| Forfatter |
|
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kommer hjem med en cd maskine til 16000kr og første gang man åbner skuffen møder man en billig bliklyd fra skuffedrevet.det kan jeg simpelthen ikke leve med.og tror heller nogle af jer andre kan det.
eller kan du.
for mig er det jeg føler mig komplet til grin for mine penge når man laver sådanne løsninger.i den prisklasse.og meget dyrere for den sags skyld.
nnææee.
lad os få nogle gode gedine skuffer som i gamle dage.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg savner også skuffemekanismen fra min gamle Sony CDP-557ESD. Det var kram...
Lars
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DET kan jeg alt for godt nikke genkendende til.
Jo dyrere CD-afspiller jeg har købt jo billigere og mere blikket har skuffen og drevet været.
Og indrømmet. Det er en lidt flad fornemmelse at skuffen og drevet på ens PS2 er mere lydløst end det på ens 17000 kroners CD-afspiller. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja og det værste er at man ikke rigtig kan gøre noget ved det.andet end at holde sig til de gamle maskiner.og finde en model som også lyder godt.
eller finde en toploader maskine.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, se det er et problem jeg ikke kender til 
Hvad for en cd-afspiller har du købt?
Edit: Gætter jeg rigtigt hvis jeg siger Maestro? I så fald ved jeg præcis hvad du mener. Men den lyder nu meget godt
Tillykke med den under alle omstændigheder.
Edit (igen): Hvis det ikke kan accepteres, er der vist stadig en Denon DCD S1 til salg her på siden. Den siger ikke billige lyde ligemeget hvad du udsætter den for  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tilslutter mig koret; det er et "problem" jeg kun kender alt for
godt. Ikke forstået på den måde, at jeg har har en cd-maskine til
16000, men jeg synes generelt at cd-skuffer skuffer... 
Selv på ret dyre maskiner virker det som den samme gang plastik og det
er da ærgerligt for helhedsindtrykket. Sidst jeg var i hifiklubben så
jeg lige på Denon's topmodel (?!) og her var problemet det samme. Det
er da ligegyldigt hvor tyk alu-fronten er, hvis "kvalitets"-indtrykket
bliver ødelagt af et tyndt bliklåg og plastic-skuffe. Kvalitet i
gåseøjne, da det jo nok ikke har den helt store indvirkning på
lydkvaliteten...
Den bedste cd-mekanisme var den der var på én af B&O's
cd-afspillere. Det var en tynd aluminiumsskuffe som bevægede sig
lydløst, men lynhurtigt ind og ud.
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lånt en creek destiny til 16000.
og den kommer retur i morgen.pga basgengivelsen og skuffen.
mellemtonen/diskanten og perspektivet en der bestemt ikke noget galt.det er flot og frit og luftigt.
så nu bliver det en rega apollo. som skal testes.der kan i det mindste ikke klages over skuffen.vel.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad os få nogle gode gedine skuffer som i gamle dage.
[/QUOTE]
Det kan du næsten godt glemme , så er det toploader du skal have .
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
så må det jo blive sådan en model.med toploader.
|
| Til top |
|
| |
jholesen Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Den bedste cd-mekanisme var den der var på én af B&O's cd-afspillere. Det var en tynd aluminiumsskuffe som bevægede sig lydløst, men lynhurtigt ind og ud.
|
|
|
Sådan én har min ML 390S også. Jeg synes det er rart at man ikke straks tænker "CD-ROM drev" når man trykker skuffen ud!
MVH Jacob
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville på alle andre områder varmt anbefale dig en Audio Aero Prima som min.
Men på dette område er den næppe bedre end den Creek du har hjemme.
Lige på det her punkt er Primaen et alvorligt tilbageskridt i forhold til min gamle afspiller (Primare D20). __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja lige netop et CD ROM DREV.brian
og det er sgu surt fabrikanterne springer over hvor gæret er aller lavest.
men det er nok noget vi må leve med i fremtiden.men bare det ikke bliver værre.
sweet dreams drenge nu lægger jeg mig ind til fruen og knalder brikker.
zzzzzz godt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
ja lige netop et CD ROM DREV.brian
og det er sgu surt fabrikanterne springer over hvor gæret er aller lavest.
men det er nok noget vi må leve med i fremtiden.men bare det ikke bliver værre.
sweet dreams drenge nu lægger jeg mig ind til fruen og knalder brikker.
zzzzzz godt.
|
|
|
CD rom sidder nu ikke det den ,bare et alm sony cd drev som mange andre bruger .
Men men man kan også vende den om det er jer forbruger der bestemmer hvordan det skal være og hvor godt det skal være , laver og laver pris giver det i får i dag .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase bruger Sony ES-drev, så det, sammen med ML, er tæt på det eneste der er tilbage på en stille skuffe. Der er selvfølgelig flere, men ikke mange..... desværre!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen. Tror folk der deltager i denne tråd gerne giver den nødvendige skilling mere for et ordentligt drev, men vi er jo efterhånden et fåtal. De fleste vil bare have en stor harddisk til alt det musik de downloader. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
| så må det jo blive sådan en model.med toploader. |
|
|
Prøv en Audia Flight CD One. DEn bliver du ikke "skuffet" over 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
| Jensen. Tror folk der deltager i denne tråd gerne giver den nødvendige skilling mere for et ordentligt drev, men vi er jo efterhånden et fåtal. De fleste vil bare have en stor harddisk til alt det musik de downloader. |
|
|
Nogle af os kører den på en anden måde: Jeg har en ONtech DAC der spiller godt, og til den har jeg købt en god gammeldags Sony CDP-555ES. Det er en super-solid maskine med kobber-afskærmning, flotte træsider, og en skuffe der kører rigtig lækkert - håber at den holder længe 
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Frede1977 skrev:
| Jensen. Tror folk der deltager i denne tråd gerne giver den nødvendige skilling mere for et ordentligt drev, men vi er jo efterhånden et fåtal. De fleste vil bare have en stor harddisk til alt det musik de downloader. |
|
|
Nogle af os kører den på en anden måde: Jeg har en ONtech DAC der spiller godt, og til den har jeg købt en god gammeldags Sony CDP-555ES. Det er en super-solid maskine med kobber-afskærmning, flotte træsider, og en skuffe der kører rigtig lækkert - håber at den holder længe 
|
|
|
Der er i mine øjne ikke den store forskel, om man afkoder eksternt eller ej. Det er drevet der er dyrt at udvikle og det er her der bliver sparet... så er det sådan set underordnet om det skal bruges som løbeværk eller integreret cd-afspiller.
Jeg ville styrte hen til forhandleren med sparepengene, hvis der blev lanceret et drev som de aller bedste fra 90'erne til de samme priser de blev solgt til dengang.
... eneste krav er at det holder i 100år og har en super coax digital out  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg også tit oplevet. Senest på en cdp fra Densen til 24k  ...Men min Marantz CD 17 MKIII bruger faktisk et meget godt drev, hvis jeg ikke tager helt fejl. Den er i hvert fald hurtig, lydløs (næsten) og stabil. Den skulle vist også være monteret med et Phillips drev af de bedre.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony X779ES eller X707EX. Den skuffe er lydløs og i alu. Mums  og så lige en god konverter på. Så er man kørende for en billig penge. __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |