| Forfatter |
|
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er det kun muligt at overføre SACD via digitalt coax eller optisk kabel. Eller kan signalet overføres til recieveren via analog udgang med 2xRCA ???
Vi taler om SACD i stereo.
aceh
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare at SACD er DSD og ikke PCM, så det er et helt andet digitalt format...
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er IKKE muligt at overføre SACD og DVD-audio via coax eller optisk. Kun med analoge phonokabler (seks eller to)
Pioneer og Denon har dog en digital hand-shake forbindelse via i-Link, som også er jitterfrit fordi at receiverens clock tager over.
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
Problemet er bare at SACD er DSD og ikke PCM, så det er et helt andet digitalt format...
|
|
|
Betyder det at man får et format svarende til almindelig CD ...eller hur ??
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
micma18 skrev:
|
Problemet er bare at SACD er DSD og ikke PCM, så det er et helt andet digitalt format...
|
|
|
Betyder det at man får et format svarende til almindelig CD ...eller hur ??
|
|
|
Lyden på en alm. cd, og for den sags skyld det meste andet udtyr, er lagret i PCM... Men netop SACD er dataene lagret som DSD. Prøv evt. at google på det, så kan du se nogle af de forskelle der er 
>> NriK I princippet kan man godt overføre DVD-audio via S/PDIF, da man jo sagtens kan køre med opløsning på 24bit, samplerates på op til 192khz. hvis udstyret understøtter det. Men ja, hvis man ikke vil komprimere flerkanals lyd med DD/DTS osv. så kan man ikke benytte en enkelt S/PDIF kanal, og så kan man jo prøve med iLink eller multiple S/PDIF osv.
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
Det er IKKE muligt at overføre SACD og DVD-audio via coax eller optisk. Kun med analoge phonokabler (seks eller to)
Pioneer og Denon har dog en digital hand-shake forbindelse via i-Link, som også er jitterfrit fordi at receiverens clock tager over.
|
|
|
Jeg kan underligt nok kun få lyd i SACD via analog udgangene. Jeg henter ellers alt andet gennem i-link fra min 868 til min AX5.?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
NriK skrev:
|
Det er IKKE muligt at overføre SACD og DVD-audio via coax eller optisk. Kun med analoge phonokabler (seks eller to)
Pioneer og Denon har dog en digital hand-shake forbindelse via i-Link, som også er jitterfrit fordi at receiverens clock tager over.
|
|
|
Jeg kan underligt nok kun få lyd i SACD via analog udgangene. Jeg henter ellers alt andet gennem i-link fra min 868 til min AX5.?
|
|
|
Det er nok stadig fordi man ikke har ønsket at konvertere til PCM, inden DAC'en i receiveren...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Denon kan man overføre SACD via Denon link. som har en overførsels hastighed på 1.2GBps.
man kan også overføre SACD ved almindelig brug af rca(analog)
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg kan underligt nok kun få lyd i SACD via analog udgangene. Jeg henter ellers alt andet gennem i-link fra min 868 til min AX5.?
[/QUOTE]
Det er fordi dit/dine apperater skal opdateres inden de kan gøre det
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan underligt nok kun få lyd i SACD via analog udgangene. Jeg henter ellers alt andet gennem i-link fra min 868 til min AX5.?
[/QUOTE]
Det er fordi dit/dine apperater skal opdateres inden de kan gøre det
MVH WRONG
[/QUOTE]
 Nu sidder jeg sq og hører "so far away" i bedste SACD stil gennem i-link? jeg må have gjort noget forkert sidst jeg smed en sacd skive i. det var da dejligt. Jeg fandt samtidig en kommando i manualen jeg ikke har set før "enhancing the sacd playback" det må straks prøves af. Nogle nyder da godt af denne tråd...
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
| man kan også overføre SACD ved almindelig brug af rca(analog) |
|
|
Ja da 
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh: jeg håber det er ok jeg stiller lidt tillægsspørgsmål, nu eksperterne er lokket frem.
På min AX5 har jeg en USB indgang, Hvad kan/burde jeg kunne bruge den til af fornuftige ting? Jeg kan ikke få billede gennem, og lyden syntes jeg ikke er noget at klappe af? Jeg bruger den kun til at lave diverse lydtest med f.eks roomEQ, men der kunne jeg jo lige så godt bruge et par alm. phono kabler.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
USB indgang skal hvis bruges til Apple´s iPod.
|
| Til top |
|
| |