillet lavt.
__________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
"There is beauty in everything, but not everyone sees it" Confucius
|