Forfatter |
|
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man brænde formattet DVD audio på almindelige brændbare DVD skiver, så de kan læses af en DVD audio afspiller, eller skal der en speciel type til???
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
perbnil skrev:
Kan man brænde formattet DVD audio på almindelige brændbare DVD skiver, så de kan læses af en DVD audio afspiller, eller skal der en speciel type til??? |
|
|
Med det rigtige software, ja. Der er ingen forskel på det fysiske format. DVD-Audio er i modsætning til SACD en del af den oprindelige DVD-standard. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
ZAP4EVER Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bl.a. bruge NERO til at brænde DVD audio.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZAP4EVER skrev:
Du kan bl.a. bruge NERO til at brænde DVD audio. |
|
|
Bliver lige nød til at spørge hvordan. Har prøvet, det fik jeg ikke noget ud af.
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
ZAP4EVER Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - der fik du mig. Jeg har ikke selv prøvet. Men jeg har læst mig til, at man starter som om man ville lave en DVD film. Det åbner to foldere AUDIO_TS og VIDEO_TS. Når man vil lave en DVD Audio skal lydfilerne ned i den folder som hedder AUDIO_TS. Det er det som jeg har læst mig til og den fremgangsmåde jeg i første omgang ville forsøge. Ved nærmere eftertanke burde jeg kunne afprøve det, selvom min nuv. DVD ikke understøtter DVD Audio. Konen ligger i sengen, så det bliver ikke i aften (bliver meget lidt populær når jeg spiller musik efter kl. 24:00!). Prøver engang i morgen. Så sender jeg en note. Bikser lidt med egne 24/96 indspilninger, hvis det har nogen interesse. Forskellen er dog ikke markant imellem en 16/44,1 og 24/96, men den er der!
Tales ved...
P.s. (kom lige til at rette mit indlæg - det er sgu sent og fingrene rammer lidt ved siden af!)
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZAP4EVER skrev:
Hmmm - der fik du mig. Jeg har ikke selv prøvet. Men jeg har læst mig til, at man starter som om man ville lave en DVD film. Det åbner to foldere AUDIO_TS og VIDEO_TS. Når man vil lave en DVD Audio skal lydfilerne ned i den folder som hedder AUDIO_TS. Det er det som jeg har læst mig til og den fremgangsmåde jeg i første omgang ville forsøge. Ved nærmere eftertanke burde jeg kunne afprøve det, selvom min nuv. DVD ikke understøtter DVD Audio. Konen ligger i sengen, så det bliver ikke i aften (bliver meget lidt populær når jeg spiller musik efter kl. 24:00!). Prøver engang i morgen. Så sender jeg en note. Bikser lidt med egne 24/96 indspilninger, hvis det har nogen interesse. Forskellen er dog ikke markant imellem en 16/44,1 og 24/96, men den er der!
Tales ved...
P.s. (kom lige til at rette mit indlæg - det er sgu sent og fingrene rammer lidt ved siden af!)
|
|
|
Mange tak for dit svar. Du behøver ikke kæmpe alt for meget med det for min skyld.
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
ZAP4EVER Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Så fik jeg tid til at prøve min teori og suk! Du havde ret. NERO understøtter ikke DVD-A formatet. Jeg fandt bl.a. følgende indlæg:
DVD-Audio DVD-Audio or sometimes called DVD-A is a separate format from DVD-Video. It is a format specifically designed to provide the highest possible audio fidelity capable on DVD. DVD-Audio provides for audio in stereo and in multi-channel surround in a wide range of specifications. In addition to audio, a DVD-Audio disk can contain a limited amount of video, which can be used to display text, such as lyrics or notes. DVD-Audio can only be played on DVD Players with DVD-Audio support (most DVD Players do not support this format). DVD-Audio is currently competing with SACD as the new audio defacto standard. DigitalAudioGuide DVD Audio FAQ
Så der skal altså hentes et program specielt for at lave en DVD-A compilering.
Jeg beklager at jeg fik bildt dig noget andet ind.
Vh.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du ikke beklage. Troede bare det var mig der ikke kunne finde ud af det.
Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|