Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp! Ny brugt cdafspiller ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er ved at kigge efter et alternativ til min Linn Mimik, der sandsynligvis står overfor en udskiftning af drev/motor. Jeg kan stable 3-3500 kr på benene, så mulighederne ser lige nu således ud:

• Marantz CD-16
  • Teac VRDS 10 lclock
  • Vincent CD-S2
  • Naim CD3.5
  • Rotel 1070
  • Sony ?
  • Andet ?

Kommentarer til ovennævnte er meget velkomne især med hensyn til holdbarhed og fremtidige service muligheder.

Jeg skulle måske lige fortælle at mit setup er et komplet Linn samt en Thorens 166/RB300 pladespiller, men med de priser Linn holder sig er det ikke en mulighed at købe en ny Linn cd.

På forhånd tak

Mirland

Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Du skal da have noget moddet Marantz CD67 SE ;)

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Denon DCD 3560..

Så er der måske også råd til en lille fin DAC?

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte så "andet" :) I går søndag kørte jeg op til Jørgen hos Ardency og hentede en Shanling CD-S100MKII. Den er så billig at det bare måtte prøves.

Den har nu kørt i nogle timer og dens karakter er ved træde frem. Konstruktionsmæssigt er den imponerende. Begrebet "bygget som en tank" er meget præcist, selvom knapperne måske er en smule for små og "gnidrede". Dens lyd er meget klar og transparent med en fin bund. Den er  mere klar og dynamisk end min Mimik var. Faktisk synes jeg den lyder lidt som min gamle Mission DAD5/DAC5 combo. Der er masser af perspektiv og den er fed at lytte til :) Den skal naturligvis have nogle dages tilspilning, men allerede nu er den ved at bløde lidt op og træde mere i karakter.

/Mirland

Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes