Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cambridge Azur 540C (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hey...

Sε har jeg igen brug for jeres hjζlp

Dagens spψrgsmεl:

Jeg skal have mig en ny cd-afspiller. Den er lidt svζr, for jeg har ikke rεd til ny forstζrker pε stεende fod (forstζrkeren skal ogsε udskiftes, nεr jeg fεr lidt penge). Sε det er jo lidt dumt(?) at kψbe en cd-afspiller der spiller godt med min gamle forstζrker, nεr jeg alligevel skal have en ny. ik?

Er det muligt at lεne noget udstyr med hjem, fra f.eks. HFK, og sε teste det derhjemme? sε kunne jeg jo evt. finde bεde forstζrker og cd-afspiller, men sε bare kψbe cd-afspiller med det samme, og vente med forstζrker.

Jeg har kigget lidt pε CAMBRIDGE Azur 540C. Er der nogen der ved lidt om den?

Den skal spille med nedenstεende udstyr. Vil Cambridge afspilleren spille godt op til mine Aurum Cantus hψjtalere?

Med hensyn til forstζrker, er min drψm:

LYNGDORF AUDIO SDA2175 effektforstζrker

LYNGDORF AUDIO SDAI2175 forstζrker

Disse leverer 200 watt pr. højtaler...? Er det for meget for mine højtalere? Jeg har læst at det optimale for dem er 50-150... Men ved ikke om det er et minimum, og om det så gør noget at der er flere watt end højtalerne egentlig har brug for?

Pε forhεnd tak.

Venlig hilsen

Mads

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Cambridge´e er sikkert en udemærket afspiller. Men jeg kan se du har nogle fine højtalere, så jeg ville selv gå en anden vej: købe en billig dvd/brugt cd for de Kr 300.- Cambridge´n koster over Kr 2.000.-, sælge din  Denon forstærker og finde en god brugt forstærker i 3000-kroners klassen.

I mine ører er matchningen mellem forstærker og højtalere det vigtigste, og du kan så senere finde en evnt brugt cdafspiller fx Sony cdp-x555ES af den gode gamle slags for omkring Kr 1.500. Det er umiddelbart mit bud på, hvordan du får mest ud af dine penge

Men det er vist ikke det du spørger om vel. Så husk at aftale FORUD med Hifiklubben at du har pengene-retur-returret - men igen vil jeg tilråde, at du kigger på brugtmarkedet og finder en lidt ældre cdafspiller i den gode ende. Der er et potentiale i dine højtalere, som fortjener noget bedre end Cambridge.

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

desvζrre kan Denon udstyret ikke sζlges. Det har sin aftager allerede...

Men rεdet kan klart bruges. Spψrgsmεlet var nemlig i hψj grad, om det er "fair" at sζtte cambridge afspilleren op mod mine hψjtalere.

Andre kommentare, råd eller forslag?

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg havde lige overset dine forstærker ideer i første omgang.

Watt er i mine ører hamrende ligegyldige (indenfor rimelige grænser). Det handler om, at forstærkeren er strømstærk og kan føde højtalerne. Der er en gammel tradition for, at opgive forstærker størrelser fra højtalerproducenterne, så dem skal du ikke tage det store hensyn til.
En dårlig forstærker på 50W kan gøre langt mere skade end en god ditto på 500W.
Hmmm Lyngdorf er digitale (?)/ klasse D teknologi, som efter min bedste mening ikke er udviklet tilstrækkeligt endnu. Men prøv at se om du kan låne en og sammenlign gerne med en "almindelig" forstærker. Personligt ville jeg gå efter eksempelvis en brugt Bow Wazoo, som ligger i prisklassen 5-7 K og dertil smide et par K efter nogle let brugte højtalerkabler - så er du vist oppe i samme prisklasse som Lyngdorf...

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes