Emne: Ear 202 vs 1001 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
l´Blundt Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle herinde der har nogle erfaringer med begge effektforstærkere? Som måske har lyst til at dele lidt ud af deres erfaringer, de to imellem
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du søger i de andre tråde, er der masser af tråde om emnet, endda mega meget. Der kan ikke rigtigt siges noget nyt og interessant om emnet.
Så husk at søge under analog - da disse forstærkere ikke er digitale, men analoge. Men de omtales ofte som digitale, fejlagtigt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, ved jeg godt. Men har tidligere fundet nogle af dem under digitalt. Men jeg har ikke rigtigt fundet nogle hvor de sammenligner forskellige fra AR.
Men tak for svaret.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daws i tråden,
Jeg har godt nok ikke en 202'er, men en eAR Two + en stak 1000ASP'er, men jeg har da hørt 202'eren.
De primære forskelle er klang, dynamik og autoritet. 1000ASP'erne har meget lidt af det første og en hel masse af de to sidste, set i forhold til eAR Two.
Hvis man har nogle mindre HT'er, så kan 202'eren udmærket vise sig at være en god løsning. 1000ASP'erne kan jeg derimod kun anbefale på nogle forholdsvis store HT'er, da disse ellers hurtigt kan/vil blive en flaskehals/overkill.
Man kan også sige det på en anden måde: Hvor 202'eren lyder umiddelbart behagelig, så er 1000ASP i langt højere grad garbage in/garbage out - altså meget afslørende, og det er ikke alle, der bryder sig lige meget om det.
Med velopdraget hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Daws i tråden,
Jeg har godt nok ikke en 202'er, men en eAR Two + en stak 1000ASP'er, men jeg har da hørt 202'eren.
De primære forskelle er klang, dynamik og autoritet. 1000ASP'erne har meget lidt af det første og en hel masse af de to sidste, set i forhold til eAR Two.
Hvis man har nogle mindre HT'er, så kan 202'eren udmærket vise sig at være en god løsning. 1000ASP'erne kan jeg derimod kun anbefale på nogle forholdsvis store HT'er, da disse ellers hurtigt kan/vil blive en flaskehals/overkill.
Man kan også sige det på en anden måde: Hvor 202'eren lyder umiddelbart behagelig, så er 1000ASP i langt højere grad garbage in/garbage out - altså meget afslørende, og det er ikke alle, der bryder sig lige meget om det.
Med velopdraget hilsen G&S
|
|
|
Hehe det var en fin måde at sige det på synes jeg i forskellem mellem de to.
Men hvad så i forhold til din Ear ?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
| Daws i tråden, Jeg har godt nok ikke en 202'er, men en eAR Two + en stak 1000ASP'er, men jeg har da hørt 202'eren. De primære forskelle er klang, dynamik og autoritet. 1000ASP'erne har meget lidt af det første og en hel masse af de to sidste, set i forhold til eAR Two. Hvis man har nogle mindre HT'er, så kan 202'eren udmærket vise sig at være en god løsning. 1000ASP'erne kan jeg derimod kun anbefale på nogle forholdsvis store HT'er, da disse ellers hurtigt kan/vil blive en flaskehals/overkill. Man kan også sige det på en anden måde: Hvor 202'eren lyder umiddelbart behagelig, så er 1000ASP i langt højere grad garbage in/garbage out - altså meget afslørende, og det er ikke alle, der bryder sig lige meget om det. Med velopdraget hilsen G&S |
|
|
Hehe det var en fin måde at sige det på synes jeg i forskellem mellem de to. Men hvad så i forhold til din Ear ? Michael |
|
|
Det er stort set det samme, blot i lidt mindre grad.
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
rattanhuset skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
| Daws i tråden, Jeg har godt nok ikke en 202'er, men en eAR Two + en stak 1000ASP'er, men jeg har da hørt 202'eren. De primære forskelle er klang, dynamik og autoritet. 1000ASP'erne har meget lidt af det første og en hel masse af de to sidste, set i forhold til eAR Two. Hvis man har nogle mindre HT'er, så kan 202'eren udmærket vise sig at være en god løsning. 1000ASP'erne kan jeg derimod kun anbefale på nogle forholdsvis store HT'er, da disse ellers hurtigt kan/vil blive en flaskehals/overkill. Man kan også sige det på en anden måde: Hvor 202'eren lyder umiddelbart behagelig, så er 1000ASP i langt højere grad garbage in/garbage out - altså meget afslørende, og det er ikke alle, der bryder sig lige meget om det. Med velopdraget hilsen G&S |
|
|
Hehe det var en fin måde at sige det på synes jeg i forskellem mellem de to.
Men hvad så i forhold til din Ear ?
Michael
|
|
|
Det er stort set det samme, blot i lidt mindre grad.
|
|
|
Okey, har nemlig haft lidt kig på den *S* så mange tak
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|