Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sony cd afspille udskiftes eller?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en ældre Sony CDP-x303es som er slidt i laseren og derfor har vanskeligheder med at aftaste visse cd'er.

Mit spørgsmål er så om det vil kunne betale sig at ofre en reparation som jo forventeligt vil koste mindst 1500,-

Jeg er jo glad for spillen men er i tvivl om man i dag kan købe cd afspillere som vil kunne præstere samme lydkvalitet for sonyen kostede, tror nok det var i 95 ca 5000,-

Fredsommeligst

Per 

Til top Vis boll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boll

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

boll skrev:

Hej

Jeg har en ældre Sony CDP-x303es som er slidt i laseren og derfor har vanskeligheder med at aftaste visse cd'er.

Mit spørgsmål er så om det vil kunne betale sig at ofre en reparation som jo forventeligt vil koste mindst 1500,-

Jeg er jo glad for spillen men er i tvivl om man i dag kan købe cd afspillere som vil kunne præstere samme lydkvalitet for sonyen kostede, tror nok det var i 95 ca 5000,-

Fredsommeligst

Per 

Hej Per,

En CDP-X303ES vil koste omkring 1000-1500 kr. på brugtmarkedet i fungerende stand, så spørgsmålet om det kan betale sig at reparere den er i den grad væsentligt. I og for sig kan man sige at det er synd og skam at smide sådan en på porten og hvis du synes at den spiller som du gerne vil have det - og X303ES er en glimrende maskine selv idag - jamen, så er spørgsmålet jo om ikke du bare skal få den lavet??

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Syntes godt det kan betale sig at skifte laseren for det er den hyppigste defekt på en cd afspiller! Hvad er der ved at købe en anden brugt 303 til samme pris bare for at laseren går sig en tur fordi den også er slidt hvilken den selvfølgelig er efter 10 års brug? Derimod bør man kunne forvente at en helt ny laser i din gamle maskine kan holde en hel del år fremover!

Lækker maskine iøvrigt

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også få skiftet laseren hvis jeg var dig. Jeg er faktisk ikke helt så sikker som dig på, at du kan finde en maskine i dag til samme pris, som lyder bedre. Selv til den dobbelte pris ville jeg være tvivlende.

Maskinen stammer fra SONY's absolut bedste serie, hvorfra også 505 og ikke mindst 707 er ret velkendte. Der er udbredt anerkendelse for, at disse maskiner er væsentligt bedre, end nyere modeller fra SONY's ES serier.

Det specielle ved disse masiner er, at mekanikken er ULTRA solidt bygget. Den slags ses man sjældent i dag, hvor selv ret dyre maskiner over 10.000,- ofte benytter billige standard-drev, men i en pæn indpakning.

Hvis du skifter laseren, vil den formentlig holde længere, end hvis du køber en ny maskine til 10.000,-. Og lydmæssigt er den som sagt ret så meget i orden.
Skulle du beslutte dig for at sælge, så sig lige til. Jeg kunne være interesseret.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes