| Forfatter |
|
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja... Nu vil jeg lige spørge om endnu en ting... Jeg har på nuværende tidspunkt en Marantz SA-8400 CD/SACD-afspiller, men var så nede hos Pete i Lydbutikken, for at prøve nogle kabler... Jeg spurgte ham så hvad han ville anbefale til mine forstækere (se i signatur), og han anbefalede faktisk en Exposure 2010 CD?? Så jeg vil lige høre om der er nogen der har hørt begge dele, og kan sige om det ville være et klogt valg?
__________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
[TMC White/Yellow label] [TMC Gold Label Reference bi-wire]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ikke nogen der har et input? ;)
__________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
PFO55 Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv en Naim CD5, den er langt bedre..evt den nye Rega Apollo ?
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterakastorm skrev:
| Er der slet ikke nogen der har et input? ;)
|
|
|
Prøv at låne den nede fra Lydbutikken - det skulle vist være muligt. Hvis du er interesseret i også at prøve Naim kigger jeg gerne forbi med min cd spiller, hvis du gir kaffe. Jeg er nemlig selv nysgerrig efter at høre din forstærker. Den Marantz kender jeg ikke, men min erfaring er, at hvis man kan li' lyden fra de engelske produkter kommer man langt ved at holde systemet indenfor samme familie. Så til det forstærkersæt ville jeg nok kigge efter Exposure, Naim, Densen eller lign. MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ven har en 2010s cd og en 20-super intg. Det spiller rigtig godt.
Jeg kender ikke din Marantz - spille. Jeg havde selv en Marantz CD16, (som røg i et indbrud,,ÆV ).
Den var nok lidt 'blødere' i lyden end jeg syntes 2010s'erne er.(bare min mening)
mvh Hans.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
peterakastorm skrev:
| Er der slet ikke nogen der har et input? ;)
|
|
|
Prøv at låne den nede fra Lydbutikken - det skulle vist være muligt. Hvis du er interesseret i også at prøve Naim kigger jeg gerne forbi med min cd spiller, hvis du gir kaffe. Jeg er nemlig selv nysgerrig efter at høre din forstærker.
Den Marantz kender jeg ikke, men min erfaring er, at hvis man kan li' lyden fra de engelske produkter kommer man langt ved at holde systemet indenfor samme familie. Så til det forstærkersæt ville jeg nok kigge efter Exposure, Naim, Densen eller lign.
MVH Peter
|
|
|
Hey... Det kan vi da nok godt finde ud af! Jeg er bare ikke helt tilfreds med lyden endnu - jeg tror det er mit rum, og placeringen af højtalerne... Men vi kan nok godt finde en dag, hvor jeg giver kaffe og kage, og du giver et lille lyt ;) __________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en 2010 cd. Da jeg købte den var det efter en lyttetest hjemme mod en Acram xx-84. Exposuren lød bedst med en bred margin.
Du kan komme og låne min, hvis du sender en PB.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juppe skrev:
Jeg har en 2010 cd. Da jeg købte den var det efter en lyttetest hjemme mod en Acram xx-84. Exposuren lød bedst med en bred margin.
Du kan komme og låne min, hvis du sender en PB.
|
|
|
Det er fandme service ;)
Men ville du ikke være mere tryg, hvis du selv kom forbi med den? Ikke for jeg ikke er til at stole på, men du ved hvad jeg mener...
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den heeeeeeeelt gamle Exposure CD Player - altså den aller første, som John Farlowe også var involveret i? Lyder den godt, selvom den kun kører 16-bit, osv...
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
PFO55 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er delte meninger om den originale Exposure CDP som var noget grovkornet i lyden ifht til nyere typer. Men jeg syntes især mellemtoneklangen og den dynamiske naturtrohed var ret suveræn (efter laaaang opvarmning) - Men den er nok lidt "dated" og et prøvelyt bør fordres før beslutning. Den gamle Arcam Alpha havde iøvrigt nær samme elektronik og den er nok nemmere at komme i nærheden af lyttemæssigt. Iøvrigt har de gamle Exposure drev ry for at holde under 10 år, så vær beredt på repr. hvis du hopper på vognen...
Prøv også evt et Exposure XLR termineret kabel mellem din for/eff og lad din forforst være tændt 24/7, husk jord. - en væghylde til CD/pladespiller er som regel besværet værd..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lidt droppet Exposure CDP - men dog mest pga. folk vil have omkring 4.500,- for den. Har nemlig også hørt, at de skulle være en smule ustabile, og derfor synes jeg det er lidt for meget. Desværre har jeg ikke jord i min lejlighed :( Men kan man forbinde forstærkerne til jord, på anden måde? Og de står faktisk tændt 24/7 ;) Ved dog ikke helt, om jeg kan høre nogen forskel - men jeg er heller ikke så trænet mht lytning endnu.
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
PFO55 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyt med træningen, bare du nyder musikken og hører de plader færdige som du kan lide..Det er efter min mening det vigtige og din pladespiller burde kunne opfylde dette krav. En CD67se er vist ok og næste punkt kunne jo være at låne dig frem indtil du er tilfreds og finder forbedringen er investeringen værd.
En jord tilslutn giver lidt mere ro, jeg ved ikke om der her er andre muligheder i din situation.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også en god ide - min CD67SE er ikke kommet endnu, men den er moddet en hel del, så den skulle være længder bedre end den originale - men jeg må lige høre på den. Mine forventninger til den, er i hvert fald ret stor. Jeg tror desværre heller ikke der er andre muligheder, mht jord i min situation.
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |