| Forfatter |
|
thyge Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monoblokkene tilsluttes preout på din reciever - f.eks. frontkanalerne. Så skåner du også strømforsyningen så den kan koncentrere sig om de andre kanal = mere knald på alle udgange
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede> Ehmm det lød kringlet og uforståeligt i mine ører, selvom det ikke er mig som har lavet tråden... Kan du ikke tegne hvad du mener? 
Michael
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm....som jeg forstår det så kommer der power på alle 7 udgange,,...men Preout??hvad menes der og kan man gøre det med min 3805
og så lige endnu et dumt spørgsmål, at man bruger sådanne monoblokke gør vel så ikke at ikke kan køre 7.1 surround eller??Eller er det kun i stereo?
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, hvad har du egentligt behov for, for man kan ikke brokoble et monotrin? 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
thyge skrev:
|
hmm....som jeg forstår det så kommer der power på alle 7 udgange,,...men Preout??hvad menes der og kan man gøre det med min 3805
og så lige endnu et dumt spørgsmål, at man bruger sådanne monoblokke gør vel så ikke at ikke kan køre 7.1 surround eller??Eller er det kun i stereo? |
|
|
Preout betyder at du bruger din 3805 som forforstærker, dvs. du bruger ikke de effektrin der er i 3805, men i "dit" tilfælde: 2x 6600 Denon = stereo. Så hvis du vil have 7.1, ja så må du have 7 + 1 = 8 Denon 6600 monoblokke... (hvis jeg forstår dig ret)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En monoblok er en forstærker til én kanal! Hvis du vil bruge monoblokke til alle kanaler skal du altså bruge 7!
Hvis du vil bruge et sæt monoblokke til at trække dine fronter, så tilslutter du monoblokkene til preout højre og venstre front, og sætter højttalerne til monoblokkene, din reciver trækker nu kun center og surroundhøjttalere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, nu er jeg med på det.
men det er nok rigtigt, hvad skal man bruge det til. drømte bare lige om hvor sejt det kunne lyde i stereo.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
thyge: Det eneste du skulle bruge det til hvis det var, var da at få noget mere fut i dine fronter feks.. 
Michael
|
| Til top |
|
| |
thyge Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, men det er vist ikke nødvendigt.......jeg kan nemlig ikke stå i stuen, hvis jeg fyrer op for 3805'eren.....
men har også efter at have surfet lidt set at sådanne mono forstærkere af ældre dato....og det er, tror jeg ikke noget man bruger hjemme i de private stuer mere.
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mono forstærker eller mono signal hører måske nok fortiden til, men monoblokke gør da ikke. Feks. fåes de sidste nye klasse D ICE power moduler da ofte indbygget som mono blokke.
Det er ikke for at spille i mono man har en mono blok, men for st spille bedre i stereo 
Og det med at spille så højt at du ikke kan være i stuen har måske mere med mangel på effekt (= forvrængning) at gøre uden at jeg kender din amp, end at den har rigeligt effekt.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilke højttalere du har, men med de fleste højttalere kan man spille pænt højt uden at have en speciel kraftig forstærker.
Fordelen ved en kraftig forstærker er, at den har meget bedre kontrol over højttalerne, så lyden bliver mere stram og præcis og de små detaljer kommer bedre frem.
Selvom din receiver hører til i den lidt bedre ende, så kan effektdelen i den slet ikke måle sig med de monoblokke, eller for den sags skyld en god to-kanals effektforstærker. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |