Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 21:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz CD 6000 KI Signature (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Med den gamle CD 63 KI Signature i erindring, har jeg tænkt mig at jeg prøve denne model. Den er ligeså veltestet som den gamle model i diverse magasiner, men er der nogle herinde der vil dele deres opfattelse af hvordan denne model lyder, evt. gerne i sammenligning med den gamle 63'er?
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Kom nu drenge....der må da være nogen af Jer herinde der har hørt denne model??

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 November 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft sådan en i et par år, og den spiller da ret fornuftigt. Jeg kender ikke 63'eren, men jeg havde den almindelige 6000'er hjemme sammen med KI'eren og der var ret stor forskel. Jeg har ikke sammenlignet med så meget andet end min nuværende CD-maskine, som er en gammel svend, så jeg kan ikke sige så meget om hvordan den spiller i forhold til de mere moderne modeller i samme prisklasse (omkring 6500.-). Lyden er efter min mening lidt slank i det og mangler primært en del på fløjene; dvs. de nederste frekvenser er ikke helt stramme og de øverste er ikke super udstrakte og detaljerede, men den leverer hæderlig lyd, som bestemt er klasser over de CD-maskiner jeg har hørt til 3000-4000.-. Forskellen, sådan som jeg husker, mellem den almindelige 6000'er og KI'eren var primært at KI'eren spillede mere detaljeret og behageligt i mellemtonen. Den almindelige 6000'er virkede lidt uinteressant og der var klart mere "bid" i KI'eren. Det virkede som om de dynamiske egenskaber var bedre på KI'eren. Egenskaberne omkring perspektiv og rum kan jeg ikke huske så meget om, men det hænger i mine ører meget sammen med egenskaberne i højfrekvensområdet hvor den nok ikke har sin allerstærkeste side. Iøvrigt brugte jeg den som løbeværk i en periode og det gik ganske fint. Håber du kan bruge den lidt upræcise beskrivelse.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Tak for beskrivelsen, kan godt følge den når jeg tænker på hvordan den gamle 63'er lød

Dog kom det lidt bag på mig du siger den er slank i lyden, det er ikke lige det indtryk jeg har fået i de test jeg har læst eller når jeg tænker på den gamle model jeg selv havde stående derhjemme...kunne du uddybe det lidt mon?

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Ja - det var måske heller ikke det rigtige udtryk, men lyden virkede mere tilbagelænet end på min nuværende CD-afspiller. Du skal tage min beskrivelse med forbehold da det er det et stykke tid siden jeg solgte den og det jeg skriver om, er lyden som jeg husker den, i mine ører, på mit anlæg og med min musik. Jeg husker den som sagt som lidt afdæmpet i nederste oktaver (heraf det slanke) og med mindre dynamik i mellemtoneområdet, men bestemt en hæderlig maskine til prisen. Giv den et lyt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes