Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rippe DVD til det bedste format (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hvordan ripper jeg en DVD til det bedste format?

Jeg vil godt have lagt mine DVD over på mit media center. Alle DVD er købt og betalt. I følge antipiratgruppe må man godt kopiere en DVD, hvis der ikke er nogen kopispærring.

Jeg er kun interesseret i at kopiere DVD´ere som ikke er kopispærret.

Kan man kopiere en hel DVD med hele indholdet til en fil?

Til top Vis nph12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nph12

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hej med dig.

Jeg bruger et program som slet og ret hedder "Dvd ripper" til det formål. Kan findes online og fungere ganske godt.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Du skal have ANY-DVD fra slysoft, og CLONE-DVD fra clone.

Eller du kan bruge DVD-decrypter sammen med SHRINK-DVD ”disse er free ware”

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

CloneDVD kan rippe i to DVD (Split DVD)!

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Er mange af de nævnte programmer ikke dem som bryder kopispærringen? Det er ikke det jeg er ude efter.

Det jeg er ude efter er et program som kan rippe en DVD (hele indholdet med sprog, undertekster m.m.) over til harddisken. Det må meget gerne være som en fil (hvis man kan det). Det må gerne være i den bedste kvalitet (findes der ikke et Lossless format ligesom, når man kan rippe en CD?).

Programmet skal ikke bryde kopispærringen, da jeg kun er interesseret i at kopiere de DVD´er man må ifølge dansk lovgivning. Programmet altså kun kopiere de DVD´er som ikke er kopispærret og hvis DVD´en er kopispærret skal programmet gøre opmærksom på, at DVD´en er kopispærret og derfor ikke kan kopieres.

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke rippe en DVD til en iso fil? Kan man afspille iso filer?

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ja du kan godt rippe din dvd til iso filer. Du kan bruge Daemon tools til at afspille dine iso filer

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt DVD-Decrypter til at rippe mine DVD'er ned på harddisken. I stedet for at smide dem i ISO filer, har de bare hver sin mappe, hvilket fungerer fortrinligt når man bruger Zoom Player til at afspille dem igen. Det kan iøvrigt varmt anbefales, da man så har mulighed for at tilføje alskens billedoptimerings filtre. Jeg har f.eks. opskaleret billedet til 1360x768, fjernet støj og gjort billedet skarpere. Det er helt utroligt så gode resultater man kan få ud af det, hvis man vel at mærke ikke piller for meget  Se evt. her http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1 og DVD-Decrypter kan du finde her http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers /dvd_decrypter.cfm
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg vil meget gerne rippe en DVD til en fil. Iso fil metoden er måske en løsning. Hvordan ripper jeg en DVD til en iso fil?

Jeg vil gerne have hele indholdet af DVD rippe (evt. med fravalg af div. ting). Det skal helst rippes til en fil og have DVD-kvalitet (evt. med komprimering, men det skal ikke gå ud over kvaliten). Et andet kræv er, at programmet ikke skal rippe kopispærret DVD´er.

Findes der andre løsninger end at lave iso fil?    

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Du kan bruge CloneDVD - her kan man vælge at gemme som .iso-fil.

Når jeg har kopieret en DVD brænder jeg også iso-filen ned på en skive - så er det nemt at lave en DVD igen!

Prima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hvis DVD'en ikke er kopibeskyttet kan du jo bare kopiere hele indholdet af DVD'en over på harddisken. Så er den DVD "rippet". Indholdet på DVD'en er jo komprimeret (MPEG2, DD/DTS), så at komprimere det yderligere uden tab (lossless) vil efter min overbevisning ikke kunne give ret meget pladsbesparelse. Hvis du vil komprimere det hårdere, må det nødvendigvis være med tab, men det kan sikkert også gøres, så det stadig er en god kvalitet.

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:

Hvis DVD'en ikke er kopibeskyttet kan du jo bare kopiere hele indholdet af DVD'en over på harddisken. Så er den DVD "rippet". Indholdet på DVD'en er jo komprimeret (MPEG2, DD/DTS), så at komprimere det yderligere uden tab (lossless) vil efter min overbevisning ikke kunne give ret meget pladsbesparelse. Hvis du vil komprimere det hårdere, må det nødvendigvis være med tab, men det kan sikkert også gøres, så det stadig er en god kvalitet.

Helt enig. Jeg går efter den gode kvalitet, men hvis man kan komprimere uden at det går udover kvalitet, så er det ok med mig (jeg ved, at WMA Lossless komprimere en CD, men at man beholden kvaliteten).

Hvilket program kan jeg rippe en DVD med?  

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg ripper en hel DVD ned på en DVD-5 4,7 GB har jeg fundet følgende metode der giver mig det bedste billede. Jeg har skam også prøvet CloneDVD alene, det synes jeg ikke giver et nær så godt resultat.

Starter med at rippe hele skiven med DVD Decrypter. Derefter sletter jeg evt. materiale med Vobblanker (bibeholder menuen) og til sidst brænder jeg det hele med DVD Shrink og tager de lydspor fra jeg ønsker. Det giver et meget acceptabelt billede i langt de fleste tilfælde. Hvis du ender med <80% i DVD Shrink er det "næsten" som original. Yderligere vælger jeg også ekstra dyb "analasys" og "sharp" under adaptive error. Held og lykke .

Om du vil rippe hele skiven eller smide den ned på en 4,7GB, så skulle denne metode kunne bruges.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:

Hvis jeg ripper en hel DVD ned på en DVD-5 4,7 GB har jeg fundet følgende metode der giver mig det bedste billede. Jeg har skam også prøvet CloneDVD alene, det synes jeg ikke giver et nær så godt resultat.

Starter med at rippe hele skiven med DVD Decrypter. Derefter sletter jeg evt. materiale med Vobblanker (bibeholder menuen) og til sidst brænder jeg det hele med DVD Shrink og tager de lydspor fra jeg ønsker. Det giver et meget acceptabelt billede i langt de fleste tilfælde. Hvis du ender med <80% i DVD Shrink er det "næsten" som original. Yderligere vælger jeg også ekstra dyb "analasys" og "sharp" under adaptive error. Held og lykke .

Om du vil rippe hele skiven eller smide den ned på en 4,7GB, så skulle denne metode kunne bruges.

Hvad syntes du Decrypter/Shrink gør bedre end Clone..?? Og hvad gør "dyb "analasys og "sharp"?

Peter

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

er det ulovligt at kopiere hvis der er kopispærre på?

er definitionen ikke bare at alt kopiering er tilladt, hvis det er til eget brug?

og er der ikke noget med at man gerne må kopiere til venner og familie så længe man ikke profitere ved det. således at man gerne må tage sig betalt for selve det tomme dvdmedie?

sony har kopispærring på de fleste af deres cder, men sælger stadig brændbare cder...

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
Rasmus S skrev:

Hvad syntes du Decrypter/Shrink gør bedre end Clone..?? Og hvad gør "dyb "analasys og "sharp"?

Peter

Den metode jeg bruger giver væsentligt bedre billede end CloneDVD når man kommer under 80% i compression. Det er mit syn på det. Deep analasys går, som sætingen siger, endnu mere i dybden med dekodningen. Det kan også tage op til en time ekstra at dekode skiven, men resultatet bliver også derefter. Da jeg fornyligt sammenlignede fandt jeg ikke den ekstra fukntion i CloneDVD, kun "standard" dekodning. DVD'en var "Batman Begins". Den skal komprimeres meget for at være på en 4,7GB, selv med alt ekstra + lydspor smidt væk. Den var uacceptabel at se efter CloneDVD, gik lige med min metode.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Prima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

nph12 skrev:
[QUOTE=Prima]

Hvilket program kan jeg rippe en DVD med?  

Selve det at rippe DVD'en (kopiere indholdet til harddisken) kan du bare gøre fra stifinderen. Når DVD'en ikke er kopibeskyttet er dette muligt ellers er det ikke.

Mht. at komprimere den yderligere er nogle af de programmer andre foreslår sikkert brugbare. Jeg er noget rusten i deciplinen, da det er lidt af et pillearbejde, hvis man er hysterisk med kvalitet som jeg.

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

McDave skrev:

er det ulovligt at kopiere hvis der er kopispærre på?

er definitionen ikke bare at alt kopiering er tilladt, hvis det er til eget brug?

og er der ikke noget med at man gerne må kopiere til venner og familie så længe man ikke profitere ved det. således at man gerne må tage sig betalt for selve det tomme dvdmedie?

sony har kopispærring på de fleste af deres cder, men sælger stadig brændbare cder...

Det står inde på antipiratgruppen, hvad der er lovligt og hvad der ikke er.

http://www.antipiratgruppen.dk/

Som nævnt flere gange i denne tråd, så ønsker jeg kun at rippe de DVD´er, hvor der ingen kopispærring er på (lovligt). Resten bliver ikke rippet, men det er da stadigvæk lovligt at afspille sine købte DVD´ere.

nph12
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt, at man kan rippe en DVD og gemme den som en fil med Divx 6. Er det rigtigt?

Kvaliteten er vel ikke så god, da divx jo er komprimeret? Hvis man kan med divx 6 findes der vel også andre formatter som kan, hvor det er den fulde kvalitet man få.

Hvis der ikke er andre måder at rippe en DVD end dem som allerede er nævnt, så holder jeg mig nok til iso-metoden. Kan man afspille iso filer indeni Microsoft Media Center?

Jeg har fundet dette DVD rip program og prøver det lige de næste par dage.

http://www.intervideo.com/jsp/InterVideoDVDCopy_Profile.jsp

hvis der lever op til mine krav, så bliver det nok det program jeg ripper mine DVD´er med og hermed køber. 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes