Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon cd i "gold" farve (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
minibus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har lige erhvervet mig en PMa2000 i gold og skal på et tidspunkt have en cd afspiller også da jeg lige nu bruger en dvd afspiller, og den nye vil jeg gerne have i gold så det passer sammen, den må gerne være brugt, hvilken en ville i anbefale maks. 3-4.000,-

Torben

Til top Vis minibus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minibus

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

dcd 1650 AR hvis du kan få fat i en,ellers dcd 10 helst MKII,1450/1550 er ikke i samme klasse som ovennævnte og de koster også kun max 2000,-
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

DCD 1650 AR er i samme kvalitetsklasse og samme årgang som din PMA 2000R, så den vil umiddelbart være den naturlige partner. Har hørt sættet sammen og det kan sagtens anbefales. Fandt selv en DCD 1650 sidste år for 1500 kr brugt, men det var så også uhørt billigt!

Hold dig fra DCD 1450 og 1550, de er ikke specielt vellydende! DCD S10 mk.1 kunne også være et oplagt valg da de også kan erhverves til en rimelig pris efterhånden.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din nye forstærker... det er en fed gammel kæmper. Den skal du nok blive glad for

Enig, den er simpel: DCD 1650AR el. DCD S10. Begge skal koste omkring 2500-3000 brugt. 1650AR kan være lidt billigere (sikkert pga. navnet)... men den spiller bedre   

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg på ingen måde tekniknørd og kender ikke til kvaliteten af de enkelte komponenter i de to modeller, men når man ser på vægten og kigger under låget virker DCD 1650 umiddelbart mere imponerende med sine dobbelte transformatorer end DCD S10...så det vil ikke undre mig at den er bedre lydmæssigt uden jeg dog har lyttet til dem i en direkte sammenligning

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft dem begge to... på samme tid

S10 er måske en anelse mere detaljeret, men 1650AR spiller bare dejligt... så man får lyst til mere musik. Det er det der tæller her hos mig.

minibus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har nu haft min forstærker i et par dage nu, og må sige jeg ikke før har troet på at der var så meget forskel på forstærkere men den holdning er blevet manet ned i jorden det er helt vildt så meget det har forandret mine højttalere, de er blevet meget mere dejlige at høre på, musikken har fået en anden lyd, så nu er det blevet dejligt at spille igen, men det kan jo kun blive bedre ved at købe en decideret cd afspiller da jeg pt. spiller på en billig pioneer dvd, så jeg må lede efter de to i snakker om DCD 1650AR og DCD S10 MKII når jeg lige har skrabet lidt mere guld sammen, tak for hjælpen

Hilsen

Torben

Til top Vis minibus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minibus

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
Nu er jeg på ingen måde tekniknørd og kender ikke til kvaliteten af de enkelte komponenter i de to modeller, men når man ser på vægten og kigger under låget virker DCD 1650 umiddelbart mere imponerende med sine dobbelte transformatorer end DCD S10...så det vil ikke undre mig at den er bedre lydmæssigt uden jeg dog har lyttet til dem i en direkte sammenligning

DCD-S10 og DCD-1650 skal ikke sammenlignes direkte - det skal istedet hhv. DCD-3000 og DCD-S10 og derefter DCD-S10 mk. II og DCD-1650. Så følges årgangene ad og sammenligningsgrundlaget er dermed "på sin plads". S10 er stadig bedre lydende end DCD-1650 - den er en smule mere åben og dynamisk lidt bedre i de nedre regioner. Det er dog ikke voldsomme forskelle og DCD-1650 er skam en fed maskine. Nøjagtigt som DCD-3000 var i forhold til S10, er forskellen mellem DCD-1650 og S10 mk. II begrænsninger i strømforsyningen, ingen XLR-tilslutninger og mindre kosmetiske forskelle.

Men det er rigtigt - det ser bedre ud.....

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Taurus skrev:

DCD-S10 og DCD-1650 skal ikke sammenlignes direkte - det skal istedet hhv. DCD-3000 og DCD-S10 og derefter DCD-S10 mk. II og DCD-1650. Så følges årgangene ad og sammenligningsgrundlaget er dermed "på sin plads". S10 er stadig bedre lydende end DCD-1650 - den er en smule mere åben og dynamisk lidt bedre i de nedre regioner. Det er dog ikke voldsomme forskelle og DCD-1650 er skam en fed maskine. Nøjagtigt som DCD-3000 var i forhold til S10, er forskellen mellem DCD-1650 og S10 mk. II begrænsninger i strømforsyningen, ingen XLR-tilslutninger og mindre kosmetiske forskelle.

Men det er rigtigt - det ser bedre ud.....

Det er vel altid en helt individuel vurdering og smagssag hvad man nu syntes er bedstlydende, kan vi ikke snart blive enige om det herinde?

Selvfølgelig kan man sammenligne direkte med hvilke modeller man nu mener er interessante uanset årgang! Er godt klar over at DCD 3000 har meget mere til fælles med DCD S10 end DCD 1650 har, ja de er jo nærmest identiske pånær nogle få ting. Men når nu førstnævnte er sort er den ligesom ikke aktuel her.

DCD S10 mk. II befinder sig desuden i en noget dyrere prisklasse end DCD S10 mk. I og DCD 1650 og derfor heller ikke her lige så aktuel for minibus, medmindre han gør et scoop på brugtmarkedet.

Men apropos forskelle mellem DCD 3000 og S10 Mk.I versus forskelle mellem de senere udgaver DCD 1650 og DCD S10 MkII: I sidstnævnte sammenligning ville det da være logisk at konkludere at forskellene gerne skulle være MERE MARKANTE da prisforskellen her var næsten det dobbelte....eller hvad siger du til det Ronin?? (Jeg er jo som sagt ikke den store tekniknørd. Men jeg ved ihvertfald én ting, og det er at såvel DCD 3000 og S10 har XLR-tilslutninger, så det er ikke en af forskellene!)

Prisforskellen mellem DCD 3000 og S 10 mk.I var derimod kun sølle 500 kr. Ved godt 3000'eren faldt i pris senere, men det skyldtes officielt at restlageret skulle sælges ud og uofficielt at det var nødvendigt at sænke prisen på de allerede indkøbte 3000'er da de ikke solgte så godt som S10

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes