Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 23:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: er dette et godt skift ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

hej jeg overvejer at skifte min 1 år og 4 mdr gammle Harman Kardon AVR4500 ud med en Sony STR-DB798 ?? eller Yamaha Rx-v767 reciver ??

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er et godt skift ??

den skal trække 5,1 kanals system Front Hj: SA 1280 center: SA 720AV Bag hj: SA 2000 og en SA SE175 sub



__________________
Mit Setup
Til top Vis iceman24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iceman24
 
Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig kun dine egene øre der kan svare på dette.

Men når det så er sagt vil jeg sige til dig at jeg mener at både sony og yamaha ligge til den lyseside hvor din Harman er meget mørk i lyden. dette var et stor problem for mig da jeg forsøgte at skifte min Harman AVR-7000 ud for et lille år siden, hvilket efter en 6-8 hjemlån af forstærkere (både Maraz, Denon, Nad og Yamaha) resulterede i at jeg måtte købe en Demo model af AVR-7500 da jeg havde solgt min AVR-7000 for at få råd til nyt.
Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted
 
klitgt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 232
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Thunderhawk skrev:
Det er selvfølgelig kun dine egene øre der kan svare på dette.

Men når det så er sagt vil jeg sige til dig at jeg mener at både sony og yamaha ligge til den lyseside hvor din Harman er meget mørk i lyden. dette var et stor problem for mig da jeg forsøgte at skifte min Harman AVR-7000 ud for et lille år siden, hvilket efter en 6-8 hjemlån af forstærkere (både Maraz, Denon, Nad og Yamaha) resulterede i at jeg måtte købe en Demo model af AVR-7500 da jeg havde solgt min AVR-7000 for at få råd til nyt.

Var alle de andre for lyse i klangen? Hvad synes du om Marantz og NAD?

 

Til top Vis klitgt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klitgt
 
Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Yamaha'n er lysere end Sony'n. Jeg syntes Sony'n klangmæssigt ligger lidt imellem de to nævnte, den stikker ikke ud men er mere sammenhængende. (Den blev iøvrigt målt til at kunne levere mere strøm end f.eks. H/K i en test i et svensk "Hemmabio" blad. En fin kube-måling).

Venlig hilsen Søren

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel
 
Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

klitgt skrev:

Thunderhawk skrev:
Det er selvfølgelig kun dine egene øre der kan svare på dette.

Men når det så er sagt vil jeg sige til dig at jeg mener at både sony og yamaha ligge til den lyseside hvor din Harman er meget mørk i lyden. dette var et stor problem for mig da jeg forsøgte at skifte min Harman AVR-7000 ud for et lille år siden, hvilket efter en 6-8 hjemlån af forstærkere (både Maraz, Denon, Nad og Yamaha) resulterede i at jeg måtte købe en Demo model af AVR-7500 da jeg havde solgt min AVR-7000 for at få råd til nyt.

Var alle de andre for lyse i klangen? Hvad synes du om Marantz og NAD?

 

Marentz var for lys til mig (dog meget bedere ind pioneer) NAD'en var nok den der kom tættest på men den manglede stadig noget pondus i forhold til min AVR-7000

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted
 
iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

er der egentlig nogen der ved hvornår H/K AVR4500  kom på markedet  ??

er der nogen der kan fortælle mig om den kan tage DTS 96/24 ?? og hvad er forskellen mellem DTS og DTS 96/24


__________________
Mit Setup
Til top Vis iceman24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iceman24
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes