| Forfatter |
|
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal.til at købe ny cd maskine.og har set på følgende.
en rega apollo.
en creek destiny. som er kasseret efter at havde lånt den
en phonosophie 1.
og en audioanalogue.mastero.
eller måske en accuphase. dp 57.som skulle være noget.helt specielt.
lægger vægt på den musikalske side af lyden,og ikke så meget på design og data.
mon en af disse er en rigtig spillemaskine.
eller skal jeg over i en helt anden boldgade.
mit anlæg består af.
audio analogue mastero int forstærker.
proac D 15 højtalere.
med MIT shotgun s3 kabler til.
som cd har jeg nu er sonyCDP557esd.som lyder helt forfærdeligt dårligt.
og kan slet ikke anbefale denne model.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have hørt nogen af de andre maskiner du ellers nævner, så VED jeg med 120% sikkerhed, at Rega Apollo vil SØNDERKNUSE de andre maskiner du nævner! Apollo er CD maskinernes svar på GUD!!! KOM AFSTED OG KØB DEN!! (du vil ikke fortryde det)
(av min arm)  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Uden at have hørt nogen af de andre maskiner du ellers nævner, så VED jeg med 120% sikkerhed, at Rega Apollo vil SØNDERKNUSE de andre maskiner du nævner! Apollo er CD maskinernes svar på GUD!!! KOM AFSTED OG KØB DEN!! (du vil ikke fortryde det)
(av min arm)  |
|
|
Ja, med den kontroversielle udtalelse burde du have et slag eller to på armen  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener helt seriøst at Apollo er et sandt hit, intet mindre.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd er hermed modereret - så ved i hvor de unødvendige indlæg blev af!
Der er ingen grund til endnu en "Apollo er bedst i verden"-tråd, så beynt venligst den objektive holdning og bevar den sobre tone! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Denne tråd er hermed modereret - så ved i hvor de unødvendige indlæg blev af!
Der er ingen grund til endnu en "Apollo er bedst i verden"-tråd, så beynt venligst den objektive holdning og bevar den sobre tone!
|
|
|
Åååååhhh, kan du ikke tåle lidt sjov  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Denne tråd er hermed modereret - så ved i hvor de unødvendige indlæg blev af!
Der er ingen grund til endnu en "Apollo er bedst i verden"-tråd, så beynt venligst den objektive holdning og bevar den sobre tone!
|
|
|
Skal du så ikke osse slette det første jeg skrev chef? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Ronin skrev:
|
Denne tråd er hermed modereret - så ved i hvor de unødvendige indlæg blev af!
Der er ingen grund til endnu en "Apollo er bedst i verden"-tråd, så beynt venligst den objektive holdning og bevar den sobre tone!
|
|
|
Åååååhhh, kan du ikke tåle lidt sjov 
|
|
|
Det kan jeg godt, men det er der andre, der ikke kan - det har du jo oplevet!
Og synes du ikke selv at der har været rigeligt med ballade omkring den maskine? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jazz@olsen.mail Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør dig selv den fornøjelse at lytte til den nyeste Audio Aero Prima du kan komme til. Den sparker Rega Apollo til lirekassemand. Koster da lidt mere, dog ikke noget der kunne få mig til at lade være med at købe den, efter at have lyttet grundigt på begge.
hilsen
jazz@olsen
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvaa. Hifi, hvad siger dit budget?
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej zorglub.
mit buget siger max 25000.gode danske kroner.
og gerne med en gedin skuffe eller en toploader.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
hej zorglub.
mit buget siger max 25000.gode danske kroner.
og gerne med en gedin skuffe eller en toploader.
|
|
|
Hvis dit budget er 25 K, så SKAL du prøve at lytte til Densen B400XS, superb maskine prøv selv
vh.Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
og gerne med en gedin skuffe eller en toploadet
[/QUOTE]
Forresten så har en tung skuffe ikke så meget med lyden at gøre, på en cd spille. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvis du har 25000 til projectet så skulle du prøve tube technoligy fusion 64 ell phonosofie begge har lydbutikken
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om jeg er blærerøven... 
I alt fald har jeg privat en Cary Audio CD 303/200 - og den er eminent, jeg har kun hørt én der var bedre og det var Cary Audio CD 303/300, som iøvrigt ligger indenfor dit budget.
Du er meget velkommen til at komme forbi og lytte !
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@HIFI IS FUN: Nu har du jo selv startet tråden om elendige løbeværker, hvor skuffen skuffer. Så kan det undre mig, at du alligevel overvejer en maskine med et elendigt værk!
Kig hellere efter noget af det der nævnes i denne tråd. Eks er der pt en TEAC VRDS10 til salg med en LC opgradering. Dette er slet ikke så eksotisk en maskine som flere af dem du nævner. Til gengæld er den bygget bund solidt og snusfornuftigt. Du får et drev som meget få matcher. Converteren er baseret på den ret fine Philips TDA1547, og med en LC opgradering, med diskret analogdel, er den ret vellydende! Og nej... det er IKKE mig der har den til salg!!
Alternativet er at finde en nyere SONY ES-model, evt i kombination med en lækker DAC.
Uanset hvilken af disse du vælger, vil du nok ende under de 25k. Men gør det noget. Lyden er vel vigtigere, end hvorvidt den har kostet 5000 eller 25000,-?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
|
Gad vide om jeg er blærerøven... 
I alt fald har jeg privat en Cary Audio CD 303/200 - og den er eminent, jeg har kun hørt én der var bedre og det var Cary Audio CD 303/300, som iøvrigt ligger indenfor dit budget.
|
|
|
Hehe, afsløret! har du hørt dens storebroder? 306/300? ... hvis vi lige må gå over budgetet for en lille stund.
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
mit buget siger max 25000.gode danske kroner. |
|
|
For ca. 20000 kan du erhverve dig dette vidunder.
Meridian G07. Den fåes også i sort.
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
MOtheFREAK skrev:
|
Gad vide om jeg er blærerøven... 
I alt fald har jeg privat en Cary Audio CD 303/200 - og den er eminent, jeg har kun hørt én der var bedre og det var Cary Audio CD 303/300, som iøvrigt ligger indenfor dit budget.
|
|
|
Hehe, afsløret! har du hørt dens storebroder? 306/300? ... hvis vi lige må gå over budgetet for en lille stund.
|
|
|
BIG 
Desværre ikke, men jeg kender én som har den .... i US 
Faktisk er jeg ved at tage mig sammen til at bestille 303/300 ...måske jeg alligevel skulle overveje 306'eren !
Overbevis mig 
|
| Til top |
|
| |