| Forfatter |
|
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg mener det er på tide at vi starter en ny tråd op, da alle jer der har bestilt en Apollo nu er ved at være klar til de indledende manøvre til selve testen, tilspilningen o.s.v.
Jeg havde forestillet mig at denne tråd skulle omhandle alle positive og negative indtryk af vores nye (apollo) cd afspiller , så vi alle kan komme lidt videre. Er det noget i vil se positivt på eller vil I hellere fortsætte på den gamle tråd, der er kommet op på små 27 sider med både godt og ondt..
Mvh.
Brutalis
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom Apollo lander i butikkerne netop idag, så skulle der være gode chancer for reelle inputs, og ikke blot spekulationer.
Lad os håbe på nogle indlæg med reelle lytteindtryk, og info om det benyttede grej. 
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder fornuftigt , man kunne snart heller ikke finde ud af hvilke side men nåede til, for når man kom hjem, væltede det ind med nye indlæg. Jeg er selv en af de heldige/uheldige (tiden må vise) der får en Apollo, jeg får den godt nok først hentet torsdag. Men godt initiativ med en ny og forhåbentlig mere venligtsindet tråd .
Mvh __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige sat min Apollo til at spille i 2-3 dage uden stop
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, der er jo landet en ny spilledåse her i hytten og denne tekst er kopieret fra tråden om mit set-up. Jeg vil ikke kommentere på lyden endnu, da der ikke er grundlag for det, men jeg vil da lige sige lidt om alt det andet.
Min model er sort og ser klein og beskeden ud. Det er den også. Dens ydre henleder ikke tankerne på "tank", "kampvogn" osv. som man straks tænker om de store Sony'er, Denon'er mv. Den virker derimod slet ikke så plastic-agtig som jeg frygtede. Fronten er "betrukket" med en plasticplade, men under den sidder alu ligesom resten af kabinettet er alu og det føles meget gedignt selvom den ikke vejer det vilde. På midten af apparatet er der en lille fordybning, som er en fin detalje, hvori der i midten sidder selve toploaderen. Når man sætter en CD i giver løbeværket blødt efter og de små "ball bearings" låser pladen fast på det bevægelige drev (bevægelig = op/ned kan det give efter). Der er fine fordybninger i begge sider til når man skal have pladen op igen. Toploaderen er af plastic, men dens "feel" er lækkert fordi den glider blødt frem og tilbage. Knapperne på fronten er lidt plastic-agtige, men giver et "fornuftigt" klik og er ellers diskrete i sort uden skrift, da knapperne er udformet som funktionaliteten, dvs. play er en trekant osv. Displayet er rødt og kan slukkes. Den står faktisk meget pæn i forhold til min Mark Levinson pre og så har den de nødvendige digital-udgange, skulle man en dag kaste en DAC på den.
Nu har jeg aldrig ejet CD-afspillere i den tunge ende ala Wadia, Mark Levinson, Accuphase osv. så dette er ikke en sammenligning med sådanne maskiner, men mine umiddelbare indtryk af maskinen, som jeg havde forventet ville virke langt billigere at betjene og kigge på.
Den skal nu have nogle dage til at finde sig til rette før jeg udtaler mig om lyden. I vil dog aldrig høre mig udråbe den til verdens bedste CD-afspiller, da den med sikkerhed ikke er det - det er der intet der er. Jeg er en "sucker" efter stort lydbillede og 3D, så det er det jeg håber på.
Nu har der været meget "hype" omkring denne afspiller og det er nærliggende at være begejstret når man overraskes positivt, især når det er noget man selv har købt. Bare det at det er nyt kan tit være nok til begejstring, men mine oplevelser indtil videre er altså positivte. Når et nyt komponent indsættes i mit anlæg, er det første jeg hører altid "noget andet". Det er selvfølgelig også tilfældet nu og om det "noget andet" er godt eller skidt er så opgaven at blotlægge.
Den er forøvrigt fodret med Van den Hul D102V Special signalkabel samt Mark Levinson netkabel (overskud fra min pre). Billeder af den ses ved at trykke på www i min signatur og gå til side 126 hvis det har interesse.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B
Tillykke med din nye spille, vi er mange der venter spændt på din mening om lyden, og selvfølgelig også fra de mange andre som har investeret i Rega Apollo.
Kanon indlæg du startede op med - sådan. Jeg kan se at der er en generel holdning, til at man vil lade den snurre uafbrudt for at blive tilspillet. Det er fint at man ikke begynder med alverdens forhastede indtryk, omkring det lydmæssige før den er tilspillet - seriøst.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van den Hul D102V Special signalkabel hm
prøv lige ders nye modeller de er gode når den er brændt ind .
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu har jeg fået min Apollo - og har lyttet på den i en dag !
Jeg er meget tilfreds med den - og kan høre at Rega har lavet en CDer som virklig er et Best buy til prisen !
Det er lige som Dynavector 10X5 som jeg også siger Best buy til prisen - den bliver meget svær at slå til prisen !
