Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 19:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mit første indtryk af Rega Apollo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt at skrive dette i en ny tråd, da de andre Apollo-tråde er blevet lidt lange og udvandede. Mit indlæg behøver ikke starte endnu en mega-tråd, tag det bare som input hvis du er interesseret.

Jeg købte en "kun lige tilspillet" (ja, de findes allerede) Rega Apollo og vil herunder beskrive en kort lyttetest efter nogle dage med raketten.

Setup:
Rega Apollo forbundet (analogt) med Kimber Silver Streak til Rotel RSP-1098 indtillet til "Bypass" (dvs. ingen A/D + D/A konvertering i processoren)
mod
Denon DVD-3800 forbundet (digitalt) med Kimber DV-30 til Rotel RSP-1098 indstillet til "2CH PCM" (dvs. D/A konvertering i processoren)

med resten af afspillekæden værende Kimber KCAG til Odyssey Stratos HT3 Plus (kun L+R benyttet i denne test) via Kimber 8TC til Castle Harlech S2 (alt dette ens i hele lyttetesten).

Mit musikstykke til denne lyttetest er Katie Melua's "Belfast (Penguins and Cats)" (det første minut ca.). Jeg har dog lyttet til en del andet på Apollo'en men til sammenligningen valgte jeg dette stykke.

Jeg synes umiddelbart at de 2 setup lyder ret ens. Apollo'en er en anelse mere "afrundet" og behagelig at lytte til, hvilket ikke nødvendigvis er mere korrekt, men det lyder en anelse mere behageligt i mine ører.

Strenge-instrumenterne på dette nummer lyder en anelse mere realistiske på Apollo'en, men det er langt fra en "nat og dag" forskel.

Jeg havde forventet en større forskel specielt efter at have læst andres meninger om DVD(-Audio) afspillere som CD-spillere, men måske hjælper det min DVD-Audio afspiller at jeg lader min Rotel processor klare D/A konverteringen.

Nogle vil nok hævde, at grunden til at jeg ikke hører markant forskel er, at min Rotel RSP-1098 processor begrænser begge afspillere (eller i hvert fald en af dem). Dette er muligt, og jeg er villig til at gentage eksperimentet med Apollo'en koblet via en dedikeret (analog) forforstærker hvis nogen vil låne mig en.

Jeg håber dette er brugbart for nogen, om ikke til andet, så i det mindste til at få lidt debat om kvaliteten af en Rotel RSP-1098 som forforstærker.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd - omhandlende faktiske lytteindtryk af Apollo. Rart for en gangs skyld. Jeg har stadig ikke hørt den og har derfor heller ingen mening om den.

Jeg kan se din Apollo nu er til salg? why?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Den er nok til salg mest fordi jeg er en handelsmand (ikke forhandler, bare sådan privat "kræmmer") og gerne ser lidt forskelligt udstyr i mit anlæg. Apollo'en spiller skam udmærket, men jeg føler ikke den "gør det" for mig i forhold til at fortsætte lidt længere med min DVD-Audio afspiller og så prøve en anden dedikeret CD-afspiller lidt senere. Jeg er iøvrigt vild med Apollo'ens låg - ikke det mest praktiske, men det er nu sejt og anderledes (hvis man ikke har haft en toploader før...) dog nok ikke til at "børnemiljø".

Som sagt, der er intet galt med Apollo'en, den er bare ikke lige til mig lige nu.

Iøvrigt, tak for roserne omkring endelig at se lidt om faktiske lytteindtryk - jeg blev selv lidt træt af de andre mega-tråde uden særlig meget brugbart indhold (der var dog et par gode indlæg imellem, når man endelig fandt dem...)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes