| Forfatter |
|
bachs Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, det er så mit første indlæg.
Jeg er på udkig efter en receiver til en overkommelig pris.
Har omkring 4-6000 til dette.
Jeg har kigget på Denon AVR-3805. Har set den til 6600,- (set billigere? - sig endelig til)
Jeg har ikke så meget forstand på receivere og tænkte om man kunne få noget andet for lidt billigere penge, men som stadig gav en god lyd.
Mit behov er ikke en hjemmebiograf, men vil stadig have noget, som han bruges i fremtiden. Jeg skal kunne få en god lyd ud af mine film og mit musik.
Mit spørgsmål er vel simpelt sagt hvad der er det bedste til prisen?
m.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Hvad højttalere har du til formålet?
|
| Til top |
|
| |
bachs Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Krog:
Jeg har ikke et fuldt surround endnu, men det vil komme sådan lidt efter lidt. Har kigget på noget af Castle's højttalere. Måske Compact, som jeg tror vil passe godt til min lejlighed og mit prisniveau... Forslag?
--------
Kan godt lide TX-SR603
Philips'en ser fin ud, men hvad er prisklassen for den. Har set den til 7000,- (lige lidt for meget)
--Edit:
Har tænkt på om det er bedre at købe højttalerne først og så se senere hvilke receiver der går godt med dem?
m.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også starte med en receiver og 2 højttalere. Hvis det lyder godt sammen med receiveren, så kan du udvide bagefter.
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finder du højttalerne først, kan du matche en forstærker/reciever til bagefter, som du syntes lyder bedst, højttalerne udgør efter min mening den vigtigste del i anlægget.
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips'en ser fin ud, men hvad er prisklassen for den. Har set den til 7000,- (lige lidt for meget)
Jeg har set den på amagernetchop.dk til 5460,- __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bachs skrev:
| Jeg har ikke et fuldt surround endnu, men det vil komme
sådan lidt efter lidt. Har kigget på noget af Castle's højttalere.
Måske Compact, som jeg tror vil passe godt til min lejlighed og mit
prisniveau... Forslag? |
|
|
Jeg kan kun anbefale Castle - har selv et fuldt surround setup med
Castle (dog ikke sub): Castle Harlech S2 i front, Castle Bastion i
midten og nyerhvervede Castle Richmond 3i bagtil.
Jeg har ikke hørt Compact, men jeg vil antage at de besidder en stor
del af de basale Castle-værdier, såsom meget flot træværk og god lyd
ved de fleste musiktyper.
Du skal være velkommen til at komme og lytte, hvis det kan hjælpe dig i din beslutning.
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
bachs Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ greve:
Castle Compact fandt jeg inde på deres egen hjemmeside. Det er det billede, som er vist i anmeldelsen af Castle Richmont 3i sættet engang sidste år... Først troede jeg det var det samme sæt, men Richmont 3i's højttalere ser lidt større ud...
---
Jeg tror jeg får fat i højttalerne først, da jeg også synes det er det primære... Jeg har bare ikke råd til begge dele på en gang. (desværre) Men højttalerne kan testes med et anlæg så det er okay.
|
| Til top |
|
| |