Rega Apollo spiller lige der hvor jeg gerne vil have det - i musikken hjerte ! Den kan spille stram bund og har en kanon ro i sin spille måde hvor musiker har tid til at trække luften og puste ud inden de skal synge igen og så har den denne tøre Englske hule lyd - som jeg syntes der er på vinyl ! her kan jeg godt høre at dem der har lavet den også ved hvordan en pladespiller lyder !
Selve rummet har jeg hørt lidt bedere på en Audio Aero Capitole - men lyden kan man ikke sige noget dårligt om på Apollo !
Nu henviser jeg til en Audio Aero Capitole - som jeg har kørt med ! Audio Aero Capitole er nok den bedste CDer jeg har hørt - men jeg har ikke så mange penge .. så jeg købte en Apollo som gør det kanon til prisen 6500kr !
Nu er det sådan at hvis en CDer til 6500 kr kan gøre det så er det fint - jeg er jo til vinyl og det satser jeg mere på en CDer
Som Jensen har sagt til mig ang Apollo.. så er den super til prisen - og det er da kanon billigt ! 6500 kr for en CDer - så har man mere penge til en plov
Med Apollo har jeg virklig fået noget for pengene - tror den kommer til at gå som varmt brød !
Og med det syntes jeg at folk skulle tage en jakke på og gå ud og få hørt den - for dårlig er den langt fra !!!!!!
Apollo ligger ikke som nummer nr 1 - Men den ligger nr 2 og puster nr 1 lige i nakken !!
Og husk lige at det er en CDer til 6500kr vi snakker om - og ikke en til 30.000 kr - 60.000 kr 
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hejsa
Nu har jeg fået min Apollo - og har lyttet på den i en dag !
Jeg er meget tilfreds med den - og kan høre at Rega har lavet en CDer som virklig er et Best buy til prisen !
Det er lige som Dynavector 10X5 som jeg også siger Best buy til prisen - den bliver meget svær at slå til prisen !
Rega Apollo spiller lige der hvor jeg gerne vil have det - i musikken hjerte ! Den kan spille stram bund og har en kanon ro i sin spille måde hvor musiker har tid til at trække luften og puste ud inden de skal synge igen og så har lige den tøre hule lyd - som jeg syntes der er på vinyl ! her kan jeg godt høre at dem der har lavet den også ved hvordan en pladespiller lyder !
Selve rummet har jeg hørt lidt bedere på en Audio Aero Capitole - men lyden kan man ikke sige noget dårligt om på Apollo !
Nu henviser jeg til en Audio Aero Capitole - som jeg har kørt med ! Audio Aero Capitole er nok den bedste CDer jeg har hørt - men jeg har ikke så mange penge .. så jeg købte en Apollo som gør det kanon til prisen 6500kr !
Nu er det sådan at hvis en CDer til 6500 kr kan gøre det så er det fint - jeg er jo til vinyl og det satser jeg mere på en CDer
Som Jensen har sagt til mig ang Apollo.. så er den super til prisen - og det er da kanon billigt ! 6500 kr for en CDer - så har man mere penge til en plov
Med Apollo har jeg virklig fået noget for pengene - tror den kommer til at gå som varmt brød !
Og med det syntes jeg at folk skulle tage en jakke på og gå ud og få hørt den - for dårlig er den langt fra !!!!!!
Apollo ligger ikke som nummer nr 1 - Men den ligger nr 2 og puster nr 1 lige i nakken !!
Og husk lige at det er en CDer til 6500kr vi snakker om - og ikke en til 30.000 kr - 60.000 kr 
Hilsen King -)
|
|
|
Ja ja King, den er god med dig. Tror du virkelig den lille Apollo er god? Du må du da have fået en RIAA galt i halsen. Køl du bare ned og tro ikke at Apollo er noget værd! Den er: Billig, Grim, er fyldt med plastic og desuden er det bare en hype. Du skal ikke tro på dine ører!!
Jeg synes denne tråd er ved at udvikle sig til en omgang massehysteri. De sidste par indlæg (ikke dem i skoene) bærer præg af, at de er købt og betalt af Gandi og Kjell i sønderjylland......
..................................... Nej, thi hi, det er bare lille mig 
I ved jo jeg elsker Apollo  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt. Jeg er gået over til "ren Rega" Ikke fordi jeg mener det er "the anlæg" næh, af den grund at det er god value for money, og spiller med drive.
Så hvis nogen ønsker dicideret Rega info fra mig, så er de velkommen til at spørge.
Mit anlæg er:
HØJTTALERE: Dali Grand Diva
FORFORSTÆRKER: Rega Cursa3
EFFEKTFORSTÆRKER: Rega Maia3
CD AFSPILLER......................... Hvad tror i selv (Rega Apollo)
HØJTTALERKABEL: VDH Clearwater (KVK konfig)
INTERCONNECT: VDH 103 HYBRID MK II og noget home made fra HIFI4YOU.
En ting jeg synes jeg har oplevet med Rega, som er mere udpræget end jeg nogensinde har oplevet tilsvarende, ved andet hardware. Det er. Opvarmning/tilspilning. JEG synes JEG har oplevet en temelig stor udvikling i lydkvaliteten ved laaaaaaaaang tids burn in. Det er MIN oplevelse, og er ikke ment for at skabe noget "wuuuuuuæææææ" omkring Rega. Næh, det er helt straight ud af posen.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
King
Tillykke med din nye spille - men du har ikke hørt den endnu, hvis du fik den igår og den var helt ny. Du burde nok vente en uge med at komme med så præcise udmeldinger, netop ud fra det, at den bliver væsentlig bedre i alle områderne. Det er alt for tidligt at melde ud, den skal køre uafbrudt i en uge, som alt andet grej. Og husk, hvis du kobler nyt grej på systemet, kan de være nødvendigt at justere / flytte lidt på højtalerne, de skal nødvendigvis ikke stå helt samme sted, hvilket jeg har oplevet masser af gange, og med markant optimering af lyden som resultat. Lige netop det, er faktisk noget de fleste overser. Smid lige et billede til os som L.B gjorde, så vi også kan være med på en spændende kigger.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He - rolig nu Hr Toftdahl
Jeg ved nok hvordan man sætter sit anlæg op 
Men kan vi ikke lige få nogle foto af dit ??
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
King
Tillykke med din nye spille - men du har ikke hørt den endnu, hvis du fik den igår og den var helt ny. Du burde nok vente en uge med at komme med så præcise udmeldinger, netop ud fra det, at den bliver væsentlig bedre i alle områderne. Det er alt for tidligt at melde ud, den skal køre uafbrudt i en uge, som alt andet grej. Og husk, hvis du kobler nyt grej på systemet, kan de være nødvendigt at justere / flytte lidt på højtalerne, de skal nødvendigvis ikke stå helt samme sted, hvilket jeg har oplevet masser af gange, og med markant optimering af lyden som resultat. Lige netop det, er faktisk noget de fleste overser. Smid lige et billede til os som L.B gjorde, så vi også kan være med på en spændende kigger.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hej...
Hmm...skal man flytte på højttalerne når man køber ny cdafspiller? Hvis ja...så har man da vist 'ramt' den forkerte cdafspiller... 
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Toftdahl skrev:
|
King
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Hej...
Hmm...skal man flytte på højttalerne når man køber ny cdafspiller? Hvis ja...så har man da vist 'ramt' den forkerte cdafspiller... 
Hilsen
Nilau |
|
|
Det kunne også være at højttalerene står for tæt på væggen, hvis den afspiller man havde før, var svag i bassen, og skulle have lidt hjælp fra rummet. Så må de jo flyttes lidt ud i rummet når man får en ny afspiller der kan spille bas. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Nilau skrev:
Toftdahl skrev:
|
King
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Hej...
Hilsen
Nilau |
|
|
Det kunne også være at højttalerene står for tæt på væggen, hvis den afspiller man havde før, var svag i bassen, og skulle have lidt hjælp fra rummet. Så må de jo flyttes lidt ud i rummet når man får en ny afspiller der kan spille bas.
|
|
|
Eller så meget fremme i skoen at man må flytte sine højttaler ind til naboen 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau
Jeg mener ikke man skal flytte sine højtalere rundt / langt omkring, det tror jeg heller ikke jeg skrev??? men jeg har en klar erfaring med, at med nyt grej, hvadenten det er forstærkere eller CDspille, kan betyde at man kan komme ud i, at man må ændre / finjustere på højtalernes placering. Det har intet med den aktuelle CDspille at gøre og noget der e rspecielt for den. Jeg har ikke lyttet så meget på den, så jeg skal gøre mig klog på denne - jeg kan kun sige, at den ikke har skuffet mig de 3 gange jeg kort har lyttet til den - den spiller faktisk rigtig godt. Derimod ser meget frem til at L.B beretter om forløbet med tilspilning og udvikling, når han er færdig med at tilspille den, idet hans tålmodighed og kompetence er af væsentlig betydning.
Det med at skulle finjustere lidt på højtaleren, i forbindelse med nyt grej er ofte overset, men kan have stor betydning for lydbilledet. Vi har nok alle en tendens til, bare at kaste noget nyt på, og så lade det være med det, uden over at tænke på finjustering af lydbilledet via højtaleren. I de tilfælde hvor jeg har skiftet ud på de nævnte effekter, og det er i stort antal, har der altid været noget at hente på denne finjustering og tilpasning til nye apparater, den har været nødvendig.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 06:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Toftdahl
Kan vi ikke lige få nogle foto ?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
King
Jeg kan ikke give dig nogle billeder, det fremgår af mine indlæg, jeg lytter ikke Apollo hjemme - endnu.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
jazz@olsen.mail Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 7 der har givet den bundkarakter, men så mange kritiske personer har der da ikke været inde på den gamle Apollotråd ?
Det bliver jo spændende at høre hvordan vurderingen bliver, når den er spillet til. Der er vel næppe en afspiller endnu, der er nået at blive spillet helt til ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |