Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 20:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SACD overførsel til reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er det kun muligt at overføre SACD via digitalt coax eller optisk kabel. Eller kan signalet overføres til recieveren via analog udgang med 2xRCA ???

Vi taler om SACD i stereo.

aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Problemet er bare at SACD er DSD og ikke PCM, så det er et helt andet digitalt format...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Det er IKKE muligt at overføre SACD og DVD-audio via coax eller optisk.
Kun med analoge phonokabler (seks eller to)

Pioneer og Denon har dog en digital hand-shake forbindelse via i-Link, som også er jitterfrit fordi at receiverens clock tager over.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Problemet er bare at SACD er DSD og ikke PCM, så det er et helt andet digitalt format...

 Betyder det at man får et format svarende til almindelig CD ...eller hur ??

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:
micma18 skrev:

Problemet er bare at SACD er DSD og ikke PCM, så det er et helt andet digitalt format...

 Betyder det at man får et format svarende til almindelig CD ...eller hur ??

Lyden på en alm. cd, og for den sags skyld det meste andet udtyr, er lagret i PCM... Men netop SACD er dataene lagret som DSD. Prøv evt. at google på det, så kan du se nogle af de forskelle der er

>> NriK
I princippet kan man godt overføre DVD-audio via S/PDIF, da man jo sagtens kan køre med opløsning på 24bit, samplerates på op til 192khz. hvis udstyret understøtter det. Men ja, hvis man ikke vil komprimere flerkanals lyd med DD/DTS osv. så kan man ikke benytte en enkelt S/PDIF kanal, og så kan man jo prøve med iLink eller multiple S/PDIF osv.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Det er IKKE muligt at overføre SACD og DVD-audio via coax eller optisk.
Kun med analoge phonokabler (seks eller to)

Pioneer og Denon har dog en digital hand-shake forbindelse via i-Link, som også er jitterfrit fordi at receiverens clock tager over.

Jeg kan underligt nok kun få lyd i SACD via analog udgangene. Jeg henter ellers alt andet gennem i-link fra min 868 til min AX5.?

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
NriK skrev:

Det er IKKE muligt at overføre SACD og DVD-audio via coax eller optisk.
Kun med analoge phonokabler (seks eller to)

Pioneer og Denon har dog en digital hand-shake forbindelse via i-Link, som også er jitterfrit fordi at receiverens clock tager over.

Jeg kan underligt nok kun få lyd i SACD via analog udgangene. Jeg henter ellers alt andet gennem i-link fra min 868 til min AX5.?

Det er nok stadig fordi man ikke har ønsket at konvertere til PCM, inden DAC'en i receiveren...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

På Denon kan man overføre SACD via Denon link. som har en overførsels hastighed på 1.2GBps.

man kan også overføre SACD ved almindelig brug af rca(analog)

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

 

[/QUOTE]

Jeg kan underligt nok kun få lyd i SACD via analog udgangene. Jeg henter ellers alt andet gennem i-link fra min 868 til min AX5.?

[/QUOTE]

Det er fordi dit/dine apperater skal opdateres inden de kan gøre det

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

 

Jeg kan underligt nok kun få lyd i SACD via analog udgangene. Jeg henter ellers alt andet gennem i-link fra min 868 til min AX5.?

[/QUOTE]

Det er fordi dit/dine apperater skal opdateres inden de kan gøre det

MVH WRONG

[/QUOTE]

 Nu sidder jeg sq og hører "so far away" i bedste SACD stil gennem i-link? jeg må have gjort noget forkert sidst jeg smed en sacd skive i. det var da dejligt. Jeg fandt samtidig en kommando i manualen jeg ikke har set før "enhancing the sacd playback" det må straks prøves af. Nogle nyder da godt af denne tråd...

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
man kan også overføre SACD ved almindelig brug af rca(analog)

Ja da

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

aceh: jeg håber det er ok jeg stiller lidt tillægsspørgsmål, nu eksperterne er lokket frem.

På min AX5 har jeg en USB indgang, Hvad kan/burde jeg kunne bruge den til af fornuftige ting? Jeg kan ikke få billede gennem, og lyden syntes jeg ikke er noget at klappe af? Jeg bruger den kun til at lave diverse lydtest med f.eks roomEQ, men der kunne jeg jo lige så godt bruge et par alm. phono kabler.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

USB indgang skal hvis bruges til Apple´s iPod. 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